Inlägg från: libero |Visa alla inlägg
  • libero

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

anna panna skrev 2010-10-13 21:37:27 följande:
    Hej allihopa! vad kul med en tråd som passar mig! jag tänkte be om hjälp av er kunniga. 
    det finns en webbutik, vet inte om jag får skriva vad den heter.. shabbychic o lantligt. har någon handlat därifrån och vad har ni isåfall för erfarenhet? Jag har nämligen handlat där och det har gått en vecka nu sedan jag fick mejl om att varorna är skickade men inte sett röken av dem, förskottsbetalning... känns som jag blivit blåst?
    tacksam om någon kan hjälpa om ni handlat där! 
    Kan du inte kontakta butiken och fråga om de verkligen har skickat ditt paket så det inte har blivit något fel. Jag är en flitig handlare på nätet och har aldrig haft några problem med webbutikerna.
  • libero

Vi har väldigt ljusa soffor. Har haft dem nu i 3 år och nu börjar det bli dags att tvätta dem men det är inget måste ännu. Vi har dem inte i tvrummet så vi äter inte så jättemycket i dem men de har verkligen hållt sig. Har nu även beställt vitt sofföverdrag till tv-sofforna.

• libero
    Lilla Kullan skrev 2010-11-03 19:28:01 följande:
    Själv kör jag med mina Ektorpsvita soffor, men tycker om många olika stilar. Vi har ju kört en utrensning här hemma så det är lite annorlunda hos oss nu. Lite blandade stilar.
    Oj vad är det som har hänt hos dig? Här har vi bytt stil. Jättefint men jag blev förvånad när jag kikade in i din blogg.
    Jättefina lampor

KRAM
  • libero

Ari Gold!
    Tycker att ni har det jättemysigt och hemtrevligt hos er. Glömde även att skriva att jag gillar er soffa.

Jaghåller just på att försöka få på de vita överdragen till våra tv-soffor som jag har införskaffat. Maken som älskade våra röda soffor blev inte lika glad men han sa inte så mycket.

• libero
    Lilla Kullan skrev 2010-11-05 15:15:18 följande:
    Haha...Jo, det blev så när jag blev så sjuk här i augusti. Jag ville rensa ut så mycket saker och möbler så att det blev lättare med städning och ha det mera enkelt.
    Det var bara det att det blev så väldans vitt allting som blev kvar så det gjorde vi något åt och eftersom jag hade svart, grått och vitt sedan innan så fortsatte vi med det.
    Nu har vi fixat vardagsrummet också och rensat så väggen har fått en annan färg. "Jord" heter den och är nog lite annorlunda. Ska visa den någon dag.
    Men nu är det lättstädat och mycket mindre saker på väggarna, som hyllor och prylar.
    Det blev en utrensning från början eftersom jag trodde att jag inte skulle klara av sjukdomstiden. Jag ville att det skulle bli lättare för resten om jag gick bort. Men nu fixade jag den perioden och då har vi fortsatt vår rensning. Nu är vi klara!

Kram
    Nej men vänen har du varit så dålig!!!! Det har jag missat helt. Är det samma sjukdom som du har haft tidigare?
    Tänker på dig.
    KRAM på dig vännen.
  • libero

Oj är de burkarna så poppis nu. jag har 2 st som bara står i ett skåp och tar plats här hemma. Kanske ska ta fram dem. Brukar ha pepparkakorna i dem till jul.

• libero
    nemo08 skrev 2010-11-17 11:59:34 följande:
    Hallå i tråden! Här hemma är det förkylt, både jag och barnen hoppas ni mår bättre.. Roar mig med att surfa runt och letar julinspiration och annan inredningsinspiration. Jag undrar vad ni har för favorit(nät)butiker? Min är helt klart Julias vita drömmar, hon har så mkt fint! Sen finns det ju såå mycket mer out there...
    Candis; ang sängram,så har vi en vanlig malmen i ek..Nu iefterhand hade jag önskat att vi hade köpt en vit sängram, men ALLT behöver ju faktiskt inte vara vitt! Solig Överkastet är ju vitt så haha...
    Vilken mysig blogg du har. Ligger också nerbäddad i sängen med datorn på magen och lilltjejen jämte mig. Usch dessa förkylningar. Jag har inte tid med detta just nu. Ska pallra mig upp ur sängen för i eftermiddag så måste jag jobba (tur att man har jobbet här hemma)
  • libero

