Inlägg från: sommarbebis 2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbebis 2010

Missed abort

Bestämmer mig för att bryta anonymiteten och går ut med mitt riktiga alias

Ja vi behöver verkligen åt positivt att se fram emot nu..

Kramar

• sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-04-22 06:27:12 följande:
    Vem av de anonyma i tråden var du?
    Jag var MA v18+4(17)
    Anonym (ledsen) skrev 2010-04-22 07:00:07 följande:
    trist... då är jag fortfarande ogravid
    Trist, jag hoppas dock att det inte håller i sig så länge...
    bomullshuve skrev 2010-04-22 18:21:08 följande:
    Jag fick ÄL-testen av en vännina som inte behöver dem längre... Jag hade ägglossning i måndags och enligt FLs ägglossningskalender har man då fertila dagar från i fredags till i tisdags... Min kropp fungerar tydligen efter handboken för nu har ägglossningen stämt exakt på dagen 2 ggr i rad... Nu hoppas vi på liv där inne...
    Hoppas att det ger resultat den här gången...

Jag själv var ju och träffa min gamla BM idag och fick göra ett grav-test (urinprov), det visade inget men jag har ju inte BIM förrän den 28:e, så hon skickade med mig ett test hem plus att jag har två hemma. Så åvi tänkte testa på lördagmorgon och på måndagmorgon medan killen fortfarande är hemma, känns som man kan slösa lite när man har tre test
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-04-23 07:43:28 följande:
    Ja det kan man... Jag har ett test kvar sedan förra grav, då jag köpte dubbelförpackning... men jag är lite snål med det så jag väntar till BIM dagen eller kanske nån dag mer... vi får se...
    Fick min mens imorse Jag tog det hårdare än jag trodde att jag skulle göra. Ville ju så gärna bli gravid igen, tänk om det blir jätte svårt att lyckas igen...
    Hoppas att det går bättre för er..

Kramar
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-04-27 20:10:59 följande:
    Nä vad tråkigt att höra... Jag vet känslan precis då jag upplevde att det slog hårt förra månaden, fast jag inte trodde det då jag kände mig förberedd. På söndag har jag BIM, och den senaste veckan har gått SÅÅÅ långsamt...
    Håller verkligen tummarna för dig och att det ska bli ett plus på stickan...
    Vet inte vadd det beror på att det inte gav resultat den här gången, kan det bero på att man var så fokuserad på att man ville det eller?
    Sist blev jag ju gravid när jag gick på p-piller och slarvat lite och nu när jag verkligen vill så blir jag inte gravid Var dock första ÄL efter missfallet, men jag är så rädd att jag inte ska kunna bli gravid igen. Att jag på nåt sätt har sumpat min chans...

Håll mig uppdaterad om hur det går och jag håller som sagt tummarna för dig.

Kramar
  • sommarbebis 2010
    Anonym (ledsen) skrev 2010-04-28 09:32:39 följande:
    jag är lite förvirrad.Jag testaden neggativt på min BIM förra onsdagen. Men jag har fortfarande inte fått någon mens... har inte velat ta något mer grav test då jag faktiskt blev ruggigt besviken i onsdags fast än jag liksom intalat mig att det inte skulle bli ett  utan ett
    Men jag skulle nog ta ett test till nu iaf bara så man vet. Är det ffortfarande negativt så skulle jag kontakta KK.
    Jag håller dock tummarna för att det är ett +
  • sommarbebis 2010
    Anonym (en till) skrev 2010-04-28 14:44:18 följande:
    hej, jag har läst en bit i "er" tråd, är inte lika långt kommen i processen som ni men är helt inställd på att försöka på nytt så fort det går. Fick igår besked om att den lille inte var ok, inga synliga hjärtljud och var för liten (motsvarade v 8+1-3), enligt beräkning skulle jag varit i v 11. ska på ny koll på måndag på sjukhuset hos en läkare, var hos BM igår, för att kolla igen, så de inte bara sett fel, men det tror jag inte, känns inte så... kommer väl diskutera piller/vänta/skrapning då med gissar jag... Var väldigt ledsen igår och kände mig helt lurad, börjar kännas bättre idag, men gissar att det blir illa igen när det är dags för det där inne att komma ut, usch vad hemskt det låter, det där inne, som tills igår var vår lilla ögonsten och stora dröm... kramar till er alla och lycka till med framtiden!
    Jag hoppas att allt kommer gå smidigt med att avsluta graviditeten. Jag hoppas även att du har stöd runtomkring dig. Vi finns här för dig och jag hoppas att vi alla här kommer bli gravida snart igen Fick ju tyvärr min mens igår men det blir till att ta nya tagi igen.

