Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Skriver samma inlägg här som i Vita hems-tråden. Hoppas nån kan hjälpa mig...

Finns det nån vänlig själ som vill hjälpa mig med en sak? Jag såg en bild på en toalettpappershållare från Åhléns i senaste numret av Tove hem & trädgård (på sid 64). Jag skulle sååå gärna vilja ha den, den skulle passa perfekt i badrummet på övre våningen. Men jag bor ju i Finland så jag har ingen möjlighet att handla på Åhléns. Skulle nån av er kunna tänka sig att köpa den och skicka den till mig? Jag betalar naturligtvis fraktkostnaden. Det skulle vara sååå uppskattat!

• Amelié77

Japp, Hannnnah den liknar din! Fanns det en tvålpum i samma serie? Åååh, vill ju haaa! Synd att du inte ska dit snart igen!

Kolla vilken härlig tapet jag hittade i en tapetbok igår! Funderar på om den skulle passa på en vägg i Agnes rum istället för den rosa Kaspar tapeten med slott. Vad tycker ni?
    Vilken är finare i ett barnrum?

Vita blommor på rosa botten....
    http://www.familjeliv.se/hem/missgoldie/gallery/phpk66d18.png

...eller rosa Kaspar:
    http://www.familjeliv.se/hem/missgoldie/gallery/phpe3n1j9.jpg

• Amelié77

Jo, jag såg att toapappershållren såd mindre ut än din. Tvålpumpen skulle jag vilja ha också. Är det NÅN som bor nära Åhléns och vill köpa och skicka?

Problemet med den rosa tapeten är att det är 3-5 veckors leveranstid och vi skulle behöv tapeten om 2 veckor. Dessutom är det transportstrejk i Finland nu så det kan ta ännu längre.

• Amelié77

Jo, vi KAN säkert vänta, men han som ska lägga upp tapeterna hade tänkt göra det om 2 veckor. Men vi kan ju lägga upp den själva också förstås...

• Amelié77
    Bellevue skrev 2010-03-03 12:22:20 följande:
    Jag har 1,5 mil till Åhléns och ska säkert dit snart skulle jag tro, ska till staden senast måndag iaf. Men jag har inte den blekaste aning om vilken det är du menar....men visst kan jag köpa och skicka.
    Vad snällt av dig! Det blir säkert ganska dyrt att skicka tvålpumpen, så jag tror det får räcka med toapappershållaren. Den är i silver med lite snirkligt mönster på. Kolla i Hannnnahs bildgalleri så ser du en som liknar lite.

Hannnnah - fast just nu lutar det åt den med slotten
    Men det ändras för varje timme som går!
  • Amelié77

Nämen hallå! Det blev ju fel länk. Fast den där var fin också, tror jag ska ha en sån också!

Testar igen:
    www.wilhelmiinankammari.fi/PublishedService&pageID=9&itemcode=product-115

Hannnah - jooo, du kan ha rätt i det...men passar den till en 3-åring eller är den mer för en lite äldre tjej (den blommiga alltså)?

• Amelié77
    Bellevue skrev 2010-03-03 13:08:20 följande:
    Ok, jättefin! Kanske köper en till mig själv också...behöver en ny i duschrummet
    Kul! Du får säga till sen när du vet hur mycket fraktkostnaden blir så betalar jag in hela beloppet år dig. Kan inboxa min adress till dig.
    Hannnas skrev 2010-03-03 13:42:29 följande:
    MissG... superfin tycker jag, kikat endel på just dem live o jag gillar dem... de är för moderna för just vårt hus o min egen stil men skiiitsnygga!! En vän har en sådan o den är lovely!! Ang tapeten så är den blommiga fin i alla åldrar om du frågar mig
    Jaa, visst var den läcker! Men jag tror tyvärr att den är lite för modern för vårt hus också...eller vi kommer inte att ha superlantligt men ändå...måste spara den i min inspirationsmapp och gå igenom den sen när vi har möblerat. För det är nog först då man ser hur det verkligen blir, och ser vilken typ av lampa som passar.
  • Amelié77

Fröken Vit - jo, det blir nog bara på en vägg oavsett vilken av tapeterna vi väljer. Och det blir intr ens på hela väggen...har en liten idé där om hur det ska bli, men vi får se om det blir snyggt

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14