Inlägg från: airamanna |Visa alla inlägg
  • airamanna

Missed abort

Föresten nu när jag har fått mens, så har jag ju ett BIM... 4/7 (om jag nu är så där jämn och lätträknad som jag varit tidigare)

Kan ju tala om vem jag är också, Anonym (en till) = airamanna

• airamanna
    bomullshuve skrev 2010-06-07 18:42:48 följande:
    Jag välkomnar nya in i tråden... även om vi alla önskar att ni sluppit vara här hos oss om ni förstår vad jag menar.
    Det är inte plättlätt att gå igenom detta, man känner sig sviken och lurad. MEN; här stöttar vi varandra och försöker se positivt på framtiden...
    Mycket bra sagt!
  • airamanna
    Anonym (L) skrev 2010-06-10 12:46:44 följande:
    Hej alla och tack för alla fina och stöttande kommentarer!

Nu är det iaf gjort och på något vis är det ju skönt att ha det avklarat även om det känns jobbigt varje gång jag går på toaletten och påminns om varför jag blöder. Själva proceduren gick nog rätt bra. Vi kom till sjukhuset tidigt på morgonen och jag fick 4 tabletter .Vid ett-tiden då ingenting hade hänt fick jag ytterligare två tabletter. Därefter dröjde det ytterligare någon timme innan jag började blöda. Det kändes fruktansvärt att gå på toaletten och även fast jag förberett mig mentalt så började jag gråta då jag kände hur det rann ur mig. Sambon var med hela tiden och var hemma under gårdagen också. Så otroligt skönt att vara tillsammans bara vi två. Nu har jag lite värk i magen och blöder fortfarande en del. Jag hoppas bara att allt har kommit ut ordentligt så att man kan börja läka, både i kroppen och hjärtat.

Håller tummarna för att slippa infektioner och att nästa mens ska komma så fort som möjligt. Himla skönt att komma in här och läsa era ord och känna lite hopp inför framtiden även om jag måste säga att det känns rejält att se alla "väntar barn i december"-trådar. Även om jag såklart är jätteglad för alla som blir gravida och som det går bra för så antar jag att det tar ett tag innan den här känslan av orättvisa lägger sig.

Hur är det med er alla? Anonym (MA jag med!) - hur gick det att träffa din vän? Förstår att det måste vara en splittrad känsla och oerhört tungt.

Kramar tillbaka till er alla! Hoppas att ni har det fint i sommarvädret! {#emotions_dlg.flower}
    Skönt att höra att det gick "bra" och att sambon finns med och stöttar, det är guld värt att ha. Visst är man lite ambivalent med andra, klart man är glad och lycklig för deras skull samtidigt som det känns himla orättvist.

Kram tilll dig med, och håller tummarna för att det ska gå snabbt och smärtfritt med resten av tråkigheterna...

När jag ändå skriver så tänkte jag skriva lite till...

Jag har trott att jag har hanterat det här rätt bra, men börjar tvivla... har nu haft mens efter MA:t och känner nu en enorm press på mig själv från mig själv att jag måste bli gravid igen, sambon är lugn och trygg och säger åt mig att ta det lugnt att jag inte ska stressa och att det bara blir värre och en dålig spiral om jag freakar ur, och visst har han rätt, men det är så svårt... vill ju så gärna... Hur hanterar ni detta med framtiden och fortsättningen? (om det nu inte bara är jag som är knäpp, vilket det känns som ibland...)
  • airamanna
    Anonym (ledsen) skrev 2010-06-10 14:22:01 följande:
    förstår helt din känsla, för oss har det nu gått snart 4 månader sedan MA och det är ett helvette med stressen och pressen både från sig själv och ALLA andra som frågar om det inte börjar bli dags för nr 2 snart.... jo jag tackar jag!DemonGråter
    "skönt" att inte va ensam, men hur gör man för att inte snurra till allt fullständigt? fick ett visitkort från kuratorn i samband med behandlingen av MA:t men tyckte inte då att det var nått jag behövde, funderar dock på om det kanske är så att det behövs ändå...
  • airamanna
    Anonym (L) skrev 2010-06-13 23:32:37 följande:
    Hej igen alla.

Här är det sisådär. Var på akuten idag efter att ha ont i magen under helgen och det visar sig att jag har rester som inte kommit ut ännu och en infektion. Nu blir det antibiotika och ytterligare en kur för att få kroppen att stöta ut resterna. Det blir den tredje kuren. Lyckas inte detta så blir det skrapning på torsdag, om infektionen hunnit ge med sig tills dess.

Håll tummarna nu alla. Är så himla trött på att allt bara skiter sig. Att få reda på missfallet var fruktansvärt i sig men nu vill jag få gå vidare, så pass det går iaf. Det känns så jobbigt nu och på något vis är det som att jag bara blir mer och mer ledsen över missfallet istället för tvärtom. Sjukskriven kommande veckan iaf.

Längtar så efter att få nästa mens och få komma igång igen.. Ja, ni förstår nog alla hur jag känner nu. Rynkar på näsan

Stora kramar. Hoppas ni haft en fin helg.
    Usch, din stackare... håller tummar och tår allt vad jag kan och skickar styrketankar, "krya" på dig!

Kram
  • airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-06-14 00:53:50 följande:
    Hej!

Jag beklagar verkligen det jobbiga du och alla som svarat på den här tråden har behövt gå igenom!!

Håller just också på att gå igeon samma sak.. Åkte in akut natten till fredag, mer på grund av oro än något annat. Hade en liten blödning som pågått i två dagar så jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte att vi skulle åka in.
    Väl därinne konstaterade läkaren MA.. Trodde vi var i vecka 13, men det visade sig att båda vår små knottar dött mycket tidigare, i v.8 resp 9.
    Fick ingen medicin, de hoppas att min kropp ska klara det på egen hand.
    Har börjat blöda lite mer nu, men det känns så tungt att vänta på att dem man längtat mest efter ska blöda ur en.. (ursökta ordvalet)
    Har fått en tid först den 23:e så jag hoppas att allt ska vara färdigt då, men annars får jag välja på medicin eller skrapning då.

Känns fruktansvärt tungt, vi har väntat och längtat i 18 månader på att plussa, och nör vi tror att det är vår tur så blir det MA.

Men, vi har bestämt oss för att våga försöka igen, så fort min kropp är redo.
    Hoppas ju att min kropp fortfarande ska vara inställd på att vara gravid, så att det kan få gