Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

SeTa skrev 2010-05-28 13:33:36 följande:
    Hej gott folk! Jag hoppas att ni i all er kunskap och visdom kan råda mej lite. Jag har börjat fundera över nya tapeter i kök och matrum och har fastnat för en väldigt diskret bredrandig tapet i den här stilen www.borastapeter.se/provtapetsera/FondoCore/V... den är mindre beige i verkligheten, snarare två nyanser av vitt. "Problemet" är att jag har har vit bröstpanel och funderar nu på om det kanske ser väldigt märkligt ut med ränder på ränder, sas. Tankar runt detta?
    Man får inte upp "din" tapet tyvärr, men jag vet nog vad du menar... tycker inte det behöver vara "fel" med randig tapet ovan bröstpanel, däremot tillhör jag väl dem som tycker det är trist när det blir för diskret snarare finns Såååå många vackra tapeter som verkligen kommer till sin rätt i kombination med en bröstpanel
    Men det var ju min åsikt, vi valde en toile i vårt kök
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Lilla Kullan skrev 2010-06-01 10:19:14 följande:
    Hej på er alla! Man hinner inte vara här så mycket, som vanligt.Idag är faktiskt Maja koblaja i bloggen. Inte ofta hon visas upp.Gubben håller på att måla utemöbler och fixar bron också, med några glasrutor.Man gör vad man kan för att få ett 70-tals hus att se lite gammaldags ut.Hoppas att det är bra med er alla.
    Hon är väldigt söt din Maja
  • Hannnas
    Loke2002 skrev 2010-06-09 12:47:46 följande:

jag följer denna sida dagligen. men nu var det ett tag sen jag skrev något.

Vi ska köpa ny soffa nu i dagarna =)
    men min undran är vad har ni för soffor o ch vilken färg har ni på dem?

Vi har grå Howardsoffor  gillar dem mycket
  • Hannnas
    musli skrev 2010-06-15 22:23:42 följande:
    Nu ni tjejer är hon tillbaks!!!!!

Första veckan i augusti flyttar vi in i ett litet hus ett stenkast från mina föräldrar! En arbetarbostad från början av 1900-talet med 3 rum och kök. I köket är bevarat en gammal vedspis (tyvärr inte bakugnen i källaren    ) och i vardagsrummet står en effektiv men ganska trist kamin men den värmer nog upp hela huset åt oss!!!

På första våningen ligger en hall, en gång in till köket med en skrubb där troligen Elias får ha sin spjälsäng, kök, sovrum och vardagsrum.
    På andra våningen är det en hall, ett badrum och Hannas rum.
    I källaren är det mat-källare och tvättstuga och separat ingång där man kan hänga "häst-kläderna". I tvättstugan bor det gigantiska hus-spindlar som min mor kommer att få ta hand om!    Så... Till att börja med kommer vi att inreda med ärvt och annat som inte kommer att bo där jämt... Men det är ju fantastiskt roligt att få inreda ett hus till!!!!!!!! 

Så, nu blir det nog lite mera häng i tråden igen!!!  :)
    Hanna 050511 & Elias 090910
    Vad roooligt att "se" dig igen o grattis till huset!!!!! Du måste visa bilder såklart
  • Hannnas
    Mettan69 skrev 2010-06-16 07:56:01 följande:
    Just  nu så ligger allt vad inredning och renovering av hus nere. Minsta lilla sol och man är ute. Regnar det så sitter jag med en bok i handen och tjurar över solen frånvaro. Obestämd 

Musli. Åh så kul det låter, spännande.Vilken tur att komma över ett hus så nära dina föräldrar. Ser fram emot bilder. Skål
    Så är det här med... inne hinns helt enkelt inte med... blir väl att ta tag i det igen i oktober kan jag tro...
  • Hannnas
    biologiskaklockan skrev 2010-06-19 13:32:35 följande:
    inge svar el kommentar alls på mitt inlägg? Är man inte välkommen som ny här eller
    Joo klart  

Säger som Häxxan... vi pratar i mun på varandra som regel och tyvärr är det väl lite ödsligt här för tillfället, sommartid = utetid som Häxxan sa som sagt

Jag bor inte ens i närheten så syjunta blir det inte tal om, även om jag hade tyckt det var kul (och tro mig, det hade behövts med )...

Ang boken av AÖ, har den hemma som de flesta, tycker den är rätt trist *sorry, min tur att ducka* jag tycker den är förutsägbar, tillrättalagd och så pekpinnig. Ja nu blir väl jag utfryst ... däremot gillar jag inlägget om den där bänken man kan bygga själv  
  • Hannnas

Kul med nya i tråden, även om tråden är relativt "död" nu under sommarmånaderna,...

jag behöver ett råd... jag har nämligen köpt 2 månbord som jag inte behöver, tänkte lägga ut dem på blocket... frågan är då... ska jag måla dem vita eller sälja dem som de är??? Vilket "tjänar" jag mest på tror ni??

• Hannnas
    Fru KM skrev 2010-07-07 10:12:51 följande:
    Hej på er alla!

det var ett tag sedan man kikade in här. Ni vet hur livet kan vara ibland, tiden räcker helt enkelt inte alltid till.

Vi har köpt hus. Så oerhört lyckliga och glada. Gick riktigt fort men när allt känns så rätt så...Flyttar in i september, ni anar inte vad vi längtar. Några få bilder på huset finns här, fruinredning.blogspot.com/search/label/Huset. å vad kul det ska bli att få renovera och inreda ett helt hus, jag som nu övat på våran lilla 2a ett tagSkrattande. Har massa tankar, planer och funderingar men det är en särskild sak jag skulle vilja fråga er.

Vet ni hur det funkar att ha pärlspont istället för kakel? Alltså bakom spis mm...Använder man nån speciell färg för att skydda. Köket är nämligen det vi måste ta tag i först och jag hittar INGA kakel jag vill ha och har sett follk som har pärlspont i stället men fattar inte riktigt hur det funkar och om det är så bra. Hjälp!!!!

Trevlig sommar.
    Kram på er
    Vi har pärlspont ist för kakel i vårt kök, ja överallt utom just bakom spisen, där har vi kakel från franskakakelbutiken men visst går det ha spont bakom hela vi grundande och målade med våtrumsfärger

Fint hus! ska bli kul att få se lite innebilder med sen vart bor ni?
  • Hannnas

Jag har kommit in från tomten nu

Börjat småpyssla lite hemma äntligen, ser hemskt ut än, inte kommit någovart med inredningen o ändå har vi bott här i över 1 1/2 år nu... men men, det får ta sin tid... hellre det än att bli "färdig" på någon månad bara för att så att säga...

Igår gjorde jag en egen båge med murgröna, pyssligt men resultatet blev kanon och myyycket billigare än att köpa färdigt

Hemma hos mig fattas många stora saker, möbler o mattor bl a... innan jag känner att jag kan "dekorera" o pyssla så mkt... samtidigt kan jag inte köpa nya möbler för det bär mig emot av någon anledning... så jag letar som en galning på loppisar nu...

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14