KRSn skrev 2010-05-19 10:36:23 följande:
Hej alla söta proffs! Jag är ny inom husvärlden och håller just på att göra om hela huset till så mycket shabby jag kan.Just nu står matsal och kök i fokus och snart ska tapeterna upp. Då tänkte jag ta hjälp utav er proffs!Kan man ha denna tapeten, Anno 1905,
2.bp.blogspot.com/_ZfN2Lz2-j6U/SHS7yz5Q_9I/AA...[1].jpgtill ex rosa borstableter, gröna gardiner, gula stolsdynor.. Inte allt blandat, såklart. Men haha, ni förstår, kan man ha andra färger till denna tapeten i samma rum, eller borde man känna sig låst till blått och vitt?Vi har bröstpanel i matsalen, och tapeten är tänkt att ha över.Behöver verkligen hjälp och så många svar som möjligt vad gäller detta.Annars är vi ute efter en beige/vit/creme rutig tapet. Tror ni det är bättre??Tack!
Jag tycker det är en fin tapet, skulle gärna ha själv då jag gör om vår hall (som dock inte står på tur riktigt ännu).
Givetvis kan man ha massor av andra färger än vitt till den tapeten. Den tapet du visar är ett nytryck av en gammal tapet från sent 1800-tal. Den är alltså inte avedd at kombineras med enbart vita möbler (även om man givetvis kan göra det med om man vill). Vit inredning är en helt modern trend.