Inlägg från: Anonym (så ledsen...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (så ledsen...)

Missed abort

Fy va jobbigt det är! I fredags åkte jag in till kvinnokliniken för att kolla upp varför jag har haft lite blodblandade flytningar några dagar. Det visade sig att bebisen dött i v. 12 plus 4. Så trist att få veta det när jag gått 16 fulla veckor! Nästan halva tiden ju! Började vänta på att känna sparkar och sånt... Det jobbiga va oxå att vi gjorde kub-testet i v. 12 plus 3 och då levde den ju! Dog antagligen dagen efter... Och då trodde man ju verkligen att allt va som det skulle. Alla säger ju att det är sååå ovanligt med MA om man har sett att barnet lever efter v. 8! Nu gjorde den ju det i v. 12! Hjärtat slog ju. Ultraljudet känns som ett hån och jag kan inte ens titta på bilden... Jag valde iallafall att få en skrapning. Ville bli av med det fortast möjligt och vill inte gå runt flera dagar med ångest och smärtor. Känns som att jag gjorde helt rätt i det iallafall. Har inte ett dugg ont nu och blöder knappt inget längre. Varför plågas mer när allt redan känns förjävligt liksom...

• Anonym (så ledsen...)

Ja, fy det är hemskt. Men jag mår iallafall bättre nu när det har gått ett par dagar. Var värst igår...
    Konstigt att inte alla får en chans att välja om man vill skrapas eller ta tabletter. Tycker att det borde va en självklarhet.
    Kram på er allihopa.

Svar på tråden Missed abort