• Filli

    Fräcka januarimammor i Malmö 2010

    Ansluter mig här igen
    Tack HelenFr för att du drog med mig igen

    Vi fick en liten Max den 21/1,fem dagar innan BF. Vattnet gick på tisdagen och de skulle sätta igång förlossningen på torsdagsmorgonen men verkarna kom igång själv kvällen/natten innan.
    När allt väl startade gick det väääldigt fort och jag hann inte få någon smärtlindring.

    Chelh 4/12 20,41 Mio 3390 g 50 cm (BF 15/12)


    Sheldon 6/12 19,51 Charlie  (BF 4/12)


    MissKicki 31/12 21,14 Maja 3535g 49 cm (BF 18/1)


    Lyckoliv 5/1 Herman 3680g 50 cm (BF 7/1)


    Blondie 8/1 22,30 Anine 3710 g 48 cm (BF 11/1)


    Sidenros80 9/1 06,07 Melvin 3305g 49 cm (BF 6/1)


    Hedebris 13/1 00,50 Bella 4080g 51 cm (BF 2/1)


    LovelyDream 14/1 23,37 Milian 3625g 53 cm (BF 13/1)


    Brodelina 19/1 14,31 Oskar 3800g 52 cm (BF 13/1)


    Snäckan80 20/1 07,45 Ellen 3400g 50 cm (BF 18/1)


    HelenFr 20/1 23,31 Arienne 3345g 45 cm (BF 1/2)

    Flippsen 21/1 05,09 Max 4115g 53cm (BF 26/1)



    Matildasmamma 26/1 23,56 Harry 3725g 54 cm (BF 26/1)


    Hänger gärna med på nästa fika! Trevligt att lära känna lite nya människor med barn i samma ålder !
  • Filli

    Fika på onds,,,samma tid o plats som vanligt! :

    Snäckan80
    HelenFr
    Misskicki
    Flippsen

    Har som sagt inte varit aktiv i tråden på länge och har ju inte varit med på någon träff,men hoppas att det är ok att hänga på nu?! Hade varit trevligt att lära känna lite nya människor med barn i samma ålder!

  • Filli

    Nu snöar det för fullt igen,hoppas det inte blir för mycket under natten för då kör jag nog inte in till stan(bor i Skanör) i morgon.
    Vill väldigt gärna träffa er och tror inte det blir några problem,men om jag inte dyker upp så vet ni iallafall varför.

  • Filli
    blondie skrev 2010-02-18 16:55:48 följande:
    yes...from nästa månad har vi gratis dagis eftersom barnen e över 4 år....känns skönt;)
    Låter super! Tänkte genast shopping jag med
    Måste kolla så det gäller i Vellinge komun oxå!

    Ja,hoppas vi träffas nästa vecka,trevligt med en prat och fika stund
  • Filli

    Det var väldigt trevligt att träffa er förra veckan så jag gör gärna det denna veckan oxå
    Som det ser ut nu kan jag både onsdag och torsdag!

  • Filli
    Fika Waynes Entre Torsdag kl 11

    HelenFr
    blondie
    LovelyDream
    Misskicki
    Snäckan80
    Flippsen
  • Filli

    Hedebris-Vilka super fina trårtor! Måste själv hitta på något roligt till dotterns barnkalas nästa söndag!

    Har en liten son som inte är nöjd idag,känns inte som om jag har tillräckligt med mat.
    Ska testa flaska efter nästa amning,med hopp om att han tar den och kanske kan bli lite mer nöjd sedan.

  • Filli

    Misskicki-Stackars William,hoppas inte han fått kräksjukan

    Som sagt fyller Filippa år på onsdag,så ingen bio för oss tyvärr....men hoppas att det blir en ny fika veckan efter!

    Testade flaskan med ersättning nu i kväll,men det gick inget vidare! Han spottade och klöktes och såg mest olycklig ut. Kanske var han inte tillrekligt hungrig,får testa i morgon igen.
    Nu sover han äntligen och jag ska oxå passa på att hoppa ner i sängen

  • Filli

    blondie-låter trevligt,testar gärna det stället!
    Imorgon kan jag tyvärr inte,har massor att fixa eftersom dottern fyller år på onsdag och mannen på torsdag Ska ha kalas både lördag och söndag så mycket att handla och fixa innan.

  • Filli

    Jag hoppas oxå på att kunna följa med om det blir bio någon mer gång.

    jag ska på bvc på tisdag och efterkontroll på MVC på onsdag så jag hinner nog tyvärr inte med någon fika då!
    Torsdag kan jag om någon är sugen på fika då

    LovelyDream-Fick du tag i Anja på MVC? Hon ringde mig idag och hon sa att hon ska sluta och bara jobbar nästa vecka oxå
    Men hon tryckte in mig på en tid,hade ju känts konstigt att gå igenom graviditeten och förlossningen med någon annan när det är hon som följt en hela vägen.
    Jag hade ju en stulig graviditet och gick till henne varge vecka så det känns skönt att få avsluta det hela med henne.

    Nu måste jag packa in mannens paket,han fyller år i morgon

Svar på tråden Fräcka januarimammor i Malmö 2010