• Emelle

Missed abort

Är i din sits. Fast är om ännu mer förvirrad. Har varit på VUL nr 2 nu och fostret har en strl av v.5-6 fast jag borde vara i 8+.

Inga hjärtljud el något. Men läkarna vill avvakta. Nu har vi tagit nya HCGprover och ska gämföra dom med  prover som togs i förra veckan. Men det lutar åt avstanna detta.

Hur länge blödde du efteråt TS?

Amor vincit omnia
  • Emelle
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-02-10 17:07:44 följande:
    Vi såg hjärtljud i vecka 7 och det dog bara en vecka efter det... Jag hoppas att det bara är svårt att hitta hjärtljudet (vilket jag hört att det kan vara) och att fostret är litet och att allt är som det  ska för er. Har ni försökt bli gravida länge? Du får gärna höra av dig till mig om du orkar/ vill. Jag har ingen riktigt att prata med.Jag vet inte hur länge ja kommer blöda, jag fick framkalla ett missfall genom abortpiller och fick missfall igår på morgonen.... de sa att man kan blöda mellan 1 till 2 veckor efteråt.
    Vi har kollat med 2 VUL nu och jag anser det ser mörkt ut. Jag kan inte räknat så fel, då borde det inte visat + på gravtestet heller. Då skulle jag ju inte hunnit bli gravid om jag bara vore i v. 5-6 nu.

Ska få komma tillbaka i morgon och har HCG halten sjunkit så får jag piller då om jag vill. Men jag vill inte. Vill bli skrapad...Blä. Jag hatar det här. Det värsta jag avrit med om. Så frusterarnde att inte få raka svar heller. Den är död el den lever. Känns som om alla vet att det är kört, men vill ändå hålla ryggen fri....
    "Vi har inte sagt något som vi inte kan garantera"

Vill bara få ut det ,utan komplikationer och försöka igen

Känner sååå med dig TS!!

Inboxa mig om du vill prata mer...
    Amor vincit omnia
  • Emelle
    bomullshuve skrev 2010-02-10 17:20:48 följande:
    Usch, jag kan verkigen relatera till det du skriver. Å jag har så dåligt samvete.... Vi hade berättat för i princip alla att vi var gravida. Jag kunde längre inte ha mina brallor, så jag har redan köpt lite mammakläder... Nu kommer de hänga där och gäcka mig... Jag hade inga problem med att ta tabletterna faktiskt. Jag började ju blöda igår, därför åkte jag till akuten och detta upptäcktes. Det fanns bara en tom hinnsäck. Jag vill bara få ut den för att min kropp ska bli normal så snart som möjligt och vi kan försöka igen. Däremot var jag nervös över tabletterna. En kompis till mig fick hemska smärtor. Jag har inte haft så mycket smärtor, men jag blöder rikligt kan man väl uttrycka det som...
    Ja vi med. Berättat för ALLA!! Jag kunde inte ha mina käder och vi var sååå förväntansfulla!!
    Amor vincit omnia
  • Emelle
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-14 12:00:05 följande:
    Det gäller verkligen att se till alla de små positiva sakerna nu när man är nere i den här svackan. Känns som om man griper efter halmstrån bara för att hålla sig över ytan.Min blödning har äntligen börjat avta nu iaf så jag tänkte att jag ska försöka få till ett återbesök den här veckan eller nästkommande bara för att kolla så att allt är som det ska.Har börjat få så grymt ont i livmodern när jag ska göra nr2, nån annan som varit med om det.. (ursäkta infon)...Lycka till den här gången, jag hoppas du slipper ha mens på ett tag nu

Jag fick också sån smärta...och jag hade faktiskt en infektion...

Ingen flytning el blödning. Kankse ska kollas upp...

Amor vincit omnia
Svar på tråden Missed abort