Nä nu "vill jag inte vänta längre" har tagit frm 2 ljusstakar och mer kanske det blir om jag får styra en stund till. Det har snöat hela natten så vem kan låta bli. Som tur är så bor vi ju på landte så grannarna behöver inte störa sig på oss ha ha

• libero
    Ankmor skrev 2010-11-22 01:10:20 följande:
    Är det någon här i tråden som vet hur man kan kontakta fd.FL-medlemmen nublu(Lotta) ?

Jag har försökt via hennes gamla blogg men det tycks inte fungera och hon har ju stängt ner sin e-butik.
    Jag tror nog att jag kan hjälpa dig om du vill. Men det var inte så längesedan som hon skrev här i tråden men hon har bytt nick.

Jag funderade själv häromdagen om någon har koll på Hjorthan???? Saknar henne här inne
  • libero
    Ankmor skrev 2010-11-22 11:12:21 följande:
    Om du är Hjortan så är det absolut dig jag söker!

Har funderat lite över hur du har det + att Ester och Astrid söker sällskap av en syster - om du har någon på lager.

Grattis till bebisen!
    Ankmor!
    Superkex är Nublu......

Tror att det blev lite förvirrat här inne.

Mettan!
    Vi får ropa högt så kanske Hjortan kommer tillbaka till oss.
  • libero
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2011-01-02 00:22:41 följande:
                                                                                   Hej igen allihopa!

GOTT NYTT ÅR!!

Det var ju ett tag sedan sist och jag har inte hunnit läsa tillbaka,
                                                   mer än att Miss Goldie kanske har fått en liten bebis nu...  
                                                                                                  Grattis !!

Nytt inlägg i bloggen!

"Har inte vi setts förut...?"

www.frokenvit.blogspot.com

Välkommen in!
                                                                                         Kram Fröken Vit
                                                                                                    ♥♥♥
    Åh vad kul att se dig igen. Jag har funderat på hur det har gått för dig och dina projekt?

Jag har inte alls varit flitig härinne på mycket länge. Men nu har jag lagt till din blogg igen som favorit.
    Det ljusa livet på landet skrev 2011-01-06 10:06:43 följande:
    Har ni sett jysk reklamblad?
    Det finns vita hyllor där med söta korgar i.
    Finns både sängbord, och andra hyllor.
    Jag vill gärna ha den största hyllan i tvrummet..

Ngn som har ngt av desse?
    Vi har 2 sådana bänkar med dynor på. En har vi vid vår sänggavel och den andra har vår lilltjej i sitt rum. Har tagit bort dynan på den och där har hon sitt dockskåp mm.

Vill passa på att önska er alla en god fortsättning på det nya året
  • libero

Har inte varit här på hur länge som helst. Finns ni andra gamla vargar kvar eller hur har ni det? Kom på att jag saknade er goa stämning härinne. Kram till er alla

• libero
    musli skrev 2011-11-21 20:24:14 följande:
    Halloj igen tjejer!!!
    Lääängesen jag var här nu. Livet har rullat på och jag jobbar numera som surdegs-bagare i ett fantastiskt bageri som heter Solhaga Stenugnsbageri och ligger i lilla Slöinge!

Nu undrar jag om nån snabbt och lätt kan trolla fram de trådarna vi en gång gjorde med länkar till shopping-ställen online, var väl uppdelat på två trådar i bokstavsordning eller? Snälla!!! 

Hoppas allt är bra med er! Ska efter nyår flytta in i ett 1800-tals hus med härlig trädgård, men det är nog bara för ett år eller två, tills vi hittar drömhuset. 

*kraaaaaaaaaaaaaaaaaam*

*slänger iväg en extra-varm kram åt kullan och hennes Maja*
    Kul att se dig igen. Det vore ju lite kul om tråden kom igång lite så här i jultider. Så ni har blivit kvar i Skåne?
    KRAM
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14