Inlägg från: mage06 |Visa alla inlägg
  • mage06

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hej, hej! Välkomna till de nya!

*Hihi* Vad roliga ni är; "lantlig kaffebryggare"{#lang_emotions_coffee}  En kaffekanna på spisen kanske Nej men det är inte helt lätt att hitta snygg teknik. Jag gillar inte när vattenkokaren har ett så litet hål upptill så man knappt får ner en diskborste... När det gäller utseende så skulle jag helst vilja ha en sån där jalusilucka som går hela vägen ner till köksbänken där vattenkokare (vi dricker bara Nescafé) och brödrost kunde stå. Det är sällan man ser det i Sverige tycker jag men sååå smart!

Ja visst är det kallt och myyyycket snö men jag tycker ändå det är vårigt ute Ett annat ljus, solen värmer äntligen och fåglarna sjunger en annan sång

Skall gå ut en sväng nu

• mage06

MissO: Ja men guuu, borra!

Fru KM skrev 2010-02-25 15:02:35 följande:
    mage06:  Kanna på spisen vore nåtKanske skulle nämna det för maken...det där med jalusilucka har jag ofta tänkt på. Vore så praktiskt när man har en liten lägenhet som vi och man har gäster och måste sitta och äta bland disken. Ingen mysig miljö direkt.
    Det är supersmart med jalusilucka, och snyggt! Min kusin hade det i sitt hus i
    London! Jag avskyr egentligen att äta i köket men nu när det är byggt så med ett stort kök så är det trevligt med döljande förvaring

Grindspaning vinterversionen i bloggen

www.noamajahemma.blogspot.com
  • mage06

God morgon!

Marjas: Ja det är verkligen mysigt med grindar! Hoppas du kan lösa det

TessanE: Jag bor i hyreslägenhet. Det är fyra lägenheter i ett hus och vi bor på botten och har en liten tomtplätt men det är ju inte vårt... Vi gör ganska mycket ändå men det är klart, när de gjorde om badrummet tex så blev det ju inte som jag önskade direkt...
    Här hittar du massor av fina bloggar:

svenskainredningsbloggar.blogspot.com/

• mage06
    musli skrev 2010-02-26 19:12:32 följande:
    Aaaah... Kaffepanna på spisen kör vi med när vi eldar i vedspisen! Luktar gott och är billigt i drift! Så på vintern blir det myyycket koke-kaffe!  Men nu när jag är ensam kaffe-drickare så blir det mest perkulator-kaffe, sköter sig självt ju, ingen passning... 
    Åh vad mysigt faktiskt! Vi hade vedspis och kakelugn när jag var liten, sååå mysigt! Vi har det i pappas föräldrahem/numer sommarhus och det är som att det ger en annan värme!

Häxan Hedda: Pums tog orden ur munnen på mig...paragrafryttare! Sånt där går jag verkligen igång på (eftersom jag tyvärr bor i hyresrätt)... De är så dumma så det är skrämmande på såna där bostadsföretag... De vill att man skall måla neutralt om man skall göra något. Ursäkta men är spräckliga plastmattor á la akutmottagning neutralt? Det är nämligen det de lagt in i större delen av lägenheten. Måla får vi göra nu eftersom de kommit på att tapeter tapetserade under det senaste århundradet inte ramlar ner då man målar på dem utan snarare stärker dem. Göööö jag tycker det är en så otroligt dålig kultur när det gäller estetik i det allmäna i det här landet! Med andra ord har du m in fulla förståelse!
  • mage06
    Sussi N skrev 2010-02-28 17:34:10 följande:
    Häxan Hedda: jag håller tummarna så att det knakar. Vi har också bott hos en sån värd, därför målade jag väggarna utan att spackla tapetskarvarna och stog sen där på besiktningen och hävdade att det var tapeter. Värden vi nu har kikade runt lite med oss under besiktningen och frågade oss: Tar ni den i skicket det är nu? Då hade dom satt igen en dörr och flyttat väggar vilket inte var ngt problem om vi tog den som den var.. Jag klarar inte av paragrafryttare, får klåda och utslag så fort jag närmar mig krångliga, trångsynta människor... Ha en mysig kväll
    Hihi, ser dig alldeles klart och tydligt framför mig

Superkex: Gullig make! Uuuh, jag avundas inte det där illamåendet Jag har mått illa hela tiden alla mina tre graviditeter. Det är inte roligt. Det enda som hjälpte vara att äta konstant så nu sitter jag här men 10 extrakilon Men de går ju att få bort Bättre att äta och må bra!

