Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (Ledsen)

ja jag vet inte... han sa det iallafall... att de brukar beror på att fostret dött. I mitt fall stämde det jue, men kanske e lika vanligt att det inte stämmer...

• Anonym (Ledsen)
    Avelyn skrev 2010-02-10 15:40:14 följande:
    Ledsen för din skull Ts. Hemskt med MA och mf. Jag fick ett MA i vecka 18 i Januari 2009. Fostret var dött sedan vecka 12. Så jag gick också ovetande flertalet veckor. Jag förstod också att något var fel. Graviditetssymtomen avtog. Känslan av att vara gravid försvann. den 7/1 i år blev jag mamma till en liten pojke. Blev gravid cirka 3 månader efter mitt MA och allt gick bra. Hoppas du mår bättre snart Ts!
    Då förstår du hur det känns. Jag känner mig både lurad själv och som jag lurat alla... när vi berättat för alla var fostret redan dött....
    Grattis till din pojke! Vi får försöka igen, när vi tagit oss samman... kram
  • Anonym (Ledsen)
    Emelle skrev 2010-02-10 16:30:52 följande:
    Är i din sits. Fast är om ännu mer förvirrad. Har varit på VUL nr 2 nu och fostret har en strl av v.5-6 fast jag borde vara i 8+. Inga hjärtljud el något. Men läkarna vill avvakta. Nu har vi tagit nya HCGprover och ska gämföra dom med  prover som togs i förra veckan. Men det lutar åt avstanna detta.Hur länge blödde du efteråt TS?
    Vi såg hjärtljud i vecka 7 och det dog bara en vecka efter det...
    Jag hoppas att det bara är svårt att hitta hjärtljudet (vilket jag hört att det kan vara) och att fostret är litet och att allt är som det  ska för er. Har ni försökt bli gravida länge? Du får gärna höra av dig till mig om du orkar/ vill. Jag har ingen riktigt att prata med.
    Jag vet inte hur länge ja kommer blöda, jag fick framkalla ett missfall genom abortpiller och fick missfall igår på morgonen.... de sa att man kan blöda mellan 1 till 2 veckor efteråt.
  • Anonym (Ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-02-10 17:11:18 följande:
    Hej! Jag sitter här hemma och blöder i skrivande stund. Jag tog de där tabletterna imorse. Igår konstaterades ma på gynakuten... jag var i vecka 12+5 men det fanns inget foster alls...säcken var tom. Man undrar ju varför man legat och kräkts i flera veckor, för vems skull lixom... Vi är båda ledsna, så klart.... men just nu ialla fall så sätter jag hoppet framåt...
    Hej! Jag blöder oxå fortfarande... tog tabletterna i måndags kväll och började blöda tidigt igår morse... jag försöker oxå se framåt, men de är inte så lätt. Jag älskade att vara gravid och så bara poff är man inte det längre. Var svårt för mig att ta tabletterna, ville inte blöda ut nåt för de skulle bli mer verkligt då. Nu börjar jag få feber, vilket tydligen inte är bra. Är så rädd och ledsen...
  • Anonym (Ledsen)
    Avelyn skrev 2010-02-10 16:36:13 följande:
    Ja visst känner man sig lurad. Själv köpte jag mammakläder när fostret redan var dött och hade en tröja som det stod bebis på fastän fostret inte levde. Tog magbild fastän inget längre växte. Man vet ju ej.. Håller tummarna för att allt är ok trots allt !
    Jag förstår att dina känslor, att du oxå kände dig lurad. Jag tog oxå magbilder...men har slängt dom åt helvete. känns som ett hån att jag ens tog dom. tyckte de började synas men jag inbillade mig väl bara.
  • Anonym (Ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-02-10 17:20:48 följande:
    Usch, jag kan verkigen relatera till det du skriver. Å jag har så dåligt samvete.... Vi hade berättat för i princip alla att vi var gravida. Jag kunde längre inte ha mina brallor, så jag har redan köpt lite mammakläder... Nu kommer de hänga där och gäcka mig... Jag hade inga problem med att ta tabletterna faktiskt. Jag började ju blöda igår, därför åkte jag till akuten och detta upptäcktes. Det fanns bara en tom hinnsäck. Jag vill bara få ut den för att min kropp ska bli normal så snart som möjligt och vi kan försöka igen. Däremot var jag nervös över tabletterna. En kompis till mig fick hemska smärtor. Jag har inte haft så mycket smärtor, men jag blöder rikligt kan man väl uttrycka det som...
    ja vi hade oxå berättat för alla. de e inte många som vet att vi fått missfall jag har inte orkat berätta... jag kunde inte heller ha mina byxor, va och kollade på mammakläder men hann inte köpa.
    jag hade väldigt ont, det rann inte ur mig utan sprutade ut... nu har jag mest mensvärk. känns så fel. ja ska inte ha mensvärk, ja va ju gravid....
  • Anonym (Ledsen)
    madde1983 skrev 2010-02-10 17:22:22 följande:
    beklaga sorgenmen du få kalla mig hjärtlös men det e lika bra att det händer i såhär tidigt skede en senare  att du få veta på rul att barnet i magern e inte friskt och inte kommer kunna överleva utanför livmodendet e bara och gråta ut nu  och ta nya tag en dag kommer du sitta där med den underbara baby  och vara lyckligstyrke kramar
    ja jag försöker tänka så. det är bättre att de händer nu än senare. jag hoppas vi får vår baby en dag... kram
  • Anonym (Ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-02-10 17:27:29 följande:
    Jag kan inte säga så mycket mer än att jag förstår hur du känner dig och mår...
    ja vi verkar ju vara i samma sits du och jag... Om du har kille/sambo/man hur har han tagit det?
  • Anonym (Ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-02-10 17:42:47 följande:
    Han är också ledsen, men har varit ett fantastiskt stöd genom det här!
    samma med min sambo. jag känner att jag får lite stöd här med. ni vet ju vad man går igenom, de vet ingen som inte fått missfall
Svar på tråden Missed abort