Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

sarahl skrev 2010-11-30 12:49:48 följande:
    till helgen skall jag hämta hem detta skåp. Jag tänkte måla det vitt såklart o sedan funderade jag på att ha det i mitt syrum till att förvara tyger o tbh i. Någon som målat ett liknande skåp o har bilder?

lokus.se/Exp_SearchStart_all.asp?cgProductID=...
    fint, jag har ett liknande, fast med en vitrindörr i mitten, så lite större är det men liknande modell och från ungefär samma årtionde, (mitt är 30-tal, tror ditt kan vara 40 tal?).. tror det finns en bild i min folder här på FL på det... en gammal bild dock och då tror jag det är utan spetsen bakom glaset...

Men det kommer säkerligen bli skiitsnyggt när du målat det! 
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Tack snälla ni!!! Shit vad mkt jobb det vara bara... montera isär allt glas o få det målat fint på insidan med... bläk! Men värt det helt klart o man kan som du säger Mettan, inte tro att det är samma skåp

Utsidan är målad med antikvit, första nyansen åt grått... och insidan är målad i obruten vit så det känns lite fräscht att öppna det

350:- spänn gav jag för det  

• Hannnas
    nemo08 skrev 2010-12-03 13:04:01 följande:

Hannah; jättefint skåp!! Sånna där kransar vill jag ha, har dock inget skåp att hänga dom på men man kanske kan hänga dom nån annanstans...! =)

"Hittade" förresten en ny nätbutik häromdagen, ja ny för mig, ni kanske vet men ett tips iaf; In my house heter den!

Har du lite mindre dörra hemma, eller något skåp? Eller linneskåp? Ja bara fantasin sätter gränser, kransar tycker jag nog man kan placera nästan lite varsom
  • Hannnas
    Stargirl skrev 2010-12-05 15:30:32 följande:
    Jag tyckte den var snyggare så.....finns det rätt eller fel på medaljonger? Aja, den har suttit så i flera år nu iaf
    ärligt så vetifaan om det finns rätt eller fel med NÅT faktiskt... man gör som man känner och det är det som är charmen tycker ju jag (ja om du frågar mig iaf)....

Men jag trooor den sitter upp o ner ändå men ärligt som jag sa tidigare, hela JAG är upponed ständigt så det räknas inte ändå  
  • Hannnas

Nemo.. sköter man granen rätt måste den inte barra, iaf inte i början Se till att den är nyhuggen... alt köper ni en o det är kallt ute, låt den stå i mellantemp innan ni tar in den i värmen o maaaaaaaaaassor av vatten ofta... törstiga rackare

Korg är fiint!! Själv kommer jag köra på att göra en form av "säck" av säckväv o knyts ihop med bred spets eller linne... nåt sånt... Runt den vanliga foten så att säga  

• Hannnas
    Hallon4 skrev 2010-12-08 17:25:42 följande:
    En silvergran barrar inte mycket. Kanske lite dyrare, men vår barrade nästan ingenting! Kändes nästan fel att kasta ut den när julen var slut.
    Men det kan vara olika med dem också, förstås. Svärföräldrarnas var inte lika bra.
    Men vi köper en i år med.
    ädelgranar är fina! men ack så trista tycker jag då de inte doftar gran nåt alls...
  • Hannnas

Nemo... varför inte måla den grå?... kompromiss till din fördel om du frågar mig

Hej förresten, evigheter sen känns det som...

Läser det mesta men har lite tid att hänga här tyvärr... ang vita labyrinten är jag väl oxå lite blandad som de flesta, vill ogärna följa en specifik trend eller stil... dock hamnar det väl inom vissa ramar oavsiktligen... för mig är känslan viktigast av allt, köper sällan nåt nytt och då är det inte för priset utan just för känsan, ja när det kommer till möbler o dyl... 

Har en hässja hemma i detta nu, som tillsammans med lite råplank, vitfärg och järnkonsoller ska bli en hatthylla... får väl se hur resultatet blir...

Kram på er alla vill jag iaf säga, även om jag numer är mer av en smygare...

o fröken vit... kul att se dig igen, man var lite orolig ett tag  

• Hannnas
    Hallon4 skrev 2011-03-17 14:20:04 följande:
    Tycker ni att det är gräsligt fult med benjaminfikus??!
    Jag vet att det är en 90-talsväxt, men det är så att min mormor som nu är död drev upp den så att den har en stam.
    Men just nu ser den gräslig ut.
    Är det värt att plantera om en sån? Jag har nog inte gjort det på sådär7-8 år....
    Lutar åt att kasta den men vill bara höra vad ni anser.
    Älskar fikusar (lät ju bra det där ) så släng inte!! o särskilt inte om din mormor drivit den, fortsätt hennes jobb o driv den vidare  
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14