Hannnnah: Vad tråkigt med sjuk snickare. Förstår att du vill ha det klart!

Annis76: Det finns ju så mycket fint... Lampor i fattigmanssilver tycker jag är fint. Jag tror att House Doctor har... Återkommer med länkar om jag hittar något

Angående fondväggar så är jag också trött på alt. har aldrig gillat dem á la inredningsprogrammen. Men jag tycker att den stilen är mer ett kit där det är lite hysteriskt och lite för stora kontraster för min smak. Jag tycker egentligen att fondvägg är en bra idé om det görs på rätt sätt... Tex så har jag nu blivit kär i det sättet den här tjejen vitarosorochforgatmigej.blogspot.com/ satt upp tapeterna. Med en bred vit kant runtom så att det blir som en stor tavla. Sen tycker jag att det är viktigt att ta upp färgerna i övrig inredning så att tapeten balanseras upp i övriga rummet. Fler mönster går bra bara det är samma färgskala. Tycker jag
  • mage06
    Sussi N skrev 2010-03-01 18:57:41 följande:
    www.dahlagenturer.se/index.php?m=produkter&id...= Min favoritlampa, Tripode i vit skärm med de grå laserade benen. Finns även som taklampa. Sen är jag barnsligt förtjust i Bohlinslampa www.designonline.se/Products/sek1/Lighting/Ce...
    Hahaha, guu vad roligat att du visar "ballerinalampan".! Har precis de senaste dagarna gått och funderat på om jag skall göra en sån själv till barnens rum! Har en skomakarlampa över...undrar om det kan funka som stomme eller om det blir för brett nertill{#lang_emotions_undecided}. Golvlampan du visar är också urfin!

Kram
  • mage06
    Amelié77 skrev 2010-03-02 07:50:30 följande:
    Tack för alla lamptips! Har ännu inte hittat den perfekta, men jag fortsätter letandet. Bra påpekande där Sussi att det krävs ganska högt i tak om man ska ha kristllkrona, det skulle jag inte ha tänkt på. Burspråket är nämligen lägre än övriga huset, det är bara 2,40 m där så det kan hända att en kristallkrona kommer för lågt ner så man inte ser dem som sitter på andra sidan bordet.
    Är det en separat matsal eller i direkt anslutning till köket? Är det i köket så tycker jag att den här typen www.parcourrier.se/website1/1.0.1.0/21/1/ är fantastiskt fina! Men vill ni att det skall kännas mer matsal och lite lyxigare så passar det nog bättre med något annat. Den jag visar är annars superfin över en köksö eller annan arbetsyta också. Vill ha en sån en dag

Idag står det tydligen migrän på dagordningen, bläää
  • mage06
    Amelié77 skrev 2010-03-02 09:03:14 följande:
    mage06 - just en sån är jag ju jättesugen på! Tycker de är så fina! Jeanne d'Arc har en liknande i svart och den är också fin. Matsalen är nog lite "lyxigare", den ligger mittemellan köket och vardagsrummet. Du kan se planlösningen i bloggen, hade ett inlägg med den för några dagar sen. www.lovelywhiteandbright.blogspot.com/
    Ja det finns ju många olika, det här var den första jag hittade. Älskar dem verkligen...på rätt plats förstås
  • mage06

Jag har inte läst så mycket här. Det har hänt tråkigheter i min närhet och nu fokuserar jag på att vara en så god vän jag kan och njuter min familj!

Häxan Hedda: men oj! Var det inte en cliffhanger?! Vad har ni köpt? Lycka till med en fullbokad vecka

Har knåpat ihop ett litet inlägg:
    www.noamajahemma.blogspot.com

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14