Inlägg från: libero |Visa alla inlägg
  • libero

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

musli skrev 2010-05-07 10:41:51 följande:
    Håller med angående "nytt i bloggen"-inlägg... det är också en anledning till att jag tycker det är såååå trist i tråden numera att jag sällan är här längre...För de som tycker det är ett bra sätt att ha koll på när folk har uppdaterat sina bloggar så finns t.ex. Bloglovin och liknande verktyg att använda sig av!Eller starta en egen tråd "Vi som gillar vita/ljus, lantliga, romantiska Shabby-chic blogg-uppdateringar" eller nåt...Jag saknar den gamla goa tråden..........
    Hej på dig!
    Hur har ni det. Har ni flyttat ännu?
    Kul att se dig

Jättebra skrivet tycker jag. Jag saknar också vår gamla härliga (utan blogg reklam) tråd. Vi hade ju en riktigt mysig stämning i tråden och kunde dela allt med varandra.

Som sagt det går ju att starta en ny tråd där det går att göra reklma för sin blogg och där tittar ju alla in som är intresserade.

Hannah!
    Det verkar ju inte bli något superdunderväder i helgen tyvärr.  I allafall inte här i Småland.
  • libero
    musli skrev 2010-05-07 22:34:32 följande:
    Hej tjejen!Vi flyttar sista helgen i maj, men nu blir det nog till halland vi flyttar så jag har support av mina föräldrar, vänner och släkt i och med att maken troligen kommer flänga utomlands stup i kvarten. Men hälsa på dig har jag tänkt ändå!!!  :)
    Vad skönt att det löst sig så bra för er.

Vinkar lite till Häxan också. Det var inte i går

KRAM TILL ER BÅDA
  • libero
    Ari Gold skrev 2010-05-09 17:18:07 följande:
    Ja min famor hade också en sådan. Fast i andra färger. Vet tyvärr inte heller vart den tog vägen. Mest känd är klassikern "Triett" i orange/beige/grön som räknas som en femtiotalsklassiker och kan kosta bortåt 500-lappen om de är i riktigt bra skick.Jag vet inte om den modellen jag köpte också kallas Triett eller om den har ett annat namn. Tillverkaren är densamma. JH-fabrikerna för fina brödburkar också, jag har haft en men gett bort då den snorgula färgen inte passade min bondromantiska inredningsstil.An samma anledning är jag ju väldigt förtjust i den här rosa/beige/blå varianten för de färgerna passar mycket bättre in med "mina" färger samtidigt som jag får den nostalgiska känslan av farmors kakburk. Och så passar det min plånbok bra att den bara kostaden en 20-lapp.
    Fin burk. Jag har 2 st av de 50-tals klassikerna som du skrev om i kanon skick. Använder dem aldrig men hade ingen aning om att det var ett sådant värde i dem. Kanske ska ta fram dem.{#lang_emotions_wink} 
  • libero
    Ari Gold skrev 2010-05-09 19:09:33 följande:
    Ja eller sälj dem. Ibland hittar man ju grejjer som är fina men oanvändbara eller "fel stil". Köpte själv nyligen ett fint utemöbelset i 50/60-talsstil på Myrorna, för att det var så fint och billigt (75 kr).Men fick inse efter en tids funderande att det inte skulle passa så bra in i miljön här och nog inte bli så mycket använt heller. Så jag sålde det på blocket för en femhundring. Då kan man ju köpa något annat kul för pengrna, tänker jag.
    Får fundera på hur jag ska göra. Lite synd att sälja min mormors gamla kakburkar.

Exact en sådan järnsäng har jag stående i källaren. Vet inte riktigt vad vi ska göra med den heller faktiskt. Vågar knappt säga det men har faktiskt varit på väg att slänga ut den flera gånger.
  • libero
    Ari Gold skrev 2010-05-09 21:19:56 följande:
    Har du inget barn att lägga i den då? (denna är i barnstorlek, utdragsmodell).Jag har redan en antik järnsäng till varje barn annars kunde jag gladeligen befria dig från din. Men annars kan de ju ge ett par tusenlappar på Blocket.
    Mina barn har sängar alllihop men någon dag ska jag nog hitta på något med sängen. Den är så smal bara. Glömde säga  att det blev jättefint med sängen till tapeten.
    Lilla Kullan skrev 2010-05-09 21:27:26 följande:
    Du kan skicka sängen till mig.
    Hej vännen!
    Kul att se dig igen. Jag ska tänka på dig nästa gång sängen står i vägen för mina fötter. Hoppas att du mår någorlunda. jag tänker på dig i bland. KRAM

Nu ska här väckas barn.
  • libero

Jag letar i hjäl mig efter en zinkskylt från Blommingville (Vi er på stranden) Någon snäll människa som har spungit på en sådan i någon webbutik?

Vill ha den i vårt förtält på husvagnen

• libero

Hej på er alla!
    Nu är det höst igen och då hittar jag tillbaka hit. Hoppas att sommaren har varit skön för er alla.

Mettan!

Vi har också hämtat hem vår husvagn förra helgen men jag tycker att det är lika jobbigt varje år att sätta in den.

Nu ska jag läsa tillbaka lite och se hur ni har det
    KRAM

• libero
    Hannnas skrev 2010-09-10 15:17:53 följande:
    Libero.... det var inte igår!! allt väl?
    Ja tack allt är väl. Lite trött bara men det är väl normalt så här på fredagseftermiddagen.
    Hur är det med dig?
  • libero

Hej Stina!
    Åh vad kul att du startat upp din blogg igen. Har ju saknat dig så. Jag hinner heller inte in på denna sida längre men det kanske blir mer nu i höst.

Vi hinner inte med så mycket inne just nu för all vår tid går¨åt till att bygga ett stall. Vi gör om en jättegammal byggnad här på vår gård som tidigare har varit hönshus.

Skickar en kram till er alla.

• libero

Rockergirl!
    Vilken drömlägenhet. Det måste vara svårt att flytta därifrån.

Har precis kommit hem från Rusta och där hade de superfina skålar tror att de hette Victoria till ett mycket bra pris.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14