Inlägg från: Ankmor |Visa alla inlägg
  • Ankmor

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Bellevue skrev 2010-02-11 20:18:14 följande:
    Oj, nu börjar jag ju längta efter tapetkataloger!Har inte en aning vad du menar med NE...please tell me :)Jag älskar pärlspont och bröstpanel men tycker det blir plottrigt när det är så många dörrar...Mår rätt bra nu! Har fått en del annat att tänka på.... Tack Gumman! Kram
    Misstänker att NE = New England
    Det stavas JU inte JUH !!!! Lär er det någon gång!!!
  • Ankmor
    Ari Gold skrev 2010-02-13 14:44:28 följande:
    ÅÅÅÅhhh vad irriterande.... kom hem imorse efter en tredagars kurs och såg det de byggt på huset medan jag var borta...Tror ni de IDIOTERNA lyckats sätta på panelen rätt, trots att jag gått igenom både med arbetsledaren och snickarna hur det ska vara, och dessutom bett dem att5 titta på grannhuset om de blir osäkra.Jag blir GALEN! Denna utbyggnad skulle vara färdig 20:e december, men nu när de äntligen kommit igång ordentligt blir det två steg fram och ett steg bak... De kommer behöva ta  ner panelen från en hel vägg och göra om! *SUCKA*behövde bara skriva av mig!
    Tycker synd om dig.

*andas iiiinnn andas uuuuut* Tänk "Tradera" så blir du glad.
  • Ankmor

AriGold - bytardagar, ja DET är lugn och ro för själen! Tyvärr kan jag inte vara med denna gången, får inte ledigt. Men jag kommer upp en sväng till påsk!

• Ankmor
    marjas skrev 2010-06-06 14:38:07 följande:
    Inatt kom jag på (fråga inte varför) att jag glömt berätta hur jag gjorde. Jag mätte hur lång och bred jag ville ha gardinen. La på sex cm på bredden och fjorton cm på längden. Klippte till tyget.
    Började sy kanterna, vek in 1,5cm och strök, vek sedan en gång till (så att kanten blir dubbel) och strök samt satte nålar. Det blir alltså tre cm per sida som "försvinner". Sen syr du med vanlig raksöm, så rakt du kan. :) Över- och nederkanten sicksackade jag först. Sen vek jag in 4cm, strök, vek en gång till, strök, nålade i överkanten. I nederkanten vek jag 3cm, strök vek en gång till, strök, nålade. Sen är det bara att sy med raksöm, tänk på att det ska bli kanaler där så du måste sy en bit från kanten, typ 3,5cm från överkanten och 2,5 från nederkanten. Sen mäter du ut var du vill ha knytbanden och syr fast, två på framsidan och två på baksidan. Jag har mina gardiner på en vanlig gardinstång, men du kan ju trä in en plattstav(heter det så) i övre kanalen om du hällre vill hänga med krokar. Då får du skruva i små öglor genom tyget och in i träet. Sen kan man trä in en rundstav i nedre kanalen om man vill ha lite mera stadga.
    Hoppas du hängde med! :)
    Kan det var något sådant här du beskriver?
    http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php?id=1748
    Fixa en EGEN gillaknapp UTAN koppling till FB !!
  • Ankmor
    nica83 skrev 2010-07-29 14:49:37 följande:
    Hejsan!

Brukar följa denna tråd då och då men det var länge sedan jag skrev. Efterlyser någon som har erfarenhet av dessa tallrikar www.rusta.se/tallrik_27_5cm_p80201839.html??

Isf håller de en hyffsad kvalitet eller blir de fula på direkten? Frågade i tråden Vita hem men fick inget napp tänkte därför testa även här.

Såg en bild på tallrikarna i senaste numret av nya underbara tidningen Mat&Vin från Lantliv och fastnade direkt för dem, hoppas de håller kvaliteten någorlunda så jag får åka och köpa dem

Stort tack på förhand!

