Inlägg från: Fröken Vit i Madickenhuset |Visa alla inlägg
  • Fröken Vit i Madickenhuset

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Amelié77 skrev 2010-03-03 18:03:18 följande:
    Fröken Vit - jo, det blir nog bara på en vägg oavsett vilken av tapeterna vi väljer. Och det blir intr ens på hela väggen...har en liten idé där om hur det ska bli, men vi får se om det blir snyggt
    Vad är det för en idé??
    Nu blir jag nyfiken...
    Jag vill ju att vi ska byta tapet i ett barnrum och vill gärna ha tips...
    Kram!
    Amelié77 skrev 2010-03-07 13:20:38 följande:
    Hi, hi, nu ska jag vara lite hemlighetsfull. Nä, men jag tänkte inte lägga tapeten på hela väggen utan mellan två dörrar som finns i rummet och måla kanterna rosa. Sen ska jag försöka få till en vit bård som "skarv" mellan tapeten och den målade ytan. Jättesvårt att förklara så här, men jag kan visa när det är klart...om det blir så att vi gör på det viset.
    Ok, vad spännande!
    Det ser jag fram emot att få se, för jag förstod inte riktigt det där med måla kanterna och den vita bården.
    Kul med nya idéer!
    Kram!

Hahahaha...ni är ju för roliga, ni tjejer!

Har inte tittat in här på ett tag nu... senast i lördags och det känns redan som en evighet...

Hoppas att det är bra med er alla!
    Kul tycks ju ni ha i alla fall och ett gott skratt förlänger ju livet, som det heter.

Kram!

Nej, det har jag missat!
    Var inne och tittade på dina underbara bilder i ditt galleri här på FL, men inga köksbilder där...
    Var det länge sedan du la ut dem här?

Vilken härlig gravidmage du hade på bilderna, by the way!
    För att inte tala om ert hus, men det har jag ju redan sagt...
    Men det kan ju sägas många, många gånger, hi,hi.

Kram!

marjas skrev 2010-03-10 20:34:26 följande:
    Hannnnah: vad fint ni har hemma, köket ser ut att bli jättebra!Fröken vit: vilket sött soptunnehus ni har! Vi har funderat på något liknande till vår tunna.Jag har ingen mus by the way, än så länge, men jag har spanat på en länge, bäst att köpa direkt! :)
    Tack snälla du!
    Jag ska hälsa min bättre hälft detta, iom att han byggt soptunnehuset själv.
    Då kommer han att bli jätteglad!
    Hannnas skrev 2010-03-10 19:00:50 följande:
    men du... du har kikat i standardmappen... där allt är i oordning..  Har ett album för kök
    Vad tjusigt det blir!!
    Verkligen!
    Jag gillar skarpt er diskho och den härliga kranen till!
    Vad skönt att få ett helt NYTT kök, suck!

Kram!

Kram!
    Hannnas skrev 2010-03-12 07:18:46 följande:
    Fröken vit... tack söta söta du det känns underbart att det är helt nytt faktiskt, även om jag egentligen Älskar känslan i äldre kök som faktiskt är mer rejäla och gedigna... det gamla vi hade var dock sunkigt och hade 25 år på nacken...
    Det var så lite!{#lang_emotions_smile}

Jag skulle också vilja göra om i vårt kök, men det får vänta...säger min käraste make...
    Så säger han iofs om mycket, om inte jag kör operation övertalning blandat med pussar och lite smör...
    Jag har liksom fått rollen som "köra" och han som "bromsa" hemma hos oss.
    Lite för mkt bromsa kan jag dock tycka ibland.
    Men han är inte omöjlig, vilket han ska ha en eloge för, min bubbe.

Men visst finns det väl fler karlar som heter "Bromsa" i mellannamn...?
    marjas skrev 2010-03-12 09:32:42 följande:
    Då kan du ju också hälsa att han gärna får komma hit och bygga ett till oss också, min karl är tyvärr inte så händig av sig.
    Du, jag tänker inte hälsa honom det, för då vet jag att han kommer fortare än ögat, för det var ju såååå kul och nödvändigt att bygga detta soptunnehus...{#lang_emotions_wink}

Nej, skämt åsido, det var väldigt mycket jobb faktiskt, med att gjuta platta först m.m.
    Jag gnällde lite då, att det tog en sådan himla tiiid, men nu när det är klart, är det ju himla roligt att gå ut med soppåsen...hi,hi.

Det där med att fixa din bror som gör det som projektarbete, är ju en lysande idé!!
    Kör operation övertalning på honom istället!!
    Både billigare och så får du ju ha gubben i fred på helgerna...

Kram!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14