Inlägg från: Black Lady |Visa alla inlägg
  • Black Lady

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hej i tråden,

jag är en vilsen liten människa som äntligen fått upp ögonen för denna underbara stil och håller på att förvandla mitt hem sakta men säkert

Just nu har blicken stirrat sig blind på fattigmanssilver så nu undrar jag om någon vet om det finns att köpa hållare till hushållsrullen i fmsilver?
    Eller har ni något annat bra förslag, blir jätteglad för alla svar

(¯`°?.¸ ღ ♥Ett liv utan barn är som ett företag utan vinst ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Black Lady

Hej i tråden :)

Jag undrade om ni vet var man kan hitta ägg/lök korgar någonstans, allra helst i vitt/creme färgat om det finns och gärna i webb butik.

Blir jätteglad för all hjälp :) 

• Black Lady
    marjas skrev 2010-09-15 18:00:09 följande:
    Här finns en variant:
    www.nordljus.net/se/art/korg-zink-el-vit-du-n...

Om man googlar "äggkorg" så kommer det upp mängder av träffar, fast de flesta verkar vara i zink.
    Tack, precis vad jag letade efter

Prövade att googla men det kom mest upp lökkorgar som man planterade i.... 
  • Black Lady

Hej i tråden,

vi håller som bäst på att renovera vårt vardagsrum och nu är jag och mannen ute efter en tv/media bänk i shabby/lantlig stil och vill ha tips och ideér.
    Hur har ni gjort?
    Gärna soffbord i samma stil med, har även startat en separat tråd med ämnet, www.familjeliv.se/Forum-5-87/m56222682.html

Blir jätteglad för hjälp :)

(¯`°?.¸ ღ ♥Livsnjutande fyrabarnsmor ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Black Lady
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-22 15:18:40 följande:
    Jysk har tv bänk som heter Annicka som e riktigt snyggt.
    Jag har sett den och den är jättesnygg men tyvärr för liten
    Jag vill att bänken ska vara minst lika bred som tvn på väggen för annars ser det konstigt ut eller vad tycker ni? 
  • Black Lady

Jag är även ute efter plädar/filtar att ha i soffan, älskar dem

Är ute efter den här stilen, vita, vet ni var man kan hitta dem? Gärna via webben.

Bilden från Google visar plädar fråm H&M men där finns de inte längre kvar, jag kan i alla fall inte hitta dem
  • Black Lady
    Northman skrev 2011-01-09 18:24:19 följande:
    Hur stor tv har ni? Vi har en sådan tvbänk och den är 136 cm lång och kanonfin (men det är Jysk-kvalitet på den)
    Vår tv är 142 cm bred så den är rätt stor.
    Tv bänken skall vara lika bred eller helst bredare, har fått för mig att det ska se konstigt ut annars.
  • Black Lady

Är det någon här inne som har ett bra mönster på hissgardiner?

• Black Lady
    MaLevi skrev 2011-04-14 21:05:02 följande:
    Jag är oxå nyfiken på en hissgardin, 120 cm i shabby-chic känsla....
    Vit med något roligt/härligt citat vore kul. Det ska sitta i vår nya farstu.

Sen behövs det en sittmöbel samt förvaring i en liten möbel, allt i ett om man säger så. Kanske 1-2 personer som kan sitta på den samtidigt. Har två barn som säkert kommer att slåss om de inte kan sitta båda Skrattande

Någon som vet var jag ska börja leta??? Tips??
    Textilboden.se har jättefina gardiner med olika tryck och modeller, har handlat flera par därifrån själv

En bra sittmöbel med förvaring skulle jag med behöva då jag vill slänga ut den eländiga furusoffan vi har nu i hallen!
  • Black Lady

Vilka sorts balkonglådor har ni hemma?
    Jag vill så gärna byta ut mina tråkiga och sätta upp lite nya fina, gärna hemmagjorda

• Black Lady
    Från svart til vitt skrev 2011-08-11 11:35:28 följande:
    Hej i tråden :)

Jag undrar var man kan få tag i ecalyptus kransar eller någon annan liknande krans/hjärtan som man kan hänga på skåpdörrar.

Helst via webben då jag bor i tjottahejti ( norrlandsskogarna) utan tillgång till de större städerna.

Tack :)  
    Jag undrar samma sak, ecaulyptus, boxbom (stav ????) eller oliv skulle jag vilja ha
  • Black Lady

Behöver tips på var man kan hitta röd och vit prickiga burkar till köket

Och efter 15 år har gubben äntligen fattat galoppen och vår altan ska nu göras om till en glasveranda, typ punchveranda stil  

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14