Inlägg från: Anonym (en till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en till)

Missed abort

hej, jag har läst en bit i "er" tråd, är inte lika långt kommen i processen som ni men är helt inställd på att försöka på nytt så fort det går. Fick igår besked om att den lille inte var ok, inga synliga hjärtljud och var för liten (motsvarade v 8+1-3), enligt beräkning skulle jag varit i v 11. ska på ny koll på måndag på sjukhuset hos en läkare, var hos BM igår, för att kolla igen, så de inte bara sett fel, men det tror jag inte, känns inte så... kommer väl diskutera piller/vänta/skrapning då med gissar jag... Var väldigt ledsen igår och kände mig helt lurad, börjar kännas bättre idag, men gissar att det blir illa igen när det är dags för det där inne att komma ut, usch vad hemskt det låter, det där inne, som tills igår var vår lilla ögonsten och stora dröm... kramar till er alla och lycka till med framtiden!

• Anonym (en till)

tack för stödet! håller med om att det inte är så kul att höra hit, men samtidigt väldigt skönt att det finns sådana här forum och trådar, man känner sig väldigt ensam.

jag mår efter omständigheterna ganska bra nu men det är jobbigt att vänta. Försökte få en tid innan helgen men det var helt fullt, så så länge det inte blir akut får jag vänta till måndag. men kvinnan i telefonen var jättenoga med att poängtera att är det nått så fick jag komma in direkt, och det känns skönt. än så länge känner jag inte av något som kan indikera avslut på det hela...

ha en skön helg!

• Anonym (en till)

Härligt att höra, håller tummarna för dig! Kram

• Anonym (en till)

Grattis till alla plus, skönt att höra att det kan gå rätt så fort efter tråkigheter. Själv har jag en lite tung dag idag, men jag är ju långt efter er i processen.

Har fortfarande en ytte pytte strimma hopp om att BM såg fel, vill inte att det ska va så här... känns så overkligt eftersom den fortfarande är kvar där inne...

• Anonym (en till)

BM hade helt rätt, varit på läkarbesök och ska nu dit imorgon igen för att få tablett nr ett och sen igen på torsdag för Cytotecbehandling, sen ska jag stanna på avdelning under dagen sägs det. De tyckte tydligen att medicinsk behandling var bäst, så får väl tro att de vet vad de pratar om... men ser verkligen inte fram emot det... ni andra har ni haft man/sambo/vän med er eller varit ensamma? känns som att jag inte vill ligga där själv samtidigt som jag vill det...

• Anonym (en till)

tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Jag känner att jag känns skönt att va på sjukhuset, har blivit lovad eget rum och vill ha tillgång till hjälp och smärtstillande vid behov. Fick Mifegynen idag så nu är det igång, känns skönt i det ledsamma, att få bli klar med det här.

Håller tummarna för er andra och era test!!!! heja på plus! hoppas hoppas!

hur tycker ni det känns inför nya graviditeter, känns som att man kommer vara så himla orolig, även om det är en ny och inte har någon samband med tidigare missfall bla bla bla och vad alla säger så tycker jag själv att det känns jätteoroligt att försöka igen, man vill ju inte behöva gå igenom det här igen, för det är för jävligt (men det vet ni ju allihopa...)

• Anonym (en till)

Det är väl det som gör det jobbigt, och fantastiskt också egentligen, att man inte kan göra någonting alls åt det, inte bestämma, styra, veta, fixa etc utan måste överlåta det helt åt livet, kroppen, ödet, högre makter, whatever man nu tror på m.m. att bestämma åt en och sen är det bara att hänga med i svängarna...

tack för supporten, känns skönt och som att den behövs
    kram tillbaka

• Anonym (en till)

Grattis!!!!

Själv har jag spenderat dagen på sjukhuset för medicinsk borttagning av den lille... gick mycket bättre än jag väntat mig och blev väl omhändertagen, så nu ser vi framåt och hoppas att efterdyningarna skall gå så snabbt och smärtfritt som möjligt så att vi kan gå vidare och hoppas på ett nya försök och förhoppningsvis ett nytt plus snart, ska dock vänta en mens eller två innan vi ger oss in på något seriöst försök tror jag, men vet inte hur länge vi kan hålla oss.

Håller tummarna för er alla som det går framåt och bra för just nu!

• Anonym (en till)

grattis TS, så kul att höra!

• Anonym (en till)

Jag håller tummar och tår allt vad jag kan för er som blivit gravida igen, vilka rysare ni verkar ha...

