Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Amelié77 skrev 2010-02-10 15:16:51 följande:
    Hannnnah - vi har en likadan kökskran också Men vår kommer från ett italienskt märke som heter Webert. www.webert.it
    haha just ja! ja det är lustigt att vi har likadana kranar överallt o de är ju inte de allra vanligaste heller

ohhhh mitt KÖK är på väg!! Fick mail nu om att det är skickat med posten och befinner sig i Halmstad nu så det kommer väl imorgon ska bli skoj att se luckorna live äntligen

O kaklet kommer på fredag fick jag mail om samtidigt

tjohoo bättre än sex
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 15:27:08 följande:
    Hannnnah - ska bli såå skoj att se ditt nya kök!
    Tycker jag med det blir tyvärr inget drömkök för det skulle vi aldrig ha råd med... det hade inneburit en utbyggnation för 1 mille isf (köket är ju tyvärr väldigt litet 18kvm).. o hade helst önskat gedigna träluckor ist för mdf men men... drömluckorna hade kostat över 100´ mer och det känns det inte värt...

Men mkt bättre blir det iaf o det ska bli så SKÖNT! Ser mkt fram emot att ugnen hamnar i en mer lämplig höjd o att jag iaf utökat arbetsytorna mer än sist... skönt med nya vitvaror o skoj med alla smådetaljer

Vårt gamla kök ligger på blocket nu... en kille ska hämta det på söndag men annonsen ligger ute ifall att... vågar väl inte länka det här, då tror väl någon att det blir säljannons o det vill jag inte... för det är ju redan sålt som sagt
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 15:52:46 följande:
    Hannnnah - låter ändå som att det blir ett jättefint kök trots att ni kompromissat lite. Vi har också 18 kvm kök och mdf-dörrar Jag skulle ha velat lyfta upp ugnarna lite men det funkade tyvärr inte i vårt kök. Jag ville hellre ha diskmaskinen på högre nivå och då gick det inte att få upp ugnarna. Och ja, vi har två separata ugnar Diskmaskinen plockar jag i och ur varje dag, men ugnen använder jag inte alla dagar så därför prioriterae jag så att diskmaskinen kommer i en bättre höjd. Nu ska vi iväg till huset och se vad de har gjort idag. Jag har skickat ett mail med 15 punkter som de måste åtgärda, skönhetsfel som stör mitt öga. Tyvärr är de väl inte världens mest samarbetsvilliga företag, så jag är skeptisk till hur mycket de kommer att fixa...
    Intressant med upphöjd diskmaskin, det är en normalstor antar jag så hur högt sitter den?

Här används ugnen nästan varje dag o jag tycker det är olustigt med varma grejjer på låg nivå, tapprisk o sånt.. så skönt Härligt med 2 ugnar!!

Här hamnar micron lite klassiskt ovanför ugnen och diskmaskinen under diskbänken, helintegrerad.

Hade velat ha helintegrerade kyl/frys... men antingen passade inte måtten, eller så var innervolymen för liten el så var de bara för dyra... blev dessa http://www.asko.se/kok/kyl-och-frys/ de är helt platta och kändes minst plastiga... vita... hade helst önskat cremefärgade men men, man kan ju inte få allt
  • Hannnas
    musli skrev 2010-02-10 20:17:59 följande:
    Någon som bor i eller nära Göteborg??? Gratis jättesnyggt skåp!utanpengar.se/gratis/2806.html
    oj så fint! nästan så man vill åka en sväng

MissG... ahh smart ang diskmaskinen!! aldrig sett den lösningen men gillar den skarpt! gillar iof när man kan lyfta rakt upp på en bänkskiva MEN detta är inte alls dumt... smart!

Ska kolla min gb

Fluffy... ajajaj blåsor gör ont!!  Jag gillar penseldrag så länge man inte ser kortdrag så att säga o jag ääälskar doften av oljebaserade färger! inte så hälsosamt dock
  • Hannnas
    Bellevue skrev 2010-02-11 10:26:12 följande:
    Om man har en smaaaaal korridor, vad ska man då sätta upp för tapeter för att den ska se bredare ut?
    Vi har en smaaal korridor.. har gett upp hoppet lite om att den ska se bredare ut och ska ha pärlspont och en beige tapet med brunt ganska stort mönster... men man kanske kan ha spont hela vägen upp och vitmåla så gör det säkert mkt...

ohh vilken SEKUND som helst nu så kommer mina köksluckor!
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-11 15:09:24 följande:
    Jag behöver råd...vi ska ha Flåren från Ikea i övre våningens badrum.www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40089707Men ska jag köpa spegelskåpet till eller ska jag köpa en annan spegel (utan skåp).www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20089708Vad tror ni blir snyggast?
    hihi VI ska oxå sätta in den (fast den mindre) i vårt lilla badrum uppe vid tillfälle vi kommer inte ha det badrumsskåpet utan en annan spegel ist... el annat passande skåp för detta gillade ingen av oss...
  • Hannnas

Bel.... tycker som mage att rutigt kan vara fint! lite NE tycker jag... nu är inte NE "jag" men om jag hade satt in en en small hall så hade jag satt pärlspont upp, en bit upp med 5/8 ungefär och sen en rutig åt beige hållet för att få en ljus men mjuk känsla...

Hoppas du mår bättre snart

• Hannnas

Bel... jaaa flåt, jag menade som du förstod NewEngland

MissG... jag tycker du ska bo in dig i huset innan du bestämmer tapet om du frågar mig för det är ju inte fara på färde som det är nu

Pums... man kan ju förnya med lite smått, knoppar o kran o sånt jag köpte min på nackabyggnadsvård och jag rekommenderar dem varmt, fick jättetrevligt bemötande och de skickade snabbt och väldans prisvärt! Sen får vi se om den håller måttet på plats men det hoppas jag iaf

• Hannnas
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-02-12 09:56:57 följande:
    Nytt i bloggen!Romantik...www.frokenvit.blogspot.comVälkommen in!
    hmm knasigt, jag kommenterade ditt inlägg om zinkhinkarna o det har kommit bort, knasigt..

Jag har likadana fast utan de fina kronorna, gav en 5:a för mååånga på loppis sånt gillas!!
  • Hannnas

Heeej tjejjer..

Jag har precis beställt tapeten nu, blir denna http://www.wallpaperwholesaler.com/Shoppingcart/product_detail.asp?pageno=22&pattern=SM21556&book=4556&proddisplay=0&currpage1=1

Ska snart läsa igenom era bloggar, men ska först få en av ungarna till dagis o sen hjälpa snickaren att bära in bänkskivorna

Ari... gott att se dig! Tänkte nästan skicka ut en efterlysning ... störigt med hantverkarna men skoj med ankorna har ni sniglar el varför just dessa små husdjur?

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14