Inlägg från: Pums |Visa alla inlägg
  • Pums
    musli skrev 2010-02-19 14:41:10 följande:
    Hehe... Jag har HELT lagt ner att sälja på Tradera... Nyligen gav jag bort 2 sopsäckar flickbabykläder till en mamma som bara hade pojkar tidigare. Sen gav jag bort en sopsäck med större flickkläder, bl.a. overall, jackor och stövlar, till en afghansk mamma som har 6 barn och pappan är död, hon grät av glädje... Känns så himla bra i mitt hjärta att jag beslutat att aldrig mer sälja något för småpengar, jag skänker till de som behöver bättre än mig istället.
    Och oj vad jag också har skänkt genom åren. Faktiskt aldrig tidigare sålt. Inte haft behovet.

Men nu är jag i stort behov av pengar. Har ju blivit arbetslös nyligen och a kassan kommer att dröja då jag har en fd arbetsgivare som inte vill ge mig ett korrekt arbetsgivarintyg.
    Så jag har för närvarande noll i inkomst.
    Detta gör att vi måste klara alla omkostnader som ett stort hus innebär + familjen och bara på en lön där min man även fått avdrag för pappaledighet.
    Så pengar är pengar just nu, även om det är små slantar....
    Då är det tur att det går att sälja sånt man har.
  • Pums
    Hjorthan skrev 2010-02-20 11:31:30 följande:
    Tack för din omtanke! Det har varit tufft ett bra tag nu, fick första missfallet i juli och andra i december. Känner dock att vi är på väg tillbaka, och att livet faktiskt är urhärligt att leva. Tar hand om mig själv, min man och mina härliga tre ungar, och ser framåt. Det var helt enkelt inte meningen att vi skulle bli fler än fem i familjen, och i mångas ögon räcker ju det mer än väl!
    Men önskar man ett till barn så gör man. Ingen ska tycka att ni "har så ni klarar er" med barn.
    Ibland är det dock svårt att finna mening i varför vissa saker händer.
  • Pums

Har legat och vilat en stund nu när lillen tagit sin eftermiddagslur, så himla skönt!

Innan jag blev gravid igen var jag super dålig på att vila när barnet sover som det så fint heter.
    Men nu måste jag göra det då jag är så mycket tröttare.
    Sen har mitt blodtryck en stor lust att hela tiden skjuta i höjden som gör att man får molvärk i huvudet, då gör man bäst i att ta det lugnt på soffan ett tag.

• Pums

Kan inte sova, kl är snart fyra på morgonen och ligger klarvaken i sängen och surfar runt på nätet från mobilen. Lillen brukar gå upp vid sex så jag måste se till att försöka somna om en liten stund i alla fall. Godnatt igen och kram på er!

• Pums

Tittar in lite snabbt och säger hej till alla.

En super vild unge som kört rally här hemma idag blandat med mina graviditetshormoner gör att jag ska sova tidigt!

Kram på er alla goa!

• Pums
    Fru KM skrev 2010-02-25 14:37:40 följande:
    Tack sötnosar för ert fina välkomnandeMissGoldie: Tack Ja det är ektorp vi har i beige. Vi gillar dom och trivs väldigt bra med dom, riktigt sköna att krypa upp i och mysa.Hannnnah: Bra idé där med att inte ha den framme. Aldrig tänkt tanken ens. Mest för att vi har så trångt i skåpen men då får man ju en ursäkt att städa undan massa skit som ändå inte används. Själv dricker jag aldrig kaffe, bara på helgen när maken ska ha så det är ju dumt att den står framme jämt. En vattenkokare har vi, som den du visar nästan, o den står aldrig framme.Här snöar det igen idag, våren känns väldigt långt borta nu
    Tror jag har missat att hälsa dig välkommen! Kul att du hittade oss!
  • Pums
    Häxan Hedda skrev 2010-02-27 13:01:32 följande:
    Hej igen alla flickor Önskar att jag kunde ge er besked ang. cliffhangern men tyvärr, även jag dinglar fortfarande Men jag kan ju faktiskt avslöja vad det handlar om, vi håller på att göra ett lägenhetsbyte och den vi ska byta med har en radhuslägenhet. Jag önskar detta så jag håller på att gå av men det är ju lite "vägbulor" på vägen så att säga.Vi bor i en hyresrätt och har gjort om den "lite grann". Om jag får säga det själv är den vacker som få med högt i tak och stuckaturlister överallt men vi har bott här i 14 år nu och vi vill röra på oss (läs det finns inget mer att fixa )Vi hade besiktning igår och fick nerslag på att alla golv är bytta, köket är omgjort ,fondväggen i köket är inte orginal glasväggen i vardagsrummet ska inte vara där samt en till vägg vi gjort för att dela av matrum och sovrum. O just det , det är färg och inte tapet på väggarna. Vi har liksom gjort om en fyra tll en sexa Vi får se hur det går,tjejen vi ska byta med var helt lyrisk då hon var här, helst skulle vi bara gå ut genom dörren och stänga efter oss Men så är det detta pappersarbete, spec. då man träffar på en människa som är allt annat än serviceminded.Nästa vecka trodde de dock att det EV. skulle bli klart. Så fortsätt håll tummarna för mig är ni snälla.Ber om ursäkt för egoinlägget men som ni kanske förstår så äter ,sover och andas jag lägenhetsbyte för tillfället Ooo,har glömt att nämna att jag fick mig en blivande äkta make i julklapp så bara vi kan komma överens om hur vi vill ha bröllopet så smäller det  Ha det gott allihopa, var rädda om er *lämnar en stooor godispåse för att muta er att hålla tummarna*
    Låter som en riktig paragrafryttare ni haft som gjort besiktningen, hoppas det ordnar sig!

