sommarbebis 2010 skrev 2010-05-21 12:04:49 följande:
Tyvärr är vi ganska många som gått igenom denna tragiska händelse och det är nog lika ofattbart för oss alla. När man får plusset på stickan så brjar man förbereda sig på framtiden. Vi hade ju kommit till vecka 19 när vi fick reda på att dom inte levde längre, i vecka 15 fick vi reda på att det var två och att man skulle vara förberedd från vecka 28 på att dom kunde komma. Det blir verkligen platt fall när man får den hemska nyheten. Inte nog med det så ska man (i mitt fall) ha en förlossning, plus att man måste vänja sig vid att magen är borta och alla frågor från bekanta om hur dte går och så.. Det är jätte jobbigt och jag trodde aldrig att jag skulle kunna komma tillbaka till vardagen. De flesta dagarna flyter på bra nu, men dom finns alltid i mina tankar och nu har jag bara fokus på att bli gravid igen... Samtidigt som jag är livrädd för att bli gravid igen...
Så ledsen att höra om er förlust
Allt kändes så bisarrt i torsdags. Jag fick värkar för att få ut fostret. Man fick minnen från förra förlossningarna, bara det att man inte fick ut något av det i slutet. Alla förberedelser, magen som börjat visa sig, alla som vi berättat det för... Jag bara vill inte. Denna kille var inte planerad, vi visste inte om vi ville ha fler barn och nu, precis som dig, vet jag inte om jag vågar gå igenom detta igen. Även om vi får fler kontroller nästa gång..
Mest av allt vill jag veta vad som hände. Men det kommer vi aldrig få veta.