Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Annis76 skrev 2010-03-25 15:12:15 följande:
    Ja, det är jättefint! Har sett det på lite olika ställen men överallt verkar det vara slut.
    mm det verkar ju så... har hållt koll på det sen i höstas, mor önskade sig det i julklapp men ja, slut sen dess överallt som jag kunnat se  
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    MissOsbourne skrev 2010-03-26 08:13:09 följande:
    God morgon! Nu behöver jag hjälp med hissgardiner!Är det någon som vet någon webshop som kan sy efter mina egna mått? Innermåttet på mina fönster är typ 86 och 96 cm så jag hittar inget som passarJag har lite symaskinsfobi så att sy själv är jag ÄN så länge inte tillräckligt desperat för...=)
    Du kan inte få det ordnat i en tygaffär?? Så fick jag till det iaf, för mina mått finns inte heller och jag kan inte ens trä min symaskin än
  • Hannnas
    MissOsbourne skrev 2010-03-26 08:46:05 följande:
    Ja det kanske jag skulle kunna göra! Eller så kanske jag kan be någon på Tradera lägga ut såna med just mina mått? En del verkar ju sy själva....=) Det ska jag göra!...=)
    Gör det
  • Hannnas

Nillan... jag brukar slipa, grundmåla och sen 2 lager halvmatt vit färg, oftast antikvit första åt grå hållet.... eller vitvit (0500)... sen tycker jag att kalkvit, eller S0502-y (antikvit första åt gult) är såå varm o fin... 

Är det en furumöbel eller annat ljust mjukt träslag kan det vara snyggt att måla kanter och sånt som ska slipas upp lite sen med svart... är det en ekmöbel el mörkare trä behövs inte det tycker jag... är möbeln betsad tidigare slipa rejält och använd en grundfärg som stoppar en ev blödning av betsen som förstör det vita annars...
    Man kan måla enbart med vit grundfärg med, då får man en matt och gammal look, tips är då att vaxa möbeln så att den blir hållbarare.. kanske inte det ultimata för ett soffbord...
    Måla med äggoljetempera ska vara väldans hållbart och snyggt enl Ari här i tråden, detta har jag dock inte prövat själv ÄN (har 4 stolar som ska få denna färg i sommar)... 
    Lycka till
  • Hannnas
    Pums skrev 2010-04-12 09:08:42 följande:
    Hej på er!Ja inredning är det nog många som ligger lågt med så här på våren. Även om jag skulle velat hålla på så finns varken orken eller tiden till det.Ligger fortfarande lågt med min blogg, får se om jag överhuvudtaget orkar fortsätta med den igen.Livet kan periodvis kräva rätt mycket av en och jag var tvungen attt tänka till vad som var viktigt för mig och se till att prioritera det istället.Har en fin kula på magen nu och den nya lilla bebisen kommer i nån av de första dagarna av augusti.Kommer få ett planerat snitt den här gången vilket känns bra.Förra gången gick jag över 12 dagar sen satt de igång mig då jag hade svår foglossning.Så där låg jag och kämpade med värkar från helvetet ett dygn men stannade på snopna 7 cm. Slutade med akutsnitt.I efterhand kom de på att bebisen aldrig hade kunnat komma ut "den rätta vägen", har för trångt bäcken vilklet syntes på röntgen.Så nu blir det snitt direkt och jag sörjer inte för det. Fick känna på hela baletten med värkar och allt så jag kommer inte sakna det alls.Tyvärr så är läkningstiden efter ett snitt dock lite längre och det gör riktigt ont i magen.Men vad gör det när man får snusa på nykläckt bebis?!
    Gummis, det behöver inte alls vara så! Min svägerska snittades med sin son och hon var tamejfan pigg, snygg och uppe på fötterna BRA mkt fortare än vad jag var efter min första vag förlossning... Hon läkte fort, hade inga problem med ärret/snittet och ja... mkt snabbare återhämntning än för mig som sagt, jag sprack, kunde inte sitta på flera veckor, fick en bruten svanskota mm mm... så det kommer gå FINT!
  • Hannnas

Marjas.. då har ni att göra iaf trädgård tar sin tid o dränering förstör ju mkt på tomten tyvärr men det reparerar sig snabbt... sen ska man ju ändå inte plantera intill husknutar, hur fint det än må vara... fast man måste väl få göra lite undantag

Star... ja varför inte? Det är väl tryckimpregnerat man ska undvika måla på bara, men oljat ska väl fungera

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14