Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

MissG... tack den är mkt finare irl däremot tycker jag o du, VÅGA vad kan hända

Mage... taaackar, ja jag älskade den! var eg inställd på nåt klassiskt svenskt men det slutar alltid med nåt sånt här, ja så blev det ju i badrummet med ... vi ska ha den i köket ovanför panelen så små ytor bara...

Caranl........ jag tycker väl att ett hem som bara är "inrett SC" är skittrist, om du frågar mig detaljerna ska kännas personliga tycker jag, sen att det därmed BLIR SC det är nåt annat köp gamla fina möbler som du gillar, fixa o trixa... kolla om du har lite arvegods undanstoppat... jobba fram det som är NI kika runt som Mage säger i bloggar o kika... o hitta DIG i det du gillar

Mitt hus är iof gammalt men såpass ny och helrenoverat att det inte finns "charmiga småutrymmen" o skeva golv o sånt... men ist har vi feta golvlister, breda fönsterkarmar... o ja sånt... grunden gör mkt, o det gör inget om den är "rak" tapeter, gardiner golv, ja sånt gör mkt i sig

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Ari Gold skrev 2010-02-16 13:53:57 följande:
    Hur funkade det med frakt osv på den sidan? Skickar de till sverige?Jättein tapet, men jag gillar ju mönstrade tapeter över huvud taget.
    Ingen aning, har köpt dem via en färghall faktiskt

Äckligt med sniglar! vi har tyvärr en massa med, hoppas mestadelen har dukat under nu i kylan dock... *hoppas hoppas*
  • Hannnas
    Caranlachiel skrev 2010-02-16 18:52:44 följande:
    Pums: Det är i Ulricehamns-trakterna. Riktigt roligt! Vissa av dem har bättre kvalitet på sakerna än andra, men det är sällan det blir något som kostar särskilt mycket ändå.
    Vart bor du????? Jag åker omg! bor ju här!
  • Hannnas
    Caranlachiel skrev 2010-02-16 19:26:56 följande:
    Hannnnah: Hahaha bor du i Ulricehamn? Jag bor i Jönköping men mina föräldrar bor strax utanför Gällstad. Vi går på auktioner i Limmared, Hillared, Aplared och nåt mer ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter.
    Jag bor 1 mil utanför, mot Borås, Tvärred välkommen på kaffe

Hinner tyvärr inte med så många auktioner med en 9 mån o en 2 1/2 åring hemma
  • Hannnas
    Caranlachiel skrev 2010-02-16 19:40:01 följande:
    Hannnnah: Nej jag har en 10-månaders så det har bara blivit två auktioner sen han kom. Min man tycker det är kul med auktioner så han går nog gärna utan mig iofs, men då blir det andra fynd. Borrmaskiner och sånt... :-P
    jamen då fick vi nästan samtidigt Ylva föddes på valborg o det är skillnad med 2 helt klart.... stor skillnad... men lovely

Kul att maken är intresserad med, även om det är borrmaskiner hihi
  • Hannnas
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-02-17 00:54:11 följande:
    Dessa auktioner, annonseras det att de ska vara eller åker man bara till ett ställe som jämt har det på helgerna?Finns hemsida?Undrar för när vi åker ner till Öland är det ju kul med en avstickare...
    De har oftast helgsvis öppet tror de flesta finns på auktion.se? men är inte säker...

morron förresten
  • Hannnas
    Pums skrev 2010-02-17 10:05:45 följande:
    Här annonseras alla auktioner ut i lokaltidningarna.
    gör de här med

ohh nu skär de lite i min bänkskiva, gissa om jag är nervös o det där rackarns hålet för hällen TÄNK om det inte skulle bli perfekt galet vad mkt som kan hända...

Dagens I-landsproblem
  • Hannnas
    Pums skrev 2010-02-17 10:11:28 följande:
    Jag vilka problem man har ibland! Hi hi!
    haha jaaa men bänkskivor är sviiindyrt o man får ju verkligen inte göra fel

musli.... jaa jag fotar allt så ni ska få se sen känns underbart när bitar faller på plats, men det är mkt kvar än.. ska beställa en stenskiva idag och hoppas den kommer FORT för vi kan inte fälla ner diskhon innan den är på plats... och innan dess kan vi heller inte få hit röris för att få radiatorn på plats mm mm... ja det är mkt som hänger ihop...
  • Hannnas
    Pums skrev 2010-02-18 13:01:24 följande:
    Ja det är mycket prat om vitt....Men för er som vill se vår mörkare sida titta in i bloggen:snovitadrommar.blogspot.com/
    lööööv narniaskåpet! o säg nu, vad fick ni ge
  • Hannnas
    Pums skrev 2010-02-18 13:12:22 följande:
    Javisst är det mysigt skåp!Lovar ska säga priset....imorn!Först gissa!
    gjort
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14