Inlägg från: musli |Visa alla inlägg
  • musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hallon4 skrev 2010-09-27 14:54:02 följande:
    Hej! Jag följer den här tråden utan att skriva så mycket.

Vi ska göra om vårt badrum på övervåningen. Jag vill naturligtvis ha vitt...
    Men nu vägrar min man! Han är trött på att allt ska vara vitt.

Kaklet är vitt och golvet grått, vilket träslag kan passa till vår lantliga, vita hem då?
    Ek har vi i den andra toaletten så det vill jag inte ha igen.

Vill garna ha råd och om någon vill så är jag extra tacksam för bilder på era badrum.
    Valnöt är en favorit hos mig.  :)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • musli
    lolliepopsie skrev 2010-10-08 09:47:06 följande:
    Här hoppar jag gärna in Glad

Vi flyttade till ny lgh nu i maj & den är tapetserad & målad efter det ljusa/vita/lantlig eftersom förra hyresgästen hade samma inredning!!
    Så jag är i full gång med att inreda den,målar vitt,fyndar på loppis etc...
    Under ombyggnad alltsåFlört

Och fann att här kan man verkgen få inspiration!!
    Hoppas att jag får vara med i ert gäng!!!
    Välkommen! Här är alla välkomna!  :)
  • musli
    ninmid skrev 2010-10-11 12:40:48 följande:
    Har fått ett nytt fint skåp till köket, vad tycks? Skrattande

petitfashion.se/2010/10/09/turkost-skap/
    Helt plötsligt kändes mitt fynd-skåp futtigt.... Men här är det iaf. En släkting ska flytta från hus till lägenhet och jag får köpa ekskåpet för 200:-.

• musli
    Sweet N Cute skrev 2010-10-12 21:30:10 följande:
    Nice, o de ska målas vitt förstår jag?
    Nix pix... Möjligen svart, men det får nog ligga och  mogna ett tag i huvudet... Återkommer kanske nästa år med besked om måla svart eller inte måla... 
  • musli
    sarahl skrev 2010-11-13 14:22:24 följande:
    skall alldeles strax åka iväg o hämta denna

gotland.cc/annons/byra/forvaringsmobel-byra

Tror ni den blir snygg i vitt? o kan man ha den i vardagsrummet! vi behöver verkligen något att förvara DVD skivor i!
    Annonsen är borttagen så det är svårt att säga!  
  • musli

Här händer inte mycket alls eftersom en viss arbetsgivare är fullständigt ignorant vad det gäller att skicka ut arbetsgivarintyg så jag kan få igång min a-kassa... Nu är det 1½ månad utan någon som helst inkomst från min sida så fast man snålar som f*n så börjar det se mörkt ut på ekonomi-fronten...

Men, allt går bara man snålar och vill! Men nån inredning blir det inte.....  :-P

• musli
    sarahl skrev 2010-12-08 10:10:47 följande:
    jag kan inte riktigbt bestämma mig.
    jag har en båge från ett gammalt innerfönster som jag skall sätta hönsnät i. kan dock inte bestämmao m jag skall måla bågen vit eller låta den vara trären! hittar inga bilder på nätet så jag kan se resultat!
    Definitivt trä-ren om den är gammal. Shabby chic betyder inte att måla allt vitt. Det är att låta mycket vara slitet och gammalt och vackert i sig själv. 
  • musli
    Ari Gold skrev 2010-12-10 21:01:08 följande:

Nu är det lääänge sedan jag skrev någothär. Vi är liksom mer inne i skitig grundrenovering än piff ochpynt just nu.

Men nu har jag i alla fall fått upp julgardinerna och julrenen i vardagsrummet så till helgen blir det nog lite pyntande i vardagrummet i alla fall. Bilder finns i bloggen:

regnavdagar.blogspot.com/2010/12/tack-for-gar...

På söndag ska vi hugga julgranar. Plastgran kommer icke över min tröskel, då är jag hellre utan!

varsagod-for-gardinerna! 

Snyggt blev det ju också ser jag!!!!! 
  • musli
    sokie skrev 2010-12-15 12:06:12 följande:
    måste fråga? ni som skriver vackra texter på möbler, skriver ni för hand? eller har ni hjälpmedel? jag både ritar o skriver som en kratta, vet ni var man kan köpa fina hjälpmedel för att få fin text. ?
    Jag är så grymt snål nu när man går på a-kassa och sjukpengar så jag skriver ut på vanligt papper med nån snygg stil och skär ut och använder som mall... Bara fyller i med blyertspenna och sen med svart vattenfast tuschpenna eller med smal pensel...    *snålis*
  • musli
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-19 19:18:27 följande:
    Jag tror att jag ska börja leta de där skåpet till tv. Har du länk till en så jag kan se hur en sådan kan se ut ?
    Sök på t.ex. Markör på Blocket. IKEA's mörkbruna tv-skåp. Jättesnyggt faktiskt! Och Shabby/Lantligt betyder inte att allt ska vara vitt. 
    Jag har en salig mix här hemma med mörka skåp och vit TV och vita hyllor över tv:n, svart köksbord och massa annat...
  • musli
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-20 19:11:51 följande:
    Vi ska köpa nytt bord med stolar på jysk i furu. Så ska vi betsa de eller vad det nu heter. Ska ta de några ggr tills jag är nöjd. Någon av er som gjort detta med istället för att måla med vit färg? Skillnaden är ju att ,ans er träet igenom lite, förstår ni? Det kan bli typ såhär:

Klicka här för att se hur det kan se ut

Så en snygg kruka med pelagon blomma på bordet, en fin duk med, snygga stolsdynor på stolarna, så blir det romantiskt och lantligt.

