Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hurra. Nu är husvagnen inställd för vintern och alla saker är på sin rätta plats inför vilan till nästa år. Lika skönt som det är att ta fram husvagnen på våren lika skönt är det att ställa undan det på hösten.

Nu skall jag först måla ett nattduksbord till mellanpojken och sen skall jag ge mig på de sista köksluckorna.

Solen sken fint i dag så jag fick målat panelen vid balkongen en sista gång. Nu kanske min man kan rätta till de båda stuprören som han hittils har satt dit provisoristk med SILVERTEJP för att panelen inte var målad... Jättefint...not. Men nu så har han ingen ursäkt längre. Skrattande

musli: Älskar dina skolplancher Hjärta

• Mettan69

Jag prenumererar på Lantliv och har gjort så i flera år. Är sååå nöjd med den tidningen. Gubben säger alltid att nu har din porrtidning kommit när den dimper ner i lådan. Han vet då att den kvällen är jag upptagen. Solig Sparar alla tidningar och under vissa perioder så plockar jag fram höstnr från alla år, alla vårnr från alla år , alla jultider från alla år osv. Tröttnar aldrig på dem och de står sig i alla år. Hjärta

Svägerskan prenumererar på drömhem och trädgård så den brukar jag låna av henne.  På så sätt slipper jag prenumerera på två tidningar...Drömmer 

• Mettan69

Trött i dag och vädret piggar int upp mig. Rynkar på näsan Blir nog en riktig vilodag... Var på kalas i går och kom hem halv två i natt...

Får jag ett ryck så blir det till att måla ett nattduksbord till mellanpojken. Har stått i pannrummet ett halvår så det förstörs inte av att stå ett tag till. Oskyldig

• Mettan69

Musli: Jag tycker det låter väldigt spännande med ditt bröd. Kanske du skulle kunna lägga ut recept och en UTFÖRLIG beskrivning hur du gör. Vill baka bröd med de blir ofta så stabbiga och inte alls fluffiga som jag vill ha dem... Skäms

• Mettan69

I går så röjde vi i pannrummet (används som förråd/målarrum) och fick en massa skräp som skall slängas. Skrattande Så nu vill jag ju bara åka iväg till tippen snarast men det lär dröja två veckor innan vi kommer iväg dit. Vill få ordning NU!!! Skrikandes Flört

• Mettan69

Jag har en doftgran från Yankee Candle (clean cotton) hängade i barnens rum. De brukar jag hälla lite ny doftolja på lite då och då för att frächa upp dem. Fungerar jättebra men nu så hittar jag inte någon mer doftolja där jag köpt det tidigare. Någon som vet något ställe/shop som säljer den doftoljan. (egentligen använder man den för att fylla på pottourrier med men det fungerar jättebra på doftgranarna med...) HJÄLP: Gråter

• Mettan69
    Sweet N Cute skrev 2010-09-24 08:49:49 följande:
    Trevlig helg tjejer
    Tack detsamma. Hoppas vi får en varm och regnfri helg. Solig
  • Mettan69
    Fru KM skrev 2010-09-27 12:22:56 följande:
    Hej tjejer.

Längesedan sist. Nybliven husägare och allt så tiden finns inte riktigt. Köket nästan klart nu, bara småfix som lister kvar men det är ju såååå tråkigtFlört.  Har lagt ut lite bilder på bloggen så kika in där vet ja. rustikcharm.blogspot.com/2010/09/koket-fore-o...

Kram på er!
    Wow vilken skillnad. Vad kul att ni hitta en sådan fin vägg också... Ibland skall man ha flax. Skrattande
  • Mettan69

I dag skall vi på kalas till makens systerson. Han blir tre år. Så vi skall åka till en leksaksaffär och köpa present till han och samtidigt ta svängen förbi IKEA och köpa värmeljus. Går ju åt några nu. Tungan ute Men vi hinner inte kika på något mer så in, köpa värmeljus och ut igen. Rynkar på näsan Oj vad det kommer att dra i kroppen att "bara titta lite till". Oskyldig

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14