Vad gör man med barn som VÄGRAR gå?
Jag och min son på 4,5 år skulle hämta dottern på skolan i går efter att vi varit på badhuset. Allt var bra dessförinnan, men när vi skulle gå den korta biten från skolan och hem så fick han helt plötsligt för sig att han inte skulle gå. Han bara vek benen under sig hela tiden och totalvägrade. Han till o med la sig ner på övergångsstället och vägrade gå över. Trodde nästan på allvar att han blivit plötsligt sjuk eller nåt, då han inte ens svarade då jag pratade med honom och förklarade varför han måste ställa sig upp och gå. Han bara satt ner och hängde med huvudet. Jag tvingades då dra och bära honom hem, vilket var fruktansvärt tungt för mej. Extra tungt och säkert inte så bra för mej nu då jag är gravid i V. 22... Jag var fullständigt slut och utmattad! Blev SÅ arg på honom som gjorde så här. Dottern försökte hjälpa till så gott hon kunde och jag hade dessutom en tung ryggsäck och en tung matkasse att bära på. Jag kände mej som en sån hemsk förälder som släpade och skrek på min son. Men vad skulle jag göra??? Tänkte att folk säkert trodde att det rörde sig om barnmisshandel... Jag har faktiskt aldrig varit med om något liknande. Det spelade liksom ingen roll vad jag gjorde eller sa. Han skulle ändå inte gå! Senare sa han att det var för att han var så trött och hade slut på batterier i benen. Men hem måste vi ju ändå ta oss!
Hur gör ni andra i ett sånt här läge? Nån som varit med om detta och hur har ni då agerat?