Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Amelié77 skrev 2010-02-23 11:48:48 följande:
    Härligt!!

Längtar efter min nya symaskin nu då ska det sys kuddar o hjärtan mm mm
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-23 12:03:19 följande:
    Hannnnah - jo, jag längtar också efter min! Mamma har lånat den medan hennes är på service. Jag vill också sy en massa tyghjärtan. Men man kan ju inte ha dem överallt....har redan 3 st.
    Skoj!

Jag fick en spaweekend i varberg när jag fyllde 30 som jag aldrig utnyttjat, jag hinner helt enkelt inte just nu o vill gärna åka med maken...

SÅ jag bytte den 5000 weekenden mot en symaskin ist

Så här ska sys kuddar, gardiner, dukar mm
  • Hannnas
    Bellevue skrev 2010-02-23 12:44:11 följande:
    www.gp.se/nyheter/goteborg/1.318242-ran-mot-b...Min äldsta son är restaurantchef där och det är han som är "den anställde" Usch, vad hemskt. Men han och personalen mår bra iaf, dom blev inte hotade eller så.
    FY så olustigt skönt att allt är bra med honom och de övriga!
  • Hannnas

Marjas... vi har oxå snickare här idag och resten av veckan iof... Idag åkte kaklet upp (fogas imorgon), det lilla har bakom spishällen... o nu åker taklister upp

Själv skulle jag nog inte välja att ha en helvit trappa, snyggt men känns inte så praktiskt, känns som den skulle bli jäkligt sliten?? vi har en vit trappa men själva trappstegen är trä så att säga...

• Hannnas

MissG... det är skitsnyggt med vit trapp! vi har en ner till källaren men shit vad det sliter...

Du får vänta på bilder, tänkte vänta tills allt blir klart

Marjas... vad har ni för handtag/knoppar??

• Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-23 16:08:12 följande:
    Vi tänkte eventuellt ha såna där trappmattor...om de passar där. Beställde just hem beige såna från Jotex då de hade 50% rabatt på en produkt.Okeeej, då får jag väl vänta tills köket är klart då! Fast jag är OERHÖRT nyfiken på hur det ser ut!
    Viiisa!

Bel... skönt det! Duktig han är
  • Hannnas

Mage... jag tror absolut man kan klämma in det OM det inte är för tjockt... det golv vi har lagt är 3cm tjockt... har en massa kvm kvar som vi får sälja på blocket eller hur vi nu ska göra...

Hmm har ju inte såå mkt kvar iof men till ett mindre utrymme som kan golvas... skitbra golv... men vart ska man sälja det? idéer?? blocket eller annat?? tradera tror jag inte på....

• Hannnas
    mage06 skrev 2010-02-23 16:49:47 följande:
  • Hannnas
    mage06 skrev 2010-02-23 16:53:49 följande:
    Mmm, vi har bara knappt 2 cm under dörren... Skulle så gärna vilja hänga om dörren så den gick ut i vardagsrummet istället. Den skulle då täcka en väggstump som inte kan användas till något. Det är nämligen vilt irriterande då tjejernas rum är långsmalt, som en veranda med fönster åt tre håll. Någon har inte tänkt klart och hängt dörren så den öppnas in i ett redan ganska litet rum... Märks det att jag är frustrerad idag?Kan man hänga om en dörr...det måste man väl kunna
    Klart man kan hänga om en dörr!
  • Hannnas
    mage06 skrev 2010-02-23 17:00:55 följande:
    Mhmm, jag är kanske lite korkad nu men...då gör man ett nytt dörrfoder...eller Får prata med bovärden i morgon även om jag helst har så lite som möjligt att göra med dem. Frågade om vi fick slänga en garderob utan sockel, med ett stort hål i ena sidan (har väl suttit ihop med en annan en gång) samt att bakstycket håller på att ramla ur. Näää, inte kasta, det får ni INTE! Nej, ni skall få behålla ert gamla skit, bara det att vi skall förvara det
    Beror på dörren men kan vara så... inte alls korkad
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14