Inlägg från: Ari Gold |Visa alla inlägg
  • Ari Gold

Jag tror på vitmålning! Allt verkar gå bättre vitt, även när det inte blir snyggare.

Även jag är mest ute nu, men snart är det ju fullt drag på auktionssäsongen och då kommer jag in och visar mina fynd!

• Ari Gold
    nemo08 skrev 2010-06-30 20:20:18 följande:
    Jag är OCKSÅ på jakt efter en skolplansch men man kan knappast kalla det "fynd" på Tradera, högsta buden är alldeles för mkt! Har läst att fler loppisfyndar en sån plansch för en tjuga- vart finns dom loppisarna?! Cool
    Nu ska inte jag komma dragandes som värsta einstein, men det finns ett rätt logiskt ställe att kontakta om man letar efter SKOLplanscher;)

Annars finns en hel del planscher (ffa de populär planscherna i serien "svenska växter" i nytryck, att beställa från tex. Ölands Byggnadsvård. 

Skulle hellre köpa ett nytryck (de är ju tryckta exakt efter de gamla originalen) än köpa en för hysteriska överpris uppemot tusenlappen på Tradera.

• Ari Gold
    Arctura skrev 2010-07-01 22:20:22 följande:
    Gamla skolplanscher går inte att få tag på genom att ringa en skola, om det var det du tänkte på...inte här i allfall. Jag kommer från en by med två nerlagda skolor varav en jättegammal där det finns många otroligt fina planscher & där har skolplanscherna arkiverats & jag jobbar i en gammal skola där också byföreningen arkiverat alla skolplanscher=(

Nytrykta i all ära, men jag vill ha en orginal med historia bakom men jag betalar inte hur mycket som hellst!! Nä jag ska leta tills jag hittar vad jag vill ha, till en hyffsad peng!! det kan förvisso ta ett tag men skam den som ger sig...
    Givetvis går det att få tag från skolplanscher från en skola (därmed sagt inte alla skolor,  man får ringa runt lite - skam den som ger sig). Vart tror du annars att planscherna i second hand-butikerna/loppisarna kommer ifrån? Har själv köpt hundratals planscher på detta sätt.
  • Ari Gold

Var det inte någon här i tråden, för en tid sedan, som hade köpt två järnsängar i stockholmsområdet. En vit o en gul, lite sjukhusmodell om jag minns rätt.

Kan ni inte länka mig till det inlägget/bloggen i så fall? Tack på förhand!

• Ari Gold

Härligt!

Vi håller också på och byter fönster, men det blir liksom ett i taget. De kostar ju ganska mycket. Har hunnit 2 + de i utb yggnaden.

Tyvärr har vi inga originalfönster i vårt gamla hus.

Vill idag tipsa om en söt barnsäng på lauritx. Men bara till någon som lovar att INTE måla den vit. (inte min auktion) http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=3&ItemId=1935928&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz.com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d3%26DC%3d1%26CPIn%3d4%26ISz%3d0%26PSz%3d30%26PSzG%3d30%26SO%3d3%26ST%3d0%26ArId%3d39%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d3%26FCId%3d2%26FText%3d%26LLan%3dFalse%26New%3d0%231935928EndTagRU

• Ari Gold
    sarahl skrev 2010-07-16 10:04:43 följande:
    får man hoppa in här, kan ni vägleda en nykomling in i  shabby träsket?
    Måste man måla alla väggar vita tex? min man tycker det är "sjukhus" vi har ljust gå väggar i vårat vardagsrum med en svart/grå fondtapet!

funderar på ett furuskåp från 80 talet! ett vitrinskåp, läskigt med furun men funderar på att vitmåla, men det kanske är helt fel. Det kanske skall vara äldre möbler för stilen.

Bor på lilla gotland och det är ganska snålt med bra loppisar här!
    Furu från 80-alet är PERFEKT att vitmåla. Det är en F*cking SYND att vitmåla välbevarade antika möbler
  • Ari Gold
    marjas skrev 2010-07-16 22:18:23 följande:
    Tack för tipset! :) Jo, jag ser också alla dessa skyltar, men det är ju det där att få mannen att stanna också. Men jag får väl ta ut bilen på en sväng och kika runt själv. Då är det ju ingen som kan protestera när jag handlar heller. Skrattande
    Min sambo stannar gärna. Men sedan står han där bakom min axel och skriker "nej nej nej när jag vill köpa hel NÖDVÄNDIGA saker! (=typ det mesta)
  • Ari Gold
    marjas skrev 2010-07-16 22:16:39 följande:
    Ja, nog är de dyra! I vårt hus har det en gång suttit fina spröjsade fönster, men i en totalrenovering i början på 80-talet försvann de. Tillsammans med ett gäng kakelugnar och ett gå-in-skafferi som jag gärna hade haft kvar! Men jag var ju knappt född då så jag kunde inte protestera. Flört
    Samma här, fast på 70-talet...spröjsade fönster, kaminer...en del av spegeldörrarna...alt "omodernt" rev de ut IDIOTERNA!
  • Ari Gold

Idag har jag varit på auktion, och hittade ett fint litet skåp i lagom storlek för barngarderob, vilket är precis vad jag jagat en tid. Köpte några antika spegeldörrar också, två som jag bara var ute efter dörrvredet på och n med glas i överdelen som jag tänkte använda som rumsavdelare.

Har tyvärr ingen bilder på bloggen då jag sitter i sommarstugan utan kamera (däremot har jag lagt ut lite bilder från själva sommarstugan).

Imorgon ska jag på en lite "bättre" auktion vilket tyvärr också innebär högre priser så vi får väl se om jag hittar några fynd.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14