Amelié77 skrev 2010-02-10 15:52:46 följande:
Hannnnah - låter ändå som att det blir ett jättefint kök trots att ni kompromissat lite. Vi har också 18 kvm kök och mdf-dörrar Jag skulle ha velat lyfta upp ugnarna lite men det funkade tyvärr inte i vårt kök. Jag ville hellre ha diskmaskinen på högre nivå och då gick det inte att få upp ugnarna. Och ja, vi har två separata ugnar Diskmaskinen plockar jag i och ur varje dag, men ugnen använder jag inte alla dagar så därför prioriterae jag så att diskmaskinen kommer i en bättre höjd. Nu ska vi iväg till huset och se vad de har gjort idag. Jag har skickat ett mail med 15 punkter som de måste åtgärda, skönhetsfel som stör mitt öga. Tyvärr är de väl inte världens mest samarbetsvilliga företag, så jag är skeptisk till hur mycket de kommer att fixa...
Intressant med upphöjd diskmaskin, det är en normalstor antar jag så hur högt sitter den?
Här används ugnen nästan varje dag

o jag tycker det är olustigt med varma grejjer på låg nivå, tapprisk o sånt.. så skönt

Härligt med 2 ugnar!!
Här hamnar micron lite klassiskt ovanför ugnen och diskmaskinen under diskbänken, helintegrerad.
Hade velat ha helintegrerade kyl/frys... men antingen passade inte måtten, eller så var innervolymen för liten el så var de bara för dyra... blev dessa
http://www.asko.se/kok/kyl-och-frys/ de är helt platta och kändes minst plastiga... vita... hade helst önskat cremefärgade men men, man kan ju inte få allt