• Anonym (en till)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-05-19 19:51:31 följande:
    jag vill ju berätta för de som står mig nära, som familj och bästa vännerna. vill ju att de ska veta om allt skulle braka igen för jag skulle aldrig klara av att ta mig igenom det utan dom även om de inte förstår vad jag gått igenom då de som tur är sluppit den tragiska händelsen. Igår var ingen bra dag, har varit nere sen dess. Träffade min sambos arbetskollega som är höggravid nu. Hon är jätte gullig och snäll och hon kommer bli en bra mamma. Är glad för hennes skull. Det slutar med att vi sätter oss och tar en fika ute i solen och DÅ av alla tillfällen ringer min läkare som var med vid förlossnigen av mina flickor. Han ville bara tala om att obduktionsrapporten inte kommit, han ville förbereda mig på att den antagligen inte kommer visa så mycket då dom låg döda i min mage 2 ½ vecka och livmodern bryter ner vävnaden fortare än man tror. Å bla bla bla de finns här för mig under nästa graviditet. Jag kund einte låta bli att bli förbannad och fråga hur de kunde låta mig gå en hel vecka extra med dom i magen fast dom visste att dom inte levde, jag mådde verkligen skit av att bära dom i mig en vecka med vetskapen om att de inte levde och nu fick jag veta att den veckan kanske gjorde så jag aldrig kommer få svar på vad som gick fel. Bröt ihop totaltpå uteserveringen inför henne som inte visste vad hon skulle säga. Hon vet allt som hänt men har inte vågat prata om det. Men vi pratade en ddel men jag mår verkligen skit. Sen har jag dessutom opererat bort knölen i mitt bröst idag, så nu smärtar det och pulserar i såret, men jag lever ju på hoppet att jag kan vara gravid så jag vill inte ta de där starka smärtstillande som de skickade med mig hem, kör med alvedon om det krisar.. Summan av kardemumman är att jag tycker att man ska gå till vad som känns rätt just då när man står i valet att berätta eller inte. Man ska göra det som känns rätt för en själv.. Bär man på ett mirakel vill man ju skrika det rakt ut även om man blir rädd att det ska gå snett även denna gången när vi alla har det vi har i bagaget. Men vi har varandra... Tack för att ni finns...
    usch och fy... skickar lite styrkekramar, även om det kanske är en smärre tröst...
  • Anonym (en till)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-05-26 12:05:02 följande:
    Mensen är ett faktum då den kom idag utan nån som helst förvarning (förutom de negativa testen), så det är la bara att försöka tillverka en marsbebis
    Jag har inte fått någon mens sen MA:t men hoppas på en sommarn2011bäbis, kanske en mars... :)

Håller tummarna för er alla!
  • Anonym (en till)
    Anonym (ledsen) skrev 2010-05-28 09:28:26 följande:
    tack vännen... idag är en tung dag....

Mitt svar vägrar skriva utan för den citerade texten, underligt, jag ville bara peppa lite och hoppas att den tunga dagen inte är allt för tung. Sköt om dig!
  • Anonym (en till)

Blä, var på en fest i helgen där vi inte kände så många, men där var en och annan gravidmage och bäbis i vagn...

Har flera vänner som är gravida som jag träffat sedan MA:t och det har jag inte haft några "problem" med men nu när det var folk i allmänhet som var gravida och hade små söta bäbisar det kändes det plötslligen så orättvist igen att inte jag var det längre...

Var bara tvungen att gnälla lite... hoppas allt är bra med er andra!

• Anonym (en till)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-05-31 17:15:21 följande:
    Hakar på fast jag har ju ett tag tills det är dags för BIM då jag har mens nu... BIM-lista Bomullshuve -  BIM 6/6 Sommarbebis2010- BIM 23/6  BF-lista
    Har inte fått mens sedan MA, så håller mig lite... aka, jag är inte en av de lyckliga plusisarna (men hoppas hoppas på att bli det snart)
  • Anonym (en till)
    bomullshuve skrev 2010-06-03 07:06:29 följande:
    Det är ju bara att ni lägger till er när ni vet mer... och om ni vill förståss...
    det vill jag gärna :)
  • Anonym (en till)
    Anonym (Lurad) skrev 2010-06-03 10:33:54 följande:
    Givetvis, känns bara så .... jobbigt att man inte kan räkna ut än när man borde ha bim. men så fort jag vet så lägger jag till mig med. :)
    Kan bara hålla med, svävandet i ovisshet är störigt som tusan...
  • Anonym (en till)
    bomullshuve skrev 2010-06-03 20:15:22 följande:
    Jag förstår att det är jobbigt. Jag hoppas att jag inte trampat på några tår...
    Oj, nej abaolut inte, så menade jag inte, dessutom så kom tant röd idag, så ingen ovisshet längre, nästan på pricken 4 veckor (+ 1 dag) efter MA:t blev avslutat, så nästa BIM blir väl om 4 veckor kan tänkas....
  • Anonym (en till)
    Anonym (L) skrev 2010-06-07 10:03:19 följande:
    Hej tjejer!

