Inlägg från: nemo08 |Visa alla inlägg
  • nemo08

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Tack för smakråden, vi har gamla 'trädörrar' med speglar (heter det så, ja ni hajjar vad jag menar) så att pensla är kanske att föredra. Högblankt vill jag INTE ha, vill inte ha det för modernt (som min man gärna vill) när jag har en del lantliga inslag i köket. Har dock svarta vitvaror och svart laminatbänkskiva men det borde bli snyggare med vita skåpsluckor än som vi har nu. (för nyfikna har jag säkert nån bild i min blogg under kategorin kök). Åh man vill bara bli klar nångång- så man inte behöver ringa efter Arga snickaren Flört. Har ju en hel källare att inreda också (tvättstugan och matkällaren är nästan klara därnere).

• nemo08

Vi har en gammal beige aktig soffa som vi tänkte köra slut på medan barnen är små, sen blir det nått nytt. Brun, grå eller svart tror jag att det blir då. Mycket är ju vitt och ljust så vill gärna ha nånting annat och bryta av med..
    En annan fråga, är på jakt efter en sån där reda kryddhylla/ställ och sett några på tradera men som alltid när man vill ha ngt så kostar det. Men vad är rimligt att ge för en sån tycker ni? Finns sånna liknande som nyvara att köpa idag? Tänkte förvara lite av mitt pyssel i dom små lådorna. Skrattande

• nemo08

Jag längtar också efter att få julpyssla. Jag har varit på jakt efter en adventsljusstake i form av ett hjärta, ni vet säkert vilken jag menar, och hittade på Plantagen. Men så sjukt, den vita och den röda kostade 449 kr och den i vanligt trä kostade 149 kr. Ja då köpte jag den billiga och så målade jag den vit själv! Blev så fint så! Kommer lysa vackert i köket...
    Sen blir det en vanlig plastgran som köptes förra året som får stå i vår inglasade altan, blir så fint och juligt "därute". Mina barn är fortfarande små och skulle väl riva allt pynt om den skulle stå i vardagsrummet! Ja och sen lite annat smått och gott men i år byter jag inte gardiner, kanske har röda band på hissgardinerna (som är vita) så blir det lite mer "jul". Åhh längtar efter julbaket också!

• nemo08

Hallå i tråden! Här hemma är det förkylt, både jag och barnen hoppas ni mår bättre.. Roar mig med att surfa runt och letar julinspiration och annan inredningsinspiration. Jag undrar vad ni har för favorit(nät)butiker? Min är helt klart Julias vita drömmar, hon har så mkt fint! Sen finns det ju såå mycket mer out there...
    Candis; ang sängram,så har vi en vanlig malmen i ek..Nu iefterhand hade jag önskat att vi hade köpt en vit sängram, men ALLT behöver ju faktiskt inte vara vitt! Solig Överkastet är ju vitt så haha...

• nemo08
    Ollopa skrev 2010-11-18 15:26:08 följande:

Jag letar efter en toalettpappersrullehållare.. (puh vilket långt krångligt ord ^^) Alltså en sådan man sätter på väggen för endast en rulle.

Självklart är jag ute efter något vitt lantligt... det ska passa in på den här toaletten.

helenthelin.blogg.se/images/2010/imgp1154_117...

Någon som har något bra tips? Vi hade en tidigare i porslin som varit finom den var i vitt, men den såg mest smutsig ut eftersom den är typ beige/äggskal med smååå prickar på..

Har du sökt på tradera, vill minnas att jag såg en lantlig och snygg sådan inte alltför länge sen... Ja om du nu är medlem där. Glad
  • nemo08

ÅÅÅhhhh vad det kliar i julpyntapiffafint-fingrarna....! Men smyger lite här hemma. Appråpå jul så kom jag att tänka på julklappar, köper ni alla klappar eller är ni duktiga och gör egna julklappar, ja typ göra eget godis, tvål osv och ge bort? Tänkte om jag i år skulle göra nått eget pyssel som man kan ge i "symbolisk gåva" till de vuxna. Barnen köper vi julklappar till, men vi vuxna (syskon emellan) brukar eg aldrig köpa till varandra... Oftast har man ju allt och viktigast är ju att ge till barnen. Hur gör ni, köper och byter ni klappar med alla i familjen? Och gör ni egna julklappar? Tomte

• nemo08

Hehe, alla skriver om olika topics men jag hänger med iallfall! Tack för tips och det ni delgett ang julklappsbyten. Jag funderar på att göra något som jag såg i en tidning, var det i allt i hemmet (?!), det var iallfall vit choklad med krossad polkagris i små söta knäckformar. Måste ju bara testa om det kan vara gott?! Göra en sats själv och testa, sen kanske ge bort. Köpte sånt där cellofan papper från Panduro, genomskinligt med vita "snöflingor" på, det blir bra inslagspapper! Panduro har mkt bra pyssel, beställer en hel del därifrån (via nätet).

En fråga, någon som vet!? Jag har precis tecknat ett prova på, 3 nr av Allt i hemmet (har prenumerat av och till på den tidningen), och nu tänkte min mamma ge en prenumeration till mig i julklapp. Hur blir det nu när jag redan betalat/betalar?? Måste man kontakta redaktionen eller tar min mamma över betalningen så att säga när hon skickar in?!  Tacksam för svar! =)

• nemo08

I köket har jag hissgardiner och dom slutar jäms med fodret, sitter inte "i" fönstret alltså, själv tycker jag det är snyggare när gardiner kommer en bit förbi fönster/foder så inga lister syns (om man tex har panelgardiner). Panelgardiner har jag i vardagsrum, vita med svart/gråa själkar/blommor på. I sovrummet har jag en skir spetsgardin som täcker hela fönstret, men eftersom den är så tunn är det full syn ut och ger lika bra ljusinsläpp. Blir inga julgardiner i år.. Satsar på pynt och andra dekorationer..

• nemo08

Duntoffla; vilket härligt skåp så fint!! Till barnrummet? Skulle vilja ha nått skåp som linneskåp, men har inte hittat något som passa än..

Är förresten så himla glad och måste bara berätta/skriva av mig nånstans; har blivit kontaktad av en tidning/journalist som är intresserad av att göra en liten artikel/reportage hemma hos oss! Handlar om en före-efter förvandling och jag vet inte, det kanske är hemligt, och inget är väl helt hundra än men blev bara så glad att nån skulle vara intresserad när det finns såå många andra fina hem därute!!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14