Inlägg från: marjas |Visa alla inlägg
  • marjas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Arctura: var inne på din blogg nu och såg dina fynd. Men vilka söta spetsar du hittat!
    Har du tips på någon bra loppis?

• marjas
    Arctura skrev 2010-07-01 22:29:28 följande:
    Härke1 & härke2, alltså en i Härke & en vid gammla slakteriet.
    Loppiset nedanför Indiska på stan.
    Bibloteksgatan har du ett litet loppis på.
    Loppis på gården, mitt emot arbetsförmedlingen.
    Morfars gårdsloppis ute i Fillsta.
    Frösö antik & beg.
    Brunflo antik & beg.
    Pilgrimstad
    Tansbyn
    Sen brukar jag vara på "Kvarna" i Hammerdal.

Lite tips på loppisar jag brukar besöka. Vissa bättre än andra....

Lycka till i ditt letande efter planscher. Beroende på vad du söker för motiv så finns det några planscher på Morfafars gårdsloppis & på loppiset nedanför Indiska.  Djur & en del historia tex vikingar...
    ..
    Oj, vad många det finns! Glad Jag har bara varit på den nedanför Indiska, men det är ju så mycket grejer där så man blir ju snurrig i huvudet.
    Måste få mannen lite mer intresserad av att hänga med mig på loppisar helt enkelt.

Ja gissa, självklart vill jag också ha med växtmotiv. De är ju så fina! Glad
  • marjas

Idag har vi beställt nya fönster. Bort med brunbetsade med svarta (!) foder och in med vita, spröjsade läckerheter! Glad Det kommer verkligen att bli ett lyft för vårt hus!

• marjas
    Ari Gold skrev 2010-07-16 09:31:43 följande:
    Härligt!

Vi håller också på och byter fönster, men det blir liksom ett i taget. De kostar ju ganska mycket. Har hunnit 2 + de i utb yggnaden.

Tyvärr har vi inga originalfönster i vårt gamla hus.

Vill idag tipsa om en söt barnsäng på lauritx. Men bara till någon som lovar att INTE måla den vit. (inte min auktion) www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=3&I...
    Ja, nog är de dyra! I vårt hus har det en gång suttit fina spröjsade fönster, men i en totalrenovering i början på 80-talet försvann de. Tillsammans med ett gäng kakelugnar och ett gå-in-skafferi som jag gärna hade haft kvar! Men jag var ju knappt född då så jag kunde inte protestera. Flört
  • marjas
    La Lola skrev 2010-07-16 09:39:38 följande:
    Om du åker mot Fåker o svänger av mot Dödre vid Ica, så finns det en sommarloppis på en gammal bodgård 7-8 km bort. *tipsar*

O nu under sommaren är det bara att sätta sig i bilen o åka runt så finns det gårdsloppisar lite överallr.
    Ser alltid en massa loppis-skyltar när vi är ute med bilen.
    Tack för tipset! :) Jo, jag ser också alla dessa skyltar, men det är ju det där att få mannen att stanna också. Men jag får väl ta ut bilen på en sväng och kika runt själv. Då är det ju ingen som kan protestera när jag handlar heller. Skrattande
  • marjas
    La Lola skrev 2010-07-16 23:35:18 följande:
    Här är vi 2 som gillar loppis o det är ju tur eftersom jag saknar körkort.
    Vilken tur du har! :) Fast min plan är ju att få mannen intresserad, har bara inte kommit på hur än så länge... Flört
    Ari Gold skrev 2010-07-17 09:59:47 följande:
    Min sambo stannar gärna. Men sedan står han där bakom min axel och skriker "nej nej nej när jag vill köpa hel NÖDVÄNDIGA saker! (=typ det mesta)
    Jag förstår inte varför de inte ser att vissa saker är helt nödvändiga. Hur många gånger har man inte hört
     "-Vad ska du ha den till?" när man vill handla något? "-Hm, jag vet inte än, men jag kommer nog på det..." Skrattande
  • marjas
    Ari Gold skrev 2010-07-17 10:01:11 följande:
    Samma här, fast på 70-talet...spröjsade fönster, kaminer...en del av spegeldörrarna...alt "omodernt" rev de ut IDIOTERNA!
    Det var väl tyvärr så det var på den tiden, då skulle det vara modernt. Och det som ansågs modernt då är ju bara så vansinnigt fullt!
  • marjas

Hej på er!
    Har ni kommit in från trädgården än? Flört
    Jag har hamnat i ett riktigt pysselstim och broderar, syr, målar, tovar och håller på.
    Rätt mysigt med höst tycker jag och längtar redan efter jul! Skrattande

• marjas

Kul att det händer lite i tråden!
    Jag letar också tapet. Den ska vara i vårt kontor samt hallen på övervåningen. Behöver iofs inte vara samma tapet men i alla fall några som matchar. Hallen har vitmålad allmogepanel på två väggar och i taket. Har hittat några fina men mannen är allergisk mot allt mönstrat!

För övrigt har vi fällt 8st typ 80åriga björkar på vårt tomt i veckan. Det blev himla ljust inne! Glad

• marjas
    Ari Gold skrev 2010-09-05 14:41:43 följande:
    Marjas: Tycker du får bearbeta mannen, det finns ingen poäng med att tapetsera om man inte har mönstrat tycker jag. Då är det mer praktiskt med målarfärg.
    Jodå, jag planerar att få min vilja igenom på nåt sätt. Fast jag måste ju först hitta tapeten med stort T! Sen kan jag säkert bearbeta honom (hoppas jag). Glad

I senaste Lantliv som kom för någon dag sen så var det en notis om en ny kollektion från Boråstapeter som skulle komma snart. De tapeterna som var på bilden såg fina ut! Tror kollektionen heter Falsterbo?
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14