Och stort grattis till det blivande bröllopet!!!
  • Pums

På tal om lägenhetsbesiktningar, vi har ett pat vänner som fick måla om hela sin hyresrätt innan de flyttade pga nedslag på besiktningen.
    Och det var inte pga att färgen var fel. Nej de hade som standard att alla lägenheter i området skulle ha en 5 cm vit kant från taket och ner på väggen. Man fick alltså inte måla ända upp som man oftast annars gör som normalt.
    Så det var bara för dom att måla om hela lyan själva, IGEN, eller pröjsa för att hyresvärden skulle ta dit en målare och göra det.

• Pums
    Amelié77 skrev 2010-03-01 16:36:12 följande:
    Jag söker efter en maffig taklampa att ha ovanför matbordet i burspråket och det var där jag tänkte ha snäckskalslampan. Men jag är osäker på om jag överhuvudtaget gillar den! Och om den passar in där...jättesvårt att veta. Måste nästan köpa hem den och kolla...Ang. mönstrade tapeter. Det är ju ett barnrum och det kommer att vara massor med saker där som skapar ett lite rörigt intryck i sig. Och då tycker jag det kan blir FÖR mycket med en mönstrad tapet bakom röran så att säga   Förstår du vad jag menar?Nytt inlägg i bloggen förresten...där jag berättar om slutgranskningen av huset.lovelywhiteandbright.blogspot.com/
    Jag gillar kristallkronor i just matsal. Vad är mer tidlöst och klassiskt!

Och då menar jag inte nyproducerade pråliga blänkande kronor utan gamla fina saker....
  • Pums
    Hannnas skrev 2010-03-01 18:00:43 följande:
    Jag med... suktar efter en!! Hade helst velat haft en sån lååångsmal... men då hade det krävts mer i takhöjd än vad vi har tyvärr... men men man kan inte få allt... men en krona ska det helt klart bli en dag här med Funderar däremot på att bygga ett eget köksbord och även soffa till hallen.... inga mått stämmer med det jag vill ha och jag tänker inte lägga 10 000 på köksbord... fyndar hellre olika stolar på loppis o fixar till och snickrar ihop ett eget... funderar på att spec.beställa feta svarvade ben och sen lägga breda ojämna plank som ytskikt... o vitmåla... menmen, den dagen det nöjjet
    Den idén du hade om bordet låter ju toppen!
  • Pums

Hej på er vänner! Tittar in som snabbast från sjuksängen, mår inge vidare idag så mannen är nu hemma från jobbet och tar hand om lillen. Det är härligt att vara gravid men inte när man mår dåligt.

• Pums

Hej på er!

Ja inredning är det nog många som ligger lågt med så här på våren.
    Även om jag skulle velat hålla på så finns varken orken eller tiden till det.
    Ligger fortfarande lågt med min blogg, får se om jag överhuvudtaget orkar fortsätta med den igen.
    Livet kan periodvis kräva rätt mycket av en och jag var tvungen attt tänka till vad som var viktigt för mig och se till att prioritera det istället.

Har en fin kula på magen nu och den nya lilla bebisen kommer i nån av de första dagarna av augusti.
    Kommer få ett planerat snitt den här gången vilket känns bra.
    Förra gången gick jag över 12 dagar sen satt de igång mig då jag hade svår foglossning.
    Så där låg jag och kämpade med värkar från helvetet ett dygn men stannade på snopna 7 cm. Slutade med akutsnitt.
    I efterhand kom de på att bebisen aldrig hade kunnat komma ut "den rätta vägen", har för trångt bäcken vilklet syntes på röntgen.
    Så nu blir det snitt direkt och jag sörjer inte för det. Fick känna på hela baletten med värkar och allt så jag kommer inte sakna det alls.
    Tyvärr så är läkningstiden efter ett snitt dock lite längre och det gör riktigt ont i magen.
    Men vad gör det när man får snusa på nykläckt bebis?!

• Pums

hannah:

Imponerande att se dig så härligt rund och stå och måla tak!
    Själv är jag i v 24 och har en foglossning som hindrar mig från det mesta.

Blir bekymrad när det gör så himla ont, ledsen om jag klagar tjejer....
    Men förra graviditeten var det likadant och började i v 13 så jag var beredd på en repris den här gången.
    Men det är så trist bara....

• Pums
    Ari Gold skrev 2010-05-22 12:30:37 följande:
    Åh jag har handlat så mycket skolplanscher nu i veckan...nästan 50 stycken. Kom lite försent för att knipa de där populäraste  i "svenska växter" serien men de finns ju å andra sodan i nyproduktion också.
    Sa du 50??!!!!!

Det var många det{#lang_emotions_smile}!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14