Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hannnas skrev 2010-12-05 15:15:03 följande:
    Stargirl... looovely!!!  (men är inte tapeten upponed??? eller så är jag det som vanligt )
    Jag tyckte den var snyggare så.....finns det rätt eller fel på medaljonger? Aja, den har suttit så i flera år nu iaf
  • Stargirl
    Hannnas skrev 2010-12-05 16:22:44 följande:
    ärligt så vetifaan om det finns rätt eller fel med NÅT faktiskt... man gör som man känner och det är det som är charmen tycker ju jag (ja om du frågar mig iaf)....

Men jag trooor den sitter upp o ner ändå men ärligt som jag sa tidigare, hela JAG är upponed ständigt så det räknas inte ändå  
    Jag ville ha den så....jag trodde inte det fanns ngt rätt eller fel på mönster. Men den kanske ska sitta annorlunda, men det gör inget iaf, för jag kan inte vända på dem nu iaf. Det är lite försent....
  • Stargirl

Jag ska förvandla mitt FULA gästrum till en dröm i vitt på 6 dagar (julafton måste den vara färdig) har precis tagit FÖRE bilder....

www.finest.se/natali

Tipsa gärna i kommentarsfältet vad ni tycker jag ska göra. Länkar eller liknande.

• Stargirl
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-18 13:34:27 följande:
    Asså vad har ni på era väggar i tv rummet?
    Jag är inte nöjd med hur det blir här i den nya lgh. Känns inte alls som shabbystil här nu. Har tavlor på väggarna i svartvit. Måste göra ngt annat. Skulle ni vilja visa era väggar i tvrummet för mig, så jag kan få bli inspirerad?
    Vi har råspont på tvären som är obehandlad och målad. Menar du så eller menar du tavlor och prydnader.
  • Stargirl
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-18 14:39:34 följande:
    Tavlor o sånt ja.
    Alltså kanske någon svartvitbild på barnen som är lite antik behandlad i ett photoshop program lr liknande. Lite olika gammeldags ramar är nyckeln. Absolut inte sådana vita IKEA varianter. Det finns affischer eller skolplancher att köpa i olika webshoppar. Annars en snygg spegel....jag har en massa bilder i bloggen från runt om i huset. Vet inte om du får inspiration kanske?
  • Stargirl
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-19 17:58:24 följande:

Ingen chabby känsla eller stil alls här ju, åhh. Vad kan jag göra om? Vad ska bort/ändras?

Allt måste väck förutom soffbordet.
    TV+n kan du ställa ex i ett gammalt linneskåp med dörrar som du kan ha öppna, du kan hitta sådana vitringskåp i furu för ngn hundrig på blocket. Sen får du måla och patinera. Jag skulle köpt en grå eller brun soffa och sen en massa vita kuddar. På väggen kan du ha ngn gammlspegel och kanske lite småkrafs så som en fin patinerad ram med en svartvit bild, kanske en ljusslinga runt gardinstången, ett par balettskor, ja sådant shabbigt du vet.... 
  • Stargirl
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-20 19:11:51 följande:
    Vi ska köpa nytt bord med stolar på jysk i furu. Så ska vi betsa de eller vad det nu heter. Ska ta de några ggr tills jag är nöjd. Någon av er som gjort detta med istället för att måla med vit färg? Skillnaden är ju att ,ans er träet igenom lite, förstår ni? Det kan bli typ såhär:

Klicka här för att se hur det kan se ut

Så en snygg kruka med pelagon blomma på bordet, en fin duk med, snygga stolsdynor på stolarna, så blir det romantiskt och lantligt.

Hur ser era köksbord ut?
    Varför köper du inte vita på en gång?
  • Stargirl
    sokie skrev 2010-12-21 17:49:10 följande:

ni som sett SHF vad kallas den inredningsstilen som M.M har? Amerikansk shabby?!! (anledning till frågan är en diskussion på jobbet) vad säger ni?

New englad style, menar du den?
  • Stargirl
    Det ljusa livet på landet skrev 2011-01-06 10:06:43 följande:
    Har ni sett jysk reklamblad?
    Det finns vita hyllor där med söta korgar i.
    Finns både sängbord, och andra hyllor.
    Jag vill gärna ha den största hyllan i tvrummet..

Ngn som har ngt av desse?
    Vi har en sådan i vardagsrummet. Den är jättesöt även om den är lie ranglig, men priset är ju bra.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14