*styrkekramar*
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-04-30 22:08:08 följande:
    Åh äntligen det jag väntat på så länge, lite positiva händelser i tråden!! Grattis TS!!!!Jag tänkte ta ett test imorgon bitti, dagen innan BIM. Hål tummarna för mig med...
    Grattsi till dig TS!! Du kan ju köpa ett sånt här digitalttest CB och testa med där står det ju hur länge du varit gravid på ett ungefär iaf. Jag hoppas verkigen att det går vägen för dig. Vill självklart att du håller oss uppdaterade

Håller tummarna för dig idag bomullshuve, hoppas verkligen att det blir ett plus för dig med och att det sedan kan bli ett plus för mig i slutet av månaden.

Är det nån av er som vet om antibiotika minskar ens chanser att bli gravid? Jag går på en lång kur med Dalacin då jag ska operera mig framöver och inte får ha nån akne på bröstkorgen (som jag fått nu efter MA). Vill verkligen inte att det ska påverka mina chanser.

Kramar påer
  • sommarbebis 2010

Jag har precis fått slut på min mens (Den andra efter MA v20 och skrapning) och nu blir dte till att arbeta i sovrummet för att försöka lyckas den här gången. Vill ju så gärna bli gravid igen, jag vet att det aldrig kommer ersätta Stella och Thilde men jag vill så gärna ha barn nu. Saknaden av magen blir bara värre för varje motgång man får, ville verkligen inte ha den här mensen. Blir så orolig att det ska vara mig det är fel på Vet inte när man ska ge upp elle rhur länge man ska våga hoppas och kämpa. Har ingen toppendag idag tyvärr...

Håller tummarna för dig bomullshuve!

Å TS jag hoppas verkligen du är gravid och att det inte är några fel eller missfall.

Många styrkekramar till er alla

• sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-05-05 18:44:26 följande:
    Va konstigt det är ibland. Nu kan jag inte citera helt plötsligt... Till TS: Usch va trist, men jag håller hoppet uppe för dig ett tag till faktiskt... Efter att ha testat två spöktest så har jag idag köpt nya test. Ett digitalt (för att undvika spökstreck) och ett vanligt. Jag tänkte dock vänta tills helgen, eller kanske fredag med att testa... Jag verkar ju vara en låghormonare, så jag vill inte och tycker det känns onödigt att testa för tidigt igen.... eller, för tidigt och för tidigt... men ni fattar...
    Jag hoppas att det digitala testet visar att du är gravid och jag hoppas verkligen att det går bra den här gången. Min BM har lovat mig tidigare och fler UL om jag lyckas bli gravid igen. Mina flickor dog i slutet av grav.v 17 det upptäcktes i v19 och jag födde dom i v20 så man kommer ju helt klart att vara orolig och nojig fram tills man åtminstone kommit till v25 eller nåt.

TS jag hoppas verkligen du har fel och att du är gravid, men jag tror att man förbereder sig mentalt på det värsta då man inte klarar av ett magplask till...

Styrkekramar
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-05-06 06:21:33 följande:
    Tjejer! Jag tog ett digitalt test imorse. Det står att jag är gravid. Wihooo!
    GRATTIS tjejen!
    Hur långt gången är du då?
    Vad glad jag blir för din skull, hoppas verkligen att jag kan bli gravid nu också, oroar mig dock lite då min sambo ska iväg med jobbet den här helgen och jag tror att jag har ÄL då men det får bli mycket sexa innan han åker och när han kommer hem
Svar på tråden Missed abort