Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Ari Gold skrev 2010-11-07 14:40:31 följande:
    De har nog varit stadigt populära de senaste tio åren åtminstone. Liksom ph-lampan, stringhyllan, kobratelefonen osv.

Men den vanligaste färgsättningen med orange våning är väl vanligare att man ser i retroinspirerade miljöer. Den rosa känns lite mer "lantlig" eller hur man ska säga...och de är lite svårare att hitta då de gjordes i färre ex.
    Spännande, vad du kan.
  • Stargirl
    Candis skrev 2010-11-09 08:44:04 följande:
    Längtar så tills vi flyttat upp, satan va fint jag ska möblera Blir måååååånga bilder.
    Gud så mysigt, jag längtar efter att julpynta...
  • Stargirl
    Ollopa skrev 2010-11-18 10:30:34 följande:
    Jag letar efter en spegel som jag inte kan hitta någonstans, kan någon kanske tipsa mig?

Det jag vill ha är en vit, relativt bred snirklig ram. Den ska vara rektangulär och ganska stor då tanken är att vi ska ha den (liggandes) på hallväggen över en bänk.
    Jag hittar liknande speglar som jag tänkt mig, men med guldiga ramar, men aldrig något med vitt.
    Just nu är vi inne på att köpa Hemnes spegeln på IKEA eftersom vi inte hittar något annat.. men jag vill inte ha något nödlösning.

Läste om en tjej på nätet som köpt en guldig och sedan målat om.. men jag vill helst köpa färdigt..
    Vi har en jättefin shabby chic spegel med en vit sliten ram...inköpt i en liten butik i vårat centrum. Märket är helt okänt tyvärr så det hjälper väl inte dig
  • Stargirl
    nemo08 skrev 2010-11-22 10:09:16 följande:
    ÅÅÅhhhh vad det kliar i julpyntapiffafint-fingrarna....! Men smyger lite här hemma. Appråpå jul så kom jag att tänka på julklappar, köper ni alla klappar eller är ni duktiga och gör egna julklappar, ja typ göra eget godis, tvål osv och ge bort? Tänkte om jag i år skulle göra nått eget pyssel som man kan ge i "symbolisk gåva" till de vuxna. Barnen köper vi julklappar till, men vi vuxna (syskon emellan) brukar eg aldrig köpa till varandra... Oftast har man ju allt och viktigast är ju att ge till barnen. Hur gör ni, köper och byter ni klappar med alla i familjen? Och gör ni egna julklappar? Tomte
    Nej, vi ger inga julklappar till vuxna. Min man köper alltid ngt till sin pappa iofs, men annars nej. Vi brukar göra eget julgodis och köper ofta fina burkar och band och ger bort en glasburk med knäck eller ngt sånt.
  • Stargirl
    Hallon4 skrev 2010-11-25 13:46:04 följande:
    Nej, så här ser den ut men jag har inte sådana handtag. Utan hemska guldiga...Tror ni att den går att få fin och lantlig? Eller bör jag ge mig ut och leta på antikaffärer?
    Jag tog bilden från Blocket, är det ok att göra så?

Jag tycker inte att det finns någon som helst framtid för dessa möbler....oavsett färg
  • Stargirl
    Carmen1 skrev 2010-11-25 21:47:04 följande:
    Vad har ni för gardiner hemma? Har just nu inga gardiner alls...

Det lutar lite åt hissgardiner. Fönstret är typ 103, men räknar man bed fodret är bredden knappt 130. Hur sätter ni gardinen? Jäms med foderkanterna eller inuti fönstret? Om ni förstår hur jag menar...?
    Vita hissgardiner, vit/beige randiga hissgardiner.....fast vi har köpt hissgardiner som hänger i en gardingstång nu senast.
  • Stargirl
    Hannnas skrev 2010-12-02 09:42:15 följande:
    Lovade visa hur mitt vitrinskåp ser ut... 

Så här såg det ut innan (blocketbilden):

Vitrinskåpet före.jpg

och så här blev det sen.......

vitrinskåpet efter.JPG

Rätt stor skillnad tycker ju jag....

Åååååh, underbart! Hur fint som helst.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14