Superfina ! Kan tyvärr inte svara på din fråga men puffar gärna.
    Tomt här just nu...
  • Ankmor
    Carmen1 skrev 2010-11-19 23:09:46 följande:
    Så här ser vårat ut:)

Vilken dröm! Det ser nästan ut som en dockskåpstoalett!
    Tomt här just nu...
  • Ankmor

Är det någon här i tråden som vet hur man kan kontakta fd.FL-medlemmen nublu(Lotta) ?

Jag har försökt via hennes gamla blogg men det tycks inte fungera och hon har ju stängt ner sin e-butik.

Tomt här just nu...
  • Ankmor
    Superkex skrev 2010-11-22 07:28:18 följande:
    Ankmor: Är det mig du letar efter? Är inne och ströläser lite nu och då men har inte mycket tid över till FL. Fullt upptagen med att sniffa bebis numera.
    Om du är Hjortan så är det absolut dig jag söker!

Har funderat lite över hur du har det + att Ester och Astrid söker sällskap av en syster - om du har någon på lager.

Grattis till bebisen!
    Tomt här just nu...
  • Ankmor
    oOangelicaOo skrev 2010-12-04 21:16:05 följande:

Mysig tråd :)

Jag undrar om man kan få tips av er på shabby chic butiker (online) ? :)

En lite äldre tråd, men några av butikerna är nog ibruk fortfarande
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m35940159.html
    Tomt här just nu...
  • Ankmor
    Bella73 skrev 2011-07-29 17:37:13 följande:
    Oj verkar som tråden har dött ut lite ..........?
    Iof så har jag inte själv varit här inne på lääääääääänge.

Tänkte be er andra här inne med samma smak som en annan , om bilder på barnrum....gärna bebisrum !
    Antingen om ni har egna bilder, eller om ni har bra tips på bloggar?
    Kram

Livet i denna tråden går i vågor - just nu är det vindstilla i princip.

Men kika i dessa trådar så kanske du kan få lite inspiration;
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m51921603.html
    www.familjeliv.se/Forum-25-155/m32794492.html

Sol 25grader och SVETTIGT!!!!!
  • Ankmor
    Irmas mamma skrev 2011-10-15 11:21:10 följande:
    Finns det ngn ny tråd?

Det finns en "vita hem" tråd som jag tipsat om tidigare, men om ni vill kan ni "nya" alltid få liv i denna tråden själva. en tråd lever så länge det är någon som skriver i den!
    Tomt här just nu...
  • Ankmor
    Black Lady skrev 2012-07-16 10:30:17 följande:
    Behöver tips på var man kan hitta röd och vit prickiga burkar till köket

Och efter 15 år har gubben äntligen fattat galoppen och vår altan ska nu göras om till en glasveranda, typ punchveranda stil  

Oh vad avundsjuk jag blir! En sådan veranda önskar jag mig också, fast en "riktig" altan skall det bli nästa år så det är ju ett steg på väg.

är det sådana här burkar du letar efter? Det finns fler storlekar under"förvaring"
    http://www.elsashem.se/
    http://www.systerlycklig.se/
    Tomt här just nu...
  • Ankmor
    Lövings skrev 2012-07-19 21:05:23 följande:

Hej. efterlyser ett såntt här soffbord om ni vet vart man kan få tag i ett sånt?
    Äsch, jag som tyckte jag hittat den perfekta "kopian"!

Nåja, här är vad jag har hittat.... http://www.svenskahem.se/?id=240&catid=244&prodid=8415

Kalla mig knäpp, men jag har inte kunnat glömma bordet du letar efter, det är bara så perfekt!    
    OBLIGATORISK signatur vid ANONYM-inlägg och FAVORIT-funktion åt APP-en!!
  • Ankmor
    Lövings skrev 2013-03-18 22:25:15 följande:
    Hahah jaaa jag vet, man blir juh besatt. Tack så mycket. 
    Men hittade faktiskt ett superfint bord i pinjeträd och havssten på skivan, är supernöjd måste jag säga! 
    Låter snyggt, grattis till fyndet!
    OBLIGATORISK signatur vid ANONYM-inlägg och FAVORIT-funktion åt APP-en!!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14