Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Sweet N cute: Så mysigt. Solig

Jaha då var det fredag igen. Hoppas på en lugn helg med lite småpyssel. Innebandymatch på lördag och Sixten skall på barnkalas på söndag. Annars så kommer jag hålla mig i eller runt huset, kanske med undantag för någon promenad i det fina höstvädret som har utlovats. Solig

• Mettan69
    ninmid skrev 2010-10-27 10:59:59 följande:
    Ingen som har något tips på vitt hallbord? 
    Har tyvärr inga bra tips att komma med. Obestämd
  • Mettan69

Jag har gamla släta luckor (som de förra ägarna gjort själva) och jag målar dem själv. Men jag tycker det är fint när det inte är helt slätt utan man ser lite att det är målat med en pensel och inte sprayat på, Säger som Ari Gold, det ser mer genuint ut.Skrattande

• Mettan69
    Ari Gold skrev 2010-10-29 09:27:25 följande:
    Ja jag kan tycka att det är fint med penselmålat på släta luckor också...menade mer om man vill ha en modern stil med blanka high-tech luckor, rostfritt och moderna hantag osv....då tror jag att det passar bättre in med spraylackade luckor,

Annars är penselmålat snyggare.
    Håller med dig igen. Skrattande
  • Mettan69

i dag skall jag fortsätta att måla. Först skall köksluckorna få en omgång till sen skall väggarna i trappen få andra lagret att färg. Tror det behövs fyra lager på de väggarna och BLÄ så tråkigt det är att måla där. Men äntligen skall jag få bort den mossgröna färgen på väggarna. Vitt och frächt skall det blir. Senare i livet skall det upp pärlspont på hela de väggarna men när det blir vet ingen i dag... Oskyldig

• Mettan69
    sarahl skrev 2010-11-15 07:36:48 följande:
    jag har ni grundat skåpet jag länkade till ovan som inte gick att se eftersom annonsen var borttagen.

Jag såg nu efter grundningen att det finns nå ringar förmodligen efter en kruka, som givit vattengenomslag. men ringarna går igenom färgen. Hur spärrar man sådant?

vilken är den bästa färgen att täckmåla med?
    Det finns en färg som heter spärrfärg. Den täcker jättebra. Skrattande
  • Mettan69
    libero skrev 2010-11-22 06:59:53 följande:
    Jag tror nog att jag kan hjälpa dig om du vill. Men det var inte så längesedan som hon skrev här i tråden men hon har bytt nick.

Jag funderade själv häromdagen om någon har koll på Hjorthan???? Saknar henne här inne
    Har tyvärr inte sett henne på jättelänge heller. Hennes blogg är också nerlagd. Rynkar på näsan
  • Mettan69

Jag hade en tv-bänk i furu som störde mig nåt så fruktansvärd men inga pengar just då att köpa en ny tv-bänk. Så det blev till att måla den vit och det blev en helt annan möbel. Jättenöjd med den nu så den får hänga med ett tag till. Skrattande 

Vit färg kan ändra utseendet helt på en möbel så jag hade målat det skåpet och köpt andra handtag. Kör på, du har inget att förlora. Tungan ute

• Mettan69
    Hannnas skrev 2010-12-08 17:46:06 följande:
    ädelgranar är fina! men ack så trista tycker jag då de inte doftar gran nåt alls...
    Jag håller med dig fullkomligt. hade ädelgran ett år och den var jättefin men jag saknade grandoften. Så aldrig mer ädelgran utan vanlig gran som doftar ljuvligt... Tomte
  • Mettan69

God fortsättning till er alla. Hjärta

I dag när jag stod och strök så tittade jag på Leila bakar samtidigt. Det var sommar och helt underbart. Så jag började längta efter pastelfärger och värme då. Och vi är ju på rätt väg nu...Solig

• Mettan69

Det ljusa livet på landet: Grattiskramar till dig i dag. Önskar dig en underbar dag. Solig

Jag spara mina mårbackor och de flesta överlever. Står i källaren just nu men i fabruari så åker de fram för klippning och omplantering. Lika roligt varje år {#emotions_dlg.flower}

• Mettan69
    Det ljusa livet på landet skrev 2011-01-13 18:18:34 följande:
    Idag köpte jag en korg som fick stå i hallen, där jag salmar tidningar o reklam som skall slängas..
    Har ni med en sådan?

Jättefin korg. Jag har en korg som jag skall spraya vit och ha tidningar i som är aktuella. Vi har ett ställe i trappen (till källaren) som vi har papperåtervinning, glas och burkar. Jättebra att bara ta med en påse när den blir full och slänga när vi är och handlar. Det finns en återvinningsstation på den parkeringen. Det måste vara lätt annars så tar latmasken över och det växer till berg...Skrattande
  • Mettan69

Jag håller mig till vitt OCH lantligt. Vill inte hoppa på det senaste utan hitta en stil som jag trivs med och vill ha i flera år framåt.

Mina kökstapeter är gammeldags och mycket färg och jag älskar dem. Som det känns i dag kommer jag aldrig byta ut dem och den känslan vill jag ha i hela huset...

Kunna byta lite småsaker efter årstiderna för lite variation.

• Mettan69

Vi har trägolv uppe i pojkarnas rum som vi slipade och såpade när vi tog över huset. men det blev aldrig någon bra yta och min man har hotat med att lägga klickgolv där. Förvånad Ett av rummen skall nu målas om och då vill han att vi gör klart allt där inne, dvs även golvet och han har gett sig och gått med på att måla det vitt. Skrattande HURRA !!!!

• Mettan69

I går var vi och köpte en platt-tv som vi skall ha i husvagnen. När vi kom hem så måste ju maken packa upp den och kika på den lite. Då upptäcker han att vi fått en vit istället för en svart... Skrattande Men nä han åkte tillbaka (3,5 mil enkel väg) med den och bytte den till en svart...Obestämd 

• Mettan69

Vi skall i framtiden bygga ut vår hall så jag är också nyfiken på vad ni har för golv i hallen. Trägolv går bort direkt pga min make... Inte alls inne på min gammeldags stil överallt. Men jag har fått behålla mina trägolv på övervåningen och välja tapeter osv fritt så jag får väl ge mig på några områden. Flört

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14