Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

MissG... varför kan ni inte vänta på tapeten?  Mitt kök ekar tomt av tapet, får vänta ytterligare 2v jag med... men det känns det värt... även om det varit gott att ha den på plats typ NU...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

MissG... sluta vela o ta den blommiga!!

• Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-03-03 12:58:04 följande:
    Vad snällt av dig! Det blir säkert ganska dyrt att skicka tvålpumpen, så jag tror det får räcka med toapappershållaren. Den är i silver med lite snirkligt mönster på. Kolla i Hannnnahs bildgalleri så ser du en som liknar lite.Hannnnah - fast just nu lutar det åt den med slotten Men det ändras för varje timme som går!
    Den är fin med, men den blommiga står sig nog längre, tror ju jag...
  • Hannnas

MissG... superfin tycker jag, kikat endel på just dem live o jag gillar dem... de är för moderna för just vårt hus o min egen stil men skiiitsnygga!! En vän har en sådan o den är lovely!!

Ang tapeten så är den blommiga fin i alla åldrar om du frågar mig

• Hannnas
    Pums skrev 2010-03-03 16:12:26 följande:
    Hej på er vänner! Tittar in som snabbast från sjuksängen, mår inge vidare idag så mannen är nu hemma från jobbet och tar hand om lillen. Det är härligt att vara gravid men inte när man mår dåligt.
    Men nää magsjuka?... fy... hade själv kräksjukan 2ggr när jag väntade Ylva (influensa och kräksjuka när jag väntade Måns)... o det är en pina! mkt värre när man är gravid så KRYA dig o låt maken ta hand om både dig o lillen
  • Hannnas

Morron tjejjer...

Idag är förhoppningsvis sista dagen snickaren kommer, SÅ less på det nu... ändå är det saker kvar, tapeten, stenskivan och lite penseldrag här o var... 
    Mage... så tråkigt... ibland behöver man eftertanke och fokus på det man har snarare än det man vill ha....
    Häxxan-... shit, lycka till med allt nu o glöm inte Andas!
    Ari... såå söt cykel!!
    Superkex... trist med magsjuka barn, har peppar peppar aldrig råkat ut för det... ÄN... Min M är ju tacksamt nog mot vinterkräksjukan men ja, har lyckats undvika alla andra sådana sjukor med, tur kallas det nog
  • Hannnas
    Superkex skrev 2010-03-08 10:09:19 följande:
    Inga fler kräkor här så jag tror att någon har blivit av med allt klorerat poolvatten han svalde i lördags när vi badade. Och i morgon blir det jobbet igen. Ska sätta en bröddeg på jäsning och gå till mejeriet och köpa ost. Lilleman önskar sig grönsakssoppa till middag och vad passar bättre till det än nybakat bröd och god ost? Och så ska här dammsugas och städas! Det ser gräsligt ut här! Allt syns i vårsolen som skiner!
    Skönt att han är bättre!
    Vad mysigt det lät med brödet o att gå till mejeriet
    Här vankas det oxå soppa idag, fisk o skaldjur med saffran och aioli
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-03-08 11:42:45 följande:
    Det blir tapeten med slotten på åt Agnes Beställde just 2 rullar. Nyt inlägg i bloggen - KVISTEN. lovelywhiteandbright.blogspot.com/
    FIN kvist! o du har så rätt, man måste provmåla...
    Fin hatthylla, är inne o ska kika på den på ellos hemsida nu, för jag har letat efter en i 1 1/2 år, lutar åt att bygga en själv då alla känns för korta för vår hall....
    Ang den där soffan från Jysk, så är den pytteliten och kudden ligger ovanpå rakt av
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-03-08 12:25:12 följande:
    Hannnnah - jo, jag har sett den där soffan, den är inte stor! Och kudden är ju löst ovanpå, väldigt dumt. Man får sätta nåt lim på undersidan
    el kardborre
  • Hannnas
    marjas skrev 2010-03-09 21:24:08 följande:
    Oj, vad det skrivs här inne. Själv hänger man inte direkt med då man är lite ny, men det kommer kanske. :) Lite framåt har det gått här hemma, fick spisen inkopplad förra veckan och belysning i badrummet, vilken lyx! Fortfarande står många kartonger ouppackade men jag har helt enkelt ingenstans att ställa grejerna. För många prylar och för få möbler har vi. Förresten, ni har ju säkert målat om massor av möbler? Vilken färg är bäst att använda när man ska måla en möbel i lackad furu? Behöver jag slipa bort lacken innan? Möbeln i fråga är en kökssoffa som ska blir vit. Sen ska jag klä om sitsen också, om jag bara kan hitta något lämpligt tyg.
    Jag har slipat bort all lack på de jag målat... känns som färgen sätter sig bäst då... 
    Laddar upp nu, ska bjuda på några få smakprov från köket tänkte jag än är det inte klart (tapet fattas, stenskivan och sen ska det fogas)... och så "fininredningen" sen såklart... så det är rörigt... 
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14