Har läst igenom hela tråden och hoppas på att få hoppa in här hos er. Verkar så skönt med stöd och förståelse mellan er.

Jag och min sambo väntade vårt första barn den 10 december. Inget planerat men ack så önskat. Förra tisdagen skulle vi på UL. Vi var då i vecka 13 och eftersom jag inte blödit eller haft några problem hoppades vi på det bästa (även om jag anade något redan innan). Ultraljudet blev som ni förstår inte vad vi lyckligt hoppats på utan det visade sig att fostrets hjärta slutat slå under vecka nio. Även om jag anat något inom mig blev jag otroligt ledsen. Sambon också. Vi som pratat och drömt om framtiden. Efter inskrivningen på MVC köpte vi till och med små bebiskläder. Något som jag redan älskade försvann.

Vi fick reda på att vi skulle vänta en vecka och att kroppen förhoppningsvis skulle "sätta igång" missfallet av sig självt. Detta har inte hänt och imorgonbitti har vi tid för att få hjälp på sjukhus. Känner mig otroligt ledsen. Besviken. Och som många andra skrivit, lite lurad.. Känner mig lite nervös inför morgondagen då jag inte riktigt vet vad som  väntar mig. Känns så hemskt att mitt barn nu ska bli nerspolat i en toalett. Fyfan.

Ivf så hoppas vi på att kunna försöka igen snart och jag hoppas på att få hänga på här hos er.
    Ledsen för att jättelångt meddelande.. har visst lite avskrivningsbehov...
    Usch och fy, lider med er. Vad du har att vänta på sjukhuset är ju olika för alla, men jag kan iaf säga att det var mycket bättre än jag förväntat mig. Det var jobbigt och det gjorde ont, det ska jag inte sticka under stol med, men personalen där var vi var var väldigt bra, förstående och jag fick morfin och annat smärtstillande så det var helt ok rent fysiskt när de kickade in. Psykiskt så kände iaf jag att den där veckan man väntade efter beskedet gjorde det lite enklare. Vi hade bearbetat och ville "bli klara" och få ett avslut. Så tänkte jag. Jag såg aldrig lillen men i efterhand så tror jag att jag vet när den kom ut. Men det var inget jag tänkte på då...

Lite klyschor på vägen, som man kan bli galen på, men som faktiskt är lite sanna och kan va bra att tänka på ibland... Försök fokusera framåt, tänk att det är bra att Ni faktiskt kan bli gravida och kom ihåg att nästa gång är ny och det är ett barn ni väntar då och inget annat... jag blev helt tokig på alla som sa så i början och framförallt på alla som hela tiden frågade hur jag mådde... så klart av välvilja men det kan bli lite påfrestande...

Man får skriva precis hur mycket man vill (vilket jag just ser att jag också gjort, har uppenbarligen fortfarande lite avskrivningsbehov som gör sig gällande ibland...)

Hoppas att det går bra på sjukhuset, styrkekramar skickas med!
  • Anonym (en till)
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-16 19:39:03 följande:
    Hey alla,
    Här slits man mellan hopp och förtvivlan! Väntar på att få ett specialultraljud för att undersöka om jag får ta bort ett myom som buktar in i livmoderhålan. Ringde dit och skulle höra om det fanns någon remiss och det fanns det. Fast om 8 veckor!! Argh. Tänkte att det sen skulle ta tid sen för att få operera bort det (ev) och sen läketid på det (hört 6 månader!!).  Började akutlipa i telefonen.

Som tur hörde läkarsekreteraren min ångest och mina känslor, så då pratade hon med doktorn som gav mig en akuttid på måndag!! Då grät jag för det. Nu sitter jag och gråter igen..
    suck.

kramar alla!
    stackare... hoppas tårarna får torka snart och du kommer vidare! Kram till dig med!
Svar på tråden Missed abort