• Avelyn

Missed abort

Ledsen för din skull Ts. Hemskt med MA och mf. Jag fick ett MA i vecka 18 i Januari 2009. Fostret var dött sedan vecka 12. Så jag gick också ovetande flertalet veckor. Jag förstod också att något var fel. Graviditetssymtomen avtog. Känslan av att vara gravid försvann. den 7/1 i år blev jag mamma till en liten pojke. Blev gravid cirka 3 månader efter mitt MA och allt gick bra.

Hoppas du mår bättre snart Ts!

• Avelyn
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-02-10 15:45:26 följande:
    Då förstår du hur det känns. Jag känner mig både lurad själv och som jag lurat alla... när vi berättat för alla var fostret redan dött.... Grattis till din pojke! Vi får försöka igen, när vi tagit oss samman... kram
    Ja visst känner man sig lurad. Själv köpte jag mammakläder när fostret redan var dött och hade en tröja som det stod bebis på fastän fostret inte levde. Tog magbild fastän inget längre växte. Man vet ju ej..
    Emelle skrev 2010-02-10 16:30:52 följande:
    Är i din sits. Fast är om ännu mer förvirrad. Har varit på VUL nr 2 nu och fostret har en strl av v.5-6 fast jag borde vara i 8+. Inga hjärtljud el något. Men läkarna vill avvakta. Nu har vi tagit nya HCGprover och ska gämföra dom med  prover som togs i förra veckan. Men det lutar åt avstanna detta. Hur länge blödde du efteråt TS?
    Håller tummarna för att allt är ok trots allt !
  • Avelyn

Mupppmamman, livmoderinflammation har jag med haft. Fick efter skrapning 09 efter ett MA. Förr kunde det leda till sterilitet, numera är det väldigt ovanligt sägs det. Har man sökt hjälp för sina smärtor, fått diagnos och läkemedel mot det är det ingen risk för sterilitet enligt den läkare jag fick träffa. Själv hade jag ont och mådde dåligt tre veckor innan jag sökte hjälp. Har nyligen fött en son och har därmed kunnat bli gravid utan problem efter behandling. Tror inte du behöver känna någon oro för att bli steril.

• Avelyn
    muppmamman skrev 2010-02-19 08:15:15 följande:
    Åh men tack snälla Aveline och Nafi 83=) Nu känns allt mycket bättre. Ringde även min barnmorska som jag hade när jag var gravid förra gången och hon berättade att så länge det inte når äggstockarna så är det ingen fara=)
    För min del nådde det även äggstockarna, men det läkte fint. Tre månader senare var min Aaron på väg ( efter ett tidigt mf, ett Ma och livmoderinfammation ) .
Svar på tråden Missed abort