Inlägg från: Anonym (Lus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lus)

Missed abort

Fick förra vecka veta att vårt foster var dött, ska på ul om en timme för att se om "allt kommit ut" eller om de måste göra en skrapning. Har tidigare fått tre missfall, och varje missfall är en stor psykisk påfrestning, MEN, efter mina tre missfall lyckades jag genomgå en full graviditet, nästan iallafall {#lang_emotions_laughing} och har världens finaste tioåring. Så hur jobbigt det ändå känns, låt det gå en tid och ge dig den tid du behöver för at sörja klart. Och efter det tror jag att du är redo igen! (vi kvinnor är ju sega och tjuriga)

Kram och lycka till med vad du än bestämmer dig för att göra i framtiden.

• Anonym (Lus)

Gjorde en skrapning i tisdags, har tack och lov blött mkt sparsamt. Har varit hemma tre veckor med den här, (sjukskriven). Fast då handlar det inte "bara" om missfallet, utan jag är även njurtransplanterad och hade väldigt mkt äggvita i urinen. Så nu väntar jag och min sambo på domen om mina läkare kommer att säga att det är ok att försöka igen eller om de råder oss att avstå en ny graviditet med tanke på min eländiga kropp {#lang_emotions_frown}

• Anonym (Lus)

Har tidigare gjort en skrapning, efter mitt tredje missfall och min fjärde graviditet blev världens finaste dotter så jag har svårt att tro att man skulle vara svårare att bli gravid efter en skrapning. Men det är iofs bara vad jag tror. Hade helst velat pröva med piller, (minns inte vad de heter, efter som det ändå känns naturligare, hur helveteiska de än är. men läkaren ville inte i det skeendet och han sa att det ändå bara är 60% av de som får vagiatorer sonm slipper skrapning.

Vi är nog flera som vill vara gravida nu..kram på er alla.

• Anonym (Lus)
    muppmamman skrev 2010-02-20 08:11:46 följande:
    Jaaaa, vad kul att det är så många som vill följas åt=) Har ingen aning om hur man startar en ny tråd, någon annan som kan/vet?Anonym (lus) håller tummarna för att ni får grönt ljus av din läkare, var det er första graviditet?
    Nä, det är min 5:e graviditet och mitt fjärde missfall. får domen i slutet på mars {#lang_emotions_undecided}.

Muppmamma, blöder du fortfarande efter en månad? Verkar urjobbigt! Ny tråd, starta under vilken rubrik? (nä, jag är inte bäst på detta{#lang_emotions_cool}).
Svar på tråden Missed abort