Inlägg från: muppmamman |Visa alla inlägg
  • muppmamman

Missed abort

Har varit med om samma sak som många av er andra. Vi var på ultraljud i vecka 14 och trodde att allt var bra men det visade sig att bebisen/fostret dog i vecka 8 + 2. Fick inte välja skrapning utan blev hemskickad med tabletter. Fick inte särkillt int men det var otroligt jobbigt psykiskt att själv behöva starta missfallet och sedan se delarna av det som skulle ha blivit vår älskade bebis spolas ner i toaletten.

Efter ca 2 veckor fick jag ont i magen och tyckte att blodet började lukta. Åkte in till kk och då hade moderkakan fastnat, de drog ut den utan bedövning och det gjorde skitont!! Blev hemskickad med nya tabletter för efter ett vul kontaterade man att hinnsäcken fortfarande var kvar. Ska på återbesök om en vecka och har inte allt kommit ut då så ska jag äntligen få bli skrapad! Vill ju gärna att kroppen och livet ska bli normalt så fort som möjligt igen, vi vill ju fortfarande ha en bebis!!

Kan trösta alla er som har haft oturen att råka ut för detta under er första graviditet med att vi har en 10 månader bebis här hemma och när jag var gravid med henne så kändes det precis som med denna graviditeten, ingenting var annorlunda. Men visst, om vi har turen att bli gravida igen så kommer man nog att känna sig väldigt orolig....man måste nog försöka att leva som vanligt trots allt, men självklart är det viktigt att sörja det lilla liv som påbörjades men aldrig fick fortsätta. Märker på min omgivning att det är ok att vara nere ett par veckor men nu tycker nog många att vi måste släppa det och gå vidare, inte ok att vara ledsen längre?!

hade varit skoj om vi här inne kan följas åt och stötta varandra under denna jobbiga tid och sedan också förhoppningsvis under en ny graviditet??!!

Styrkekramar till er alla!!

• muppmamman
    Anonym (v) skrev 2010-02-17 16:11:57 följande:
    hej! va kul att allt gick bra för er sen!! =) vi kan följas åt, skulle va kul
    Vad kul att du är på=) Fast jag har nog skrivit min "berättelse" lite otydligt, allt gick bra med första barnet och när jag sedan blev gravid igen så fick jag mf/ma. Har nu ätit tabletter i två omgångar och i förrgår fick jag åka in till kk igen pga smärtor i livmodern. Nu har jag fått livmoderinflammation...känns ju inte så kul. Har hört att man kan bli steril av det, men när jag frågade läkaren så fick jag inget svar, hon bara skrattade nervöst....hur ska man tolka det? Någon som vet exakt vad det innebär att ha livmoderinflammation? Känner mig väldigt orolig!!
  • muppmamman

Åh men tack snälla Aveline och Nafi 83=) Nu känns allt mycket bättre. Ringde även min barnmorska som jag hade när jag var gravid förra gången och hon berättade att så länge det inte når äggstockarna så är det ingen fara=)

• muppmamman

Jaaaa, vad kul att det är så många som vill följas åt=) Har ingen aning om hur man startar en ny tråd, någon annan som kan/vet?

Anonym (lus) håller tummarna för att ni får grönt ljus av din läkare, var det er första graviditet?

Om jag hade fått välja mellan skrapning och tabletter idag (efter 2 omgångar tabletter, en massa blod, en moderkaka som fastnade och en livmoderinflammation) hade jag valt skrapning direkt. Hade nog även valt att göra det på en privat klinik... Nu har det gått en månad sedan min ma och jag blöder fortfarande.

Till oss sa det att det var bara att försöka igen så fort mensen kom och det verkar ju vara många som faktiskt blir gravida direkt igen. Min barnmorska gav mig dock rådet att avvakta en mens, hon hade bara en känsla av att det brukar gå bättre då!

Tror att det är viktigt att försöka tänka positivt när man väl bestämmer sig för att försöka igen, kroppen verkar ha en förmåga att låsa sig. Se bara på alla som påbörjar adoption och vips så blir de gravida...

Nästan alla här inne verkar känna samma sak, vi VILL bli gravida igen=) Och jag känner igen mig i det ni skriver, helt plötsligt så blir man superledsen...

• muppmamman

Hej allihopa!

Tror att min kropp äntligen är på g igen. Var på efterkontroll för snart två veckor sedan och då såg allt bra ut. De gjorde då ett grav-test och det var negativt. De sa till mig att om det är negativt betyder det att alla rester äntligen kommit ut. Några dagar efter kontrollen började jag blöda igen, väldigt mycket. Oklart om det var mens, men de tror de så nu hoppas jag på äl snart. Har bestämt mig för att skippa stickorna, tror att det kommer kännas skummt att ha sex då...fast kunde inte låta bli att snegla lite på dem när jag var på apoteket, aja baja!!

Jag hade fick oxå inflammation efter två omgångar med tabletter. Fick ingen feber men ont i magen och luktade illa, blodet blev även lite mörkare...

Ha det gött allihopa!!

• muppmamman

Fick oxå min mens 1 april....trodde inte att jag skulle bli så deppig som jag blev. Var första riktiga mensen efter missfallet och det ultimata beviset på att jag verkligen inte är gravid längre!

Trist men det är väl bara att kämpa på!!

• muppmamman

Hej allihopa!

Grattis till TS och anonym (ledsen), håller tummarna för er=)

Det var ett tag sedan jag var här inne och skrev, var tvungen att ta en paus från allt ett tag...Fick reda på att jag är gravid idag, jag är såååååååå glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!! Har ingen aning om i vilken vecka jag är i eftersom mensen har varit minst sagt oreglebunden efter MA...

Enligt gravtestet så är jag i alla fall i vecka 5 +. Känns helt otroligt kul samtidigt som jag är så nervös för att något ska gå galet igen!

• muppmamman

Stort jättegrattis bomullshuve=)

Om jag räknar från min senaste riktiga mens så blir bf 4/3, men sedan så blödde jag ju lite grann ca 2 veckor efter mens så jag har ingen aning om hur jag ska räkna. Var blödningen riktig mens eller?!

Är det fler som har haft det struligt med mensen efter ma? Min har varit oregelbunden till och från och jag blöder vääääldigt mycket!

• muppmamman
    Anonym (ledsen) skrev 2010-08-16 10:34:29 följande:
    Min mens har vart rysligt oregelbunden efter ma:t i februari. Fick första mensen den 24/3 sedan ingen alls i april, sedan en den 1/5 och den sista kom nu den 4/6. Kontaktade min bm, som har dem även denna vecka ang ett tidigt ul för att fastställa gravvecka. Kram till alla er som kämpar på med bebistillverkningen, heja er! Hur går det för er andra med små frön i magen? Har ni gjort ul än? TS du har väll tillochmed avklarat rutin ul?
    Min mens har också varit väldigt oregelbunden sedan ma. Om jag räknar enligt den sita riktiga mensen så är jag i vecka 12 nu, men det känns ju jätteskummt att inte veta!! Har fått tid för ultraljud 6/9 för att fastställa grav-vecka och göra kubb-test. Känns inte som om jag är gravid på riktigt förrän ul är gjort. Förstår dig bomullhuve, jag har inte heller några direkta gravsymptom och visst blir man orolig. Har du fått tid för ul?
Svar på tråden Missed abort