Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

www.sweetncute.blogg.se

Hannah; jättefint skåp!! Sånna där kransar vill jag ha, har dock inget skåp att hänga dom på men man kanske kan hänga dom nån annanstans...! =)
"Hittade" förresten en ny nätbutik häromdagen, ja ny för mig, ni kanske vet men ett tips iaf; In my house heter den!
Mysig tråd :)
Jag undrar om man kan få tips av er på shabby chic butiker (online) ? :)
Hmmm hur ska man övertala mannen till att vi i år ska ha en riktig julgran?! Vill så gärna ha fastän dom barrar och bla bla bla som min man säger...! Den behöver inte ens vara nå värst stor, bara att ha en riktig, vill ha den i nån form av en stor korg (har sett sådana i inredningstidningar och tyckte det va så snyggt ist för en vanlig julgransfot).
Vi har för övrigt börjat riva i källaren nu (förebilder finns på min blogg och det kommer att uppdateras under arbetets gång), det ska bli ett blivande bio/sällskapsrum. Det verkar som vi ska måla både tak, väggar och golv VITA. Längtar att komma igång ordentligt så det blir klart nångång också....! Ska bli så najs att få ha en kamin därnere att mysa framför...
Vi köpte också vårat köksbord på blocket, dock med träskiva men med vita ben. Nu saknas det bara vita stolar till, men vet inte hur vi gör med det, för jag kan tänka mig typ gamla/beg pinnstolar (gärna lite olika) men min man vill såklart ha NYTT- typ ikeas vita ingolf stolar. Lite så vi har det, min moderne man och jag som är lite både ock...!
Åh vilken söt tapet, den som ändå hade en dotter (har två buspojkar här hemma) Finns så mkt fint och gulligt för tjejer, men det finns för pojkar också så...! Ska bli spännade att se när det blir klart!
Varför inte ställa den i en julgransfot som du sen stoppar in i korgen? Eller funkar inte det?
Duntoffla; jag kör oxå på midbecs med stjärnor i båda pojkarnas rum, grönt i ena sonens rum och blått i det andra barnrummet. Har lite pics på dom rummen i bloggen (under kategori 'barnrum') för den som är intresserad.. Ja jag fullkomligt älskar rosa så det skulle väl oxå vara mer för min skull, jag får väl pimpa arbetsrummet i källaren med lite rosa detaljer sen =)
Jag köpte vitt julgranspynt förra året på rean på Panduro, söta virkade stjärnor osv. Och typ vita "snöbollar" ludna saker, men dom vet jag inte vart jag köpte? Plantagen kanske?
Jag "fuskade" på en stege som jag målade vit och använde mig utav ett grått väggord som jag satte på ett av trappstegen. Blev så tjusigt så- jag skriver också som en kratta haha. Panduro har fått in en massa nya schabloner, kika in på deras hemsida annars.. ! Skulle man ha pengar skulle jag lätt köpa handmålade möbler från bloggen Ljusa hem: http://ljusarum.blogspot.com/
Oj vad det kommer snö här nu! Hoppas ni har det bra och inte stressar och julstökar alltför mkt . Här sover båda barnen så jag har piffat lite i ena barnrummet (bilder finns på bloggen) och småplockat lite, nu sitter jag här under en filt med en kopp kaffe och bara myser! Tänk snart är det jul! Har köpt alla klappar och det mesta är inslaget det känns skönt. Nu ska det bara julstädas och göras det där lilla extra, julmat osv slipper vi i år då vi ska fira julen hos min bror och familj! Är ni hemma eller borta över jul?