Inlägg från: nemo08 |Visa alla inlägg
  • nemo08

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hej!
    Läste bara rubriken och tänkte "här är nått för mig"! Så jag har väl lite att läsa och titta in i diverse bloggar för att snappa upp lite inspiration- jag älskar den lantliga stilen mer än den 'shabbiga'- men har tyvärr en man som är mer modern av sig ha ha. Så i vårt hem är det lite blandat- även om jag försöker smyga in med ett och annat "lantligt"!
    Nu ska jag kika in hos er! Cool

• nemo08

Jag är OCKSÅ på jakt efter en skolplansch men man kan knappast kalla det "fynd" på Tradera, högsta buden är alldeles för mkt! Har läst att fler loppisfyndar en sån plansch för en tjuga- vart finns dom loppisarna?! Cool

• nemo08
    Arctura skrev 2010-06-30 21:53:14 följande:
    Nä priset är helt sjukt på tradera. Såg en Vittsippeplansch som var uppe i 1300kr i går. Iofs jättefin & jag hade inte haft nått emot att äga den, MEN är det värt det?? Här i Östersund finns iallfall inte några bra loppisar=( men sen ska man ha en otrolig tur om man hittar skolplanscher med botaniska motiv överhuvudtaget på en loppis tror jag? Det verkar populära...
    Jag bor i Västerås och visst finns det en del 'mindre' loppisar, men som du säger, man måste ha otrolig tur att hitta en plansch på loppis. Skulle vilja åka iväg till nå större loppis men har inge koll på vart det kan finnas nå bra, som säljer mkt antika och gamla föremål... Ska till Myrorna idag se vad man kan hitta där!
  • nemo08

Jag gick förbi min gamla skola idag för att se om det fanns planscher att få/köpa men fick som svar att det mesta har blivit bortrensat/omhändertagit, och det som fanns används av lärare eller pryder skolans väggar. Men jag kunde höra med rektorn (som inte var där nu så här på sommartid) så jag tar en tripp förbi där nästa månad igen.. Annars får jag hoppas på loppisar, auktioner osv! =) Ja det finns förvisso FLER skolor men känns lite 'pinsamt' att tigga och be haha Glad
    Igår när jag var på stan gick jag in i en gammal bokaffär som hade små florabilder (halvt A4 typ) som var jättefina och precis som skolplanscher- men i miniformat då, 20 kr/st ville dom ha. Köpte inga just då men får se om jag går tillbaka...Kanske kan ha flera florabilder i små ramar istället  på nån vägg här hemma? Liknade bilder som juliasvitadrömmar säljer i sin nätbutik (men där för 89kr/st). 'Mina' i bokaffären var inga nytryck utan gamla original..
    jaja nu ska jag sluta spåna och gå ut i solen innan barnen vaknar!

• nemo08
    Fru KM skrev 2010-07-07 10:12:51 följande:
    Hej på er alla!

det var ett tag sedan man kikade in här. Ni vet hur livet kan vara ibland, tiden räcker helt enkelt inte alltid till.

Vi har köpt hus. Så oerhört lyckliga och glada. Gick riktigt fort men när allt känns så rätt så...Flyttar in i september, ni anar inte vad vi längtar. Några få bilder på huset finns här, fruinredning.blogspot.com/search/label/Huset. å vad kul det ska bli att få renovera och inreda ett helt hus, jag som nu övat på våran lilla 2a ett tagSkrattande. Har massa tankar, planer och funderingar men det är en särskild sak jag skulle vilja fråga er.

Vet ni hur det funkar att ha pärlspont istället för kakel? Alltså bakom spis mm...Använder man nån speciell färg för att skydda. Köket är nämligen det vi måste ta tag i först och jag hittar INGA kakel jag vill ha och har sett follk som har pärlspont i stället men fattar inte riktigt hur det funkar och om det är så bra. Hjälp!!!!

Trevlig sommar.
    Kram på er
    Hej!
    Jag vet inte hur det funkar med pärlspont (min man säger att ska man ha sånt måste den lackas väldigt bra) men vi hittade inte heller nå bra kakel att ha i vårat kök så vi har en pulverlackad plåt (i högblank vit) istället (min man jobbar som plåtslagare och gjorde den själv). Inga skarver, enkel att hålla ren och så är den framförallt VIT. Funkar som whiteboard och magnettavla oxå om man vill (jag har en del handskrivna recept som jag brukar sätta upp med magnet så jag ser när jag lagar mat/bakar istället för att ha den liggandes på bänken).  Ja ett alternativ iallafall.
    Lycka till!
  • nemo08

hej, brukar följa tråden men har inte haft så "mycket att komma med", men har nu kommit över en annorlunda tallrikshylla, försökte infoga bilden här men får inte till det?! Den finns iallafall i mitt album under 'hemmet'  för er som vill/orkar kika. Det är två 'skjutdörrar' som går att flytta sidleds och spår för tallrikar överst. Ful furu nu, men funderar på att måla den, om den nu är något att ha...? Tacksam för smakråd!

• nemo08

Surfade runt lite på hemnet, inte så att vi ska flytta men lite tidsfördriv och för att leta inspiration. Kolla in den här kåken, jättefina bilder, och KÖKET var helt underbart....! Vill flytta (jättebilligt också förstås- inte). Hoppas helgen har varit bra!

• nemo08

Instämmer med 'talaren' ovanför, men både tyst härinne och från mig (läser dock allt som skrivs här). Har roat mig med att måla vår gamla vindsstege vit, se min blogg. Jag är lite "man tager vad man haver", tycker dock den vita färgen blev väldigt vit, vad använder ni för färg när ni målar, vad heter färgen? Ska snart ge mig på tallrikshyllan men vill ha nå schysst färg innan jag sätter igång!

• nemo08

Letar själv efter en byrå att ha i hallen men jag tror det blir en vit malmen byrå där för våran del. Våran hall går inte direkt i den 'lantliga stilen' (bilder finns i min blogg se sidfoten). Hos oss är det en blandning av 'modernt' och lantligt- två starka viljor här hemma..Lyllo er som har karlar som antingen inte bryr sig om inredning eller har samma lika smak Glad.
    Kommande projekt hemma är att fixa innerdörrarna och köksluckorna VITA. Helst hade vi velat renovera om hela köket men vi har annat att prioritera så vi kör budgetvariant för tillfället. Men törs man måla själv, eller ska man lämna in för omlackning- trots att det kostar...hmm dessa val och beslut..

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14