Hur ser era köksbord ut?
    Lasera heter det. Vaxa gärna ytan efteråt så blir den riktigt tålig.
    Själv avskyr jag laserade saker. Antingen helt vitt eller helt svart eller någon annan färg på småsaker här och där...
  • musli

God fortsättning tjejer!!!!!!!!  <3

Här blir det nerplockning av julen idag och imorgon. Tur man inte tog fram så mycket i år!  :)

• musli
    Mettan69 skrev 2011-01-11 08:20:18 följande:
    Det ljusa livet på landet: Grattiskramar till dig i dag. Önskar dig en underbar dag. Solig

Jag spara mina mårbackor och de flesta överlever. Står i källaren just nu men i fabruari så åker de fram för klippning och omplantering. Lika roligt varje år {#emotions_dlg.flower}
    Samma här. Mina står i källaren, typ +2 grader varmt när det är som kallast, men snaaart är det dags igen!!! 
  • musli
    Kaktus76 skrev 2011-01-14 10:42:18 följande:
    Oj,oj,oj....Nu var det länge sedan jag var in här. Ser att några av de "gamla" ännu e kvar och några nya har hittat hit

Hoppas ni alla har det bra så här på det nya året?!

Är det någon som har tips om vart man kan hitta ett överkast till en barnsäng (tjej)?
    Vi "gamla" är de som aldrig hittar ut ur labyrinten av vitt vitt vitt...  
    Närå, fast jag är mera åt det lantliga än det vita i och för sig... 
  • musli
    Ari Gold skrev 2011-01-15 15:53:02 följande:
    Jag har aldrig hittat in i den vita labyrinten över huvud taget så jag har hämgt med lite på nåder i de olika trådarna.

Däremot gillar jag lantlig inredning som passar mitt hus (gillar retro också och hade det i förra lägenheten men det passar ej s¨å bra in här).

Försöker hitta en i9nredni9ngsstil som, känns "hållbar" och långsiktig snarare än trendig. Åtminstone n'r det gäller de stora bitarna som väggfärger och möbler. Min plånbok och mitt miljötänk är båda lite motsträviga när det gäller att inreda efter trender som hela tiden ändras.
    Jag är nog väldigt mycket som du. Den vita labyrinten är här i tråden, det är här man fastnat fast man inte är "genom-vit" i sin inredning och sitt tänk...  
  • musli
    Det ljusa livet på landet skrev 2011-01-31 14:37:07 följande:
    Vi bor i Ullared ju, på Gekås finns väldigt mycket av sådant här
    Ullared är bra. Är där typ ofta. Bor 4 mil ifrån Ullared. 
  • musli
    Det ljusa livet på landet skrev 2011-02-01 14:53:16 följande:
    Jag e med ofta där hehe, jag bor 8 km från
    Kul! Vi får ha en Shabby-tråd-träff på Gekås till sommaren allihopa tycker jag!!! 
  • musli
    nemo08 skrev 2011-02-03 06:56:23 följande:
    Ja det e lugnt jag har bara en 40 mil Tungan ute. <tog upp detta som förslag, ja att jag vill åka dit och göra en helg utav det- tex så fyller jag snart år, men vet inte om min man nappade på det haha...!
    Haha! Jag känner folk som kör från jämtland!!! 90 mil enkel väg!!! 
  • musli

Halloj igen tjejer!!!
    Lääängesen jag var här nu. Livet har rullat på och jag jobbar numera som surdegs-bagare i ett fantastiskt bageri som heter Solhaga Stenugnsbageri och ligger i lilla Slöinge!

Nu undrar jag om nån snabbt och lätt kan trolla fram de trådarna vi en gång gjorde med länkar till shopping-ställen online, var väl uppdelat på två trådar i bokstavsordning eller? Snälla!!! 

Hoppas allt är bra med er! Ska efter nyår flytta in i ett 1800-tals hus med härlig trädgård, men det är nog bara för ett år eller två, tills vi hittar drömhuset. 

*kraaaaaaaaaaaaaaaaaam*

*slänger iväg en extra-varm kram åt kullan och hennes Maja*

• musli

Vi är kvar i Halland, Hanna har börjat skolan här och nu flyttar jag inte henne en gång till.  :)

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14