Inlägg från: Candis |Visa alla inlägg
  • Candis

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Vi ska flytta o hela nya lyan är vit o fräsh. Vita väggar överallt

Kommer bli fint

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Candis

Längtar så tills vi flyttat upp, satan va fint jag ska möblera Blir måååååånga bilder.

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Candis

Vi har bestämt oss för en vit Malm sängstomme.

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Candis

Vad har ni för sängramar?

Vi ska köpa nytt på ikea nu när vi flyttar. Blir en vit malml med tillhörande vita sängbord.
    Så ska jag finna 2 vita lampor med med vitt kjolpkt rum, åhh kommer bli så fint.

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Candis
    nemo08 skrev 2010-11-17 11:59:34 följande:
    Hallå i tråden! Här hemma är det förkylt, både jag och barnen hoppas ni mår bättre.. Roar mig med att surfa runt och letar julinspiration och annan inredningsinspiration. Jag undrar vad ni har för favorit(nät)butiker? Min är helt klart Julias vita drömmar, hon har så mkt fint! Sen finns det ju såå mycket mer out there...
    Candis; ang sängram,så har vi en vanlig malmen i ek..Nu iefterhand hade jag önskat att vi hade köpt en vit sängram, men ALLT behöver ju faktiskt inte vara vitt! Solig Överkastet är ju vitt så haha...
    Fint
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Candis

Någon av er som har lampor vid sängborden som är rätt höga med vit tyg kjolpaket, hmm svårt o förklara, men typ såhär:

www.alvashus.se/AlvasHus1/images/shop/BW_storlampfot_stor.jpg

Va jag undrar.. Tyget kan väl inte börja brinna väl?
    Tänkte hitta varsin liknande lampa till o ha på sängborden.

Ngn av er som har som har foto o vill visa Alltid så roligt o se hur fint andra har det

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Candis
    Hannnas skrev 2010-11-18 10:21:12 följande:
    Vi har ingen sängstomme än, har inte hittat "rätt" än... så här är det skittrist än, sängkjol och vitt överkast helt enkelt....

Skulle vilja ha antingen en sänggavel som är från en gammal träsoffa (vitmålad) eller en gustaviansk modell.... Maken vill ha sänghimmel (sån sån bara är vid huvudändan och går ut från väggen)...

Candis... liknande lampor har vi i v-rum, ingen fara alls gällande brand, så länge skärmen inte kan välta o komma i kontakt med lampan såklart  
    Har du foto på din lampa? Kul o se hur andra har det
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Candis
    Hannnas skrev 2010-11-18 10:45:20 följande:
    jysk

www.jysk.se/210/136/382/3805001/a/catalog

candis.... hmm tror inte jag har det tyvärr... 
    Vi har en liknande spegel, men ramen var brun från början o jag måla den vit Köpte den för 20 kr typ
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Candis
    luspudel skrev 2010-11-18 13:57:39 följande:
    Åh! En tråd för mig!

Skulle behöva lite hjälp... Jag ska måla om en kökssoffa och en kista, till vitt förstås Vad ska jag använda för färg? Oljebaserad? Skall även ha antikvax ovanpå är tanken

Tacksam för hjälp! Det kliiiar så i fingrarna att sätta igång och handla färg...
    Hör annars med dom i butiken, dom e duktiga.
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Candis
    Nillan skrev 2010-11-18 20:42:00 följande:
    Jaha, då var det dags att ge sig på badrummet då. Annars har jag hur mycket ideer som helst och vet för det mesta hur jag vill ha det (shabby o vitt). Men när det kommer till detta rum så står jag helt handfallen...det finns ju sååå mycket att välja på. Hur ser era badrum ut? Några fina förslag som håller i längden? Inpirera mig..
    Vi har vit kakel o vita skåp, de e allt jag vet. Vi flyttar in snart, jag funderar med på hur vi skall göra fint där inne.
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Candis
    marjas skrev 2010-11-19 21:23:15 följande:
    Vi har en sängstomme i oljad ek, tror att den heter Uptown och kommer från Mio. Har vita sängbord till från IKEA, Hemnes.

Candis: Vi har liknande sänglampor: marjasoder.blogg.se/2010/august/man-168-hemma...
    Fina
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥ 26 dagar kvar wiiieeee
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14