Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
MissGoldie: Jag blir nyfiken på din blogg, kan man få inlogg? :)
MissGoldie: Jag blir nyfiken på din blogg, kan man få inlogg? :)
Oj, vad det skrivs här inne. Själv hänger man inte direkt med då man är lite ny, men det kommer kanske. :)
Lite framåt har det gått här hemma, fick spisen inkopplad förra veckan och belysning i badrummet, vilken lyx! Fortfarande står många kartonger ouppackade men jag har helt enkelt ingenstans att ställa grejerna. För många prylar och för få möbler har vi.
Förresten, ni har ju säkert målat om massor av möbler? Vilken färg är bäst att använda när man ska måla en möbel i lackad furu? Behöver jag slipa bort lacken innan? Möbeln i fråga är en kökssoffa som ska blir vit. Sen ska jag klä om sitsen också, om jag bara kan hitta något lämpligt tyg.
Hannnnah: vad fint ni har hemma, köket ser ut att bli jättebra!
Fröken vit: vilket sött soptunnehus ni har! Vi har funderat på något liknande till vår tunna.
Jag har ingen mus by the way, än så länge, men jag har spanat på en länge, bäst att köpa direkt! :)
Hanna: det skulle jag gärna göra! Jag är typen som tror att "det där kan väl inte vara så svårt". Men mannen brukar stoppa mina vildaste idéer.
Mannen skulle väl helst anlita en snickare för att sätta upp en gardinstång.
Nej, men faktiskt så ska kanske min lillebror som går sista året på byggprogrammet göra ett soptunnehus till oss som projektarbete (eller vad det nu heter).
Hanna: Grattis! Hoppas du haft en mysig dag!
Hur känns det att snart börja jobba igen? Jag har snart varit hemma ett år också, eftersom jag blev sjukskriven under graviditeten. Tänk vad tiden går fort!
Hej på er alla!
Här går det också lite segt på inredningsfronten, tråkigt! Jag vill få ordning nu!
Men mest längtar jag efter att få komma ut i trädgården, skulle gärna sätta igång att fixa den redan i sommar. Men jag får nog vänta i alla fall ett år, har inte riktigt bestämt hur vi vill ha det. Dessutom måste vi dränera om huset, så det är ju ingen mening att göra rabatter och sånt runt det. Vi måste även bygga en ny uteplats och vi ska riva ett stort uthus och sätta upp ett förråd istället. Så, vi har nog fullt upp för en lång tid framöver. :) Något som jag i alla fall ska ta tag i så snart det går är trädgårdslanden. Tänkte bygga upp med pallkragar (som jag ska måla) och sedan gångar med grus runtom tror jag. Såg en bild i Lantliv där de gjort så och det var så fint.
Och så ska jag måla de ärvda utemöblerna också... :)