Inlägg från: Det ljusa livet på landet |Visa alla inlägg
  • Det ljusa livet på landet

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Det hänger ngt liknande kristallkronalampa i vår nya lgh.. Vi ska det första vi gör plocka ner ner, gillar inte alls. Ush..

En dag i taget..

Åhh nu vill jag flytta o göra de fint hemma... 9 dgr kvar..

En dag i taget..

Asså vad har ni på era väggar i tv rummet?
    Jag är inte nöjd med hur det blir här i den nya lgh. Känns inte alls som shabbystil här nu. Har tavlor på väggarna i svartvit. Måste göra ngt annat. Skulle ni vilja visa era väggar i tvrummet för mig, så jag kan få bli inspirerad?

En dag i taget.. Sweetncute.se
    Stargirl skrev 2010-12-18 14:34:38 följande:
    Vi har råspont på tvären som är obehandlad och målad. Menar du så eller menar du tavlor och prydnader.
    Tavlor o sånt ja.

Någon mer som har foto på sina tv rumsväggar?
    nemo08:Mysigt hem, jag funderar med på vägghylla faktiskt.

Ingen chabby känsla eller stil alls här ju, åhh. Vad kan jag göra om? Vad ska bort/ändras?
    Stargirl skrev 2010-12-19 18:41:23 följande:
    Allt måste väck förutom soffbordet.
    TV+n kan du ställa ex i ett gammalt linneskåp med dörrar som du kan ha öppna, du kan hitta sådana vitringskåp i furu för ngn hundrig på blocket. Sen får du måla och patinera. Jag skulle köpt en grå eller brun soffa och sen en massa vita kuddar. På väggen kan du ha ngn gammlspegel och kanske lite småkrafs så som en fin patinerad ram med en svartvit bild, kanske en ljusslinga runt gardinstången, ett par balettskor, ja sådant shabbigt du vet.... 
    Jag tror att jag ska börja leta de där skåpet till tv. Har du länk till en så jag kan se hur en sådan kan se ut ?

Vi ska köpa nytt bord med stolar på jysk i furu. Så ska vi betsa de eller vad det nu heter. Ska ta de några ggr tills jag är nöjd. Någon av er som gjort detta med istället för att måla med vit färg? Skillnaden är ju att ,ans er träet igenom lite, förstår ni? Det kan bli typ såhär:

Klicka här för att se hur det kan se ut

Så en snygg kruka med pelagon blomma på bordet, en fin duk med, snygga stolsdynor på stolarna, så blir det romantiskt och lantligt.

Hur ser era köksbord ut?

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14