Inlägg från: marjas |Visa alla inlägg
  • marjas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Åh, nu har jag lagt två beställningar med perenner och lite andra blommor. Vad roligt! Jag ska göra en perennrabatt i år, samt försöka mig på en ros. Det blir mest rosa blommor samt några vita och blå.
    Dessutom borde mitt paket med tyger komma idag, jag har i alla fall fått mail om att det är skickat.
    Det blir en pysselhelg för oss, vi kom nämligen på igår att vi ska måla taket i dotterns blivande rum nu medan det inte är så mycket möbler där att flytta på. Om två veckor ska vi till IKEA och köpa bland annat skrivbord och då ska vi flytta lite möbler som nu står i "kontoret" till hennes rum.
    Det blir nog även en tur till stan för att kolla på tapeter till hennes rum och kontoret/pysselrummet. Och så ska jag köpa färg till kökssoffan.

Ja, då vet ni vad vi sysslar med i helgen. {#lang_emotions_smile}
    Vad har ni för planer allihopa?

• marjas

Idag har jag fixat klart min kökssoffa. Oj, vad svårt det var att måla den. Färgen bara rann hela tiden, blev inte så himla snyggt. Men på håll ser den ju helt okej ut, haha. Blev ändå nöjd med reslutatet. Bilder finns i min blogg (sorry, Ari {#lang_emotions_smile}).

Annars väntar jag mest på bättre väder, här har det varit soligt men hemskt blåsigt idag. Vill ut i trädgården och röja.

• marjas

Vad roligt med loppis! Jag har alltid ogillat sådant när jag var yngre, men nu har jag blivit förtjust. Ska bara fundera ut hur jag ska lura med mannen...

• marjas
    Lilla Kullan skrev 2010-05-03 09:58:13 följande:
    På tal om bloggar så har vi fixat taket i allrum, hall och kök. Ni kan se hallen idag om ni vill.Hoppas att det är bra med aller i vårsolen.
    Vad fint! :)
  • marjas
    ÖNadja skrev 2010-05-03 14:46:15 följande:
    Tänkte be om lite hjälp av er i tråden, tyckte min fråga lämpade sej bäst här. Jag är på jakt efter loppis stolar till det här bordet www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30116872  (i vitt).Idag hittade jag 4 jätte fina stolar för 40 kr/st, men de är av en "vanlig" låg modell på ryggstödet. Tanken är att stolarna ska vara till matsalsbordet. Måste man ha "höga" stolar till en matsalsmöbel eller kan man ha bara vanliga stolar?påminner väl kanske lite om dom här i modellen www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40131631  fast de är med 3 "pinnar", men mycket enkel och rak i modellen.förstår ni hur ja menar?
    Du får såklart ha vilka stolar du vill! {#lang_emotions_laughing}
    Och kostar de bara 40 kr/st så kan du ju byta om du inte skulle vara nöjd. Jag har aldrig ens tänkt på att man har olika höjd på stolarna till köksbordet och till matsalsbordet...
  • marjas

Åh, här är det jättefint väder idag. Vill så gärna gå ut men eftersom dottern har varit sjuk hela veckan (feber och troligtvis öroninflammation), så får vi stanna inne. Men när mannen kommer hem så ska jag nog gå en sväng till affären då mitt ena paket med plantor har kommit! (Bland annat innehåller det några pelargonsticklingar {#lang_emotions_wink})
    Undrar bara hur stort paketet är. Vore jobbigt om det är jättestort och otympligt då det är ca 3 kilometer att gå.

Helgen spenderar vi i Sundsvall, vi ska bo på hotell och så blir det en massa shopping på IKEA, Bauhaus mm. Hoppas bara att lilltjejen håller sig frisk...

Angående blogginläggen så har jag inte stört mig så mycket på de inlägg som bara handlar om "uppdaterat bloggen". Men jag tycker att det är jättekul när ni länkar så man får se bilder på det ni skriver om. {#lang_emotions_smile}

Trevlig helg allihopa!

• marjas

Ari: Vilket söt kakburk! Jag måste börja gå på loppis känner jag...

Jag vill också ha en gammal skolbänk till min dotters rum. Nu är hon ju i och för sig bara 9,5 månader än, så jag har ju ett tag på mig att leta. Fast jag vet ett ställe där det finns, men inte hur jag ska få tag på de. Till min gamla lågstadieskola, som nu är nedlagd finns ett uthus och på vinden där står (iaf gjorde det förut) mängder av gamla skolbänkar och annan inredning. Kan man ringa kommunen och kolla kanske? Eller bryta sig in? {#lang_emotions_wink}

• marjas

Jag har ju glömt att berätta att vi fått tillökning i huset. Jag tog ju nämligen och köpte mig en slip-mus i söndags! Kvinnans bäste vän eller hur var det? {#lang_emotions_laughing}

• marjas
    Ari Gold skrev 2010-05-22 12:30:37 följande:
    Åh jag har handlat så mycket skolplanscher nu i veckan...nästan 50 stycken. Kom lite försent för att knipa de där populäraste  i "svenska växter" serien men de finns ju å andra sodan i nyproduktion också.
    Ojoj, det var många! Jag skulle gärna ha några med fina växter på i matrummet när det blir renoverat (om ca 100år).

På fredag ska jag vara barnledig större delen av dagen och då står ett stadsbesök på planeringen. Gå i affärer, utan vagn! Ska även gå på en loppis som ligger i centrala stan tänkte jag. Sen blir det middag och bio på kvällen med syster. Lyxigt!
  • marjas
    Annis76 skrev 2010-05-26 13:14:24 följande:
    Tack för tipset! De var ju jättefina! Var helt inne på att jag skulle beställa de randiga från ellos tills jag såg bredden på gardinen. Bredaste var 120cm jag behöver 140cm. Ghaaa, att det alltid ska hänga upp sej på något!Fler tips om hissgardiner mottages tacksamt!
    Är det sådana med knytband du vill ha så är de väldigt lätta att sy själv. Jag har precis sytt sådana till vårt matrum. Vi har också "fel" mått på våra fönster.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14