Inlägg från: mage06 |Visa alla inlägg
  • mage06

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

musli skrev 2010-05-07 10:41:51 följande:
    Håller med angående "nytt i bloggen"-inlägg... det är också en anledning till att jag tycker det är såååå trist i tråden numera att jag sällan är här längre... För de som tycker det är ett bra sätt att ha koll på när folk har uppdaterat sina bloggar så finns t.ex. Bloglovin och liknande verktyg att använda sig av! Eller starta en egen tråd "Vi som gillar vita/ljus, lantliga, romantiska Shabby-chic blogg-uppdateringar" eller nåt... Jag saknar den gamla goa tråden..........
    Haha, det var en bra idé !

Jag tror iof att det finns flera anledningar till aktiviteten på tråden, tror ni inte? Det går ju upp och ner... Men eftersom så många upplever det som störande så tycker jag vi lyssnar på det Lite orolig blir jag dock då jag gillar när det är högt i tak och att det är ok om man inte är lika aktiv i perioder och så. Så vill jag se på andra i alla fall Vill inte att folk skall behöva vara oroliga för om det de skriver, inkl. mig själv, är tillräckligt intressant...

Hur som helst så skall det målas här i helgen! Är inte så glad i att maskera och måla men det skall bli så skönt och fräscht Så har vi bestämt att tapeten blir den gröna toilen. Har hittat en alldeles ljuvlig järnsäng här i närheten men bilen skall repareras för 5000 kr så det kommer olägligt...frågan är om jag kan ha is i magen och hoppas på en billigare säng på en loppis i sommar{#lang_emotions_undecided}

Hoppas ni får en härlig dag i kylan!
  • mage06
    Hannnas skrev 2010-05-07 13:11:52 följande:
    libero... det lutar åt 1+ och ösregn här imorgon vid tiden för vigsel hoppas gudars att de har en planB för jag vill då inte vara ute i det vädret... Mage... ohh vad för grön toile??? visa så jäkla trist med bilen ... avskyr bilar! eller kostnaderna runt dem snarare, för hur man än vrider o vänder på det så är bil alltid en dålig affär...
    Den här
    tapetorama.se/display.php&category=Wallpaper
    som skall tapetseras så här
    4.bp.blogspot.com/_3P-IA99jLUc/S4BBUREItRI/AAAAAAAAAhA/EuVLaxZ4bP0/s1600-h/Bos+rum+027.JPG

Är hur ivrig som helst!

Ja bilar är ett nödvändigt ont helt enkelt, speciellt när man bor som vi...bara att svälja och betala...
  • mage06
    Hannnas skrev 2010-05-07 13:47:58 följande:
    Visst är den!!! Sitter här med pirr i magen för att jag tackade nej till en järnsäng pga bilräkningen men nu kände jag att jag MÅSTE ha den! Så jag har mailat igen, hoppas, hoppas den finns kvar. Sist jag släppte något var en Junosäng till 2000 kronor!!! Blir fortfarande tårögd när jag tänker på det (i sann i-landsanda). Kan man skramla fram 5000 till en bilreparation så kan man skramla fram ett par tusen till

Toilen i ditt kök är också underbar, blir så glad att fler väljer toile
  • mage06
    Lilla Kullan skrev 2010-05-07 14:01:13 följande:
    Väldigt fint tapet tycker jag.
    Vad roligt att du tycker det! Jag ser verkligen fram emot att få färdigt i det rummet, flickornas rum
  • mage06
    Hannnas skrev 2010-05-07 14:41:24 följande:
    mage.... helt rätt... kan man fixa 5 till biljäkeln så är 2 till en spotstyver Gillar oxå när andra väljer toile, tycker det är så "diskret" i shabbytrenden annars överlag, lite fegt toile bryter det
    Absolut! Nu fick jag ett mail ang. järnsängen...kanske men det är en som skall titta idag, blööö det är klart att de tar den! Veliga, dumma jag, buhuuuu...
  • mage06
    KRSn skrev 2010-05-19 10:36:23 följande:
    Hej alla söta proffs! Jag är ny inom husvärlden och håller just på att göra om hela huset till så mycket shabby jag kan. Just nu står matsal och kök i fokus och snart ska tapeterna upp. Då tänkte jag ta hjälp utav er proffs! Kan man ha denna tapeten, Anno 1905, 2.bp.blogspot.com/_ZfN2Lz2-j6U/SHS7yz5Q_9I/AA...[1].jpg till ex rosa borstableter, gröna gardiner, gula stolsdynor.. Inte allt blandat, såklart. Men haha, ni förstår, kan man ha andra färger till denna tapeten i samma rum, eller borde man känna sig låst till blått och vitt? Vi har bröstpanel i matsalen, och tapeten är tänkt att ha över. Behöver verkligen hjälp och så många svar som möjligt vad gäller detta. Annars är vi ute efter en beige/vit/creme rutig tapet. Tror ni det är bättre?? Tack!
    Verkligen fin tapet! Jag tycker att det är roligt att en gammal tapet lever vidare i en ny miljö. Absolut att du kan ha andra färger till!
    Ari Gold skrev 2010-05-22 12:30:37 följande:
    Åh jag har handlat så mycket skolplanscher nu i veckan...nästan 50 stycken. Kom lite försent för att knipa de där populäraste  i "svenska växter" serien men de finns ju å andra sodan i nyproduktion också.
    Wow, 50!? Har du butik eller?! Fick hem den här för en tid sen. Den är sååå vacker och i fantastiskt skick! Lite dyr men jag är lite japanfrälst så för mig var det värt de pengarna
  • mage06
    Pums skrev 2010-05-24 05:14:51 följande:
    Mage: Jätte fint skåp!! Otroligt att det blev så dyrt. Så stora skåp kan man i regel hitta väldigt billigt på lantliga auktioner.
    Ja Tradera är galet ibland! Jo, jag måste ut på auktioner! Men det är inte så stort skåpet, det är just det att det är så perfekt lagom!
    libero skrev 2010-05-24 10:12:46 följande:
    Jag letar i hjäl mig efter en zinkskylt från Blommingville (Vi er på stranden) Någon snäll människa som har spungit på en sådan i någon webbutik? Vill ha den i vårt förtält på husvagnen
    Tyvärr inte... men vill ni tala om att ni är på stranden

Eeeh, jag kanske skulle bifoga en länk till min skolplansch jag berättade om i inlägget ovan
    www.tradera.com/Gammal-skolplansch-Japaner-Shabby-chic-auktion_2024_111035003
  • mage06

Hej! Ah, det är fb ni hänger på nu Så fina tapeter ni visar! Nu när ni pratar om panelskivor måste jag fråga om ni har någon erfarenhet av om den fungerar ljuddämpande? Väggarna till flickornas rum är lövtunna och gränsar mot vardagsrum och kök. Funderar på hur vi skall kunna ljuddämpa och tänkte att panelskiva på hela väggen kunde vara ett alternativ?

• mage06

Hej!

Så roligt med den "vita soffan" diskussionen! Jag hoppas att alla bloggar och trådar som denna finns kvar några hundra år för det blir nog intressant att läsa Jag ser inga problem med en vit soffa så länge man kan tvätta den själv.

Vi har en vit, begagnad Nikkala som vi köpt med helt ny och ouppackad klädsel för 800 kr på blocket. Vi är knasnöjda med den! Nu vill jag helst inte ha en soffa som inte har helt avtagbar- och tvättbar klädsel igen. Vi tvättar klädseln knappt en gång i månaden. Man sätter på den när den är lite fuktig så skrynklig blir den inte. Och nu vet vi att soffan är fräsch. Det är ju inte så att den vita soffan är skitigare än någon annan färg Jag vill själv inte ha Ektorp men tycker egentligen inte att det är något problem att så många har den. Det finns ju lika många sätt som hem att göra ett rum personligt utan att det består av enbart unika möbler. Dessutom är den här soffan väldigt bekväm och av förvånansvärt hög kvalité. 

En howardsoffa är ju en klassiker som för den skull inte brukar göra ett rum opersonligt. Jag kan absolut tänka mig en sån även om de med helt tvättbar klädsel inte är lika snygga som de som sitter fast...:-/

Jag gillar för övrigt din soffa skarpt Ari Gold!

Nu måste jag hälsa på hos Lilla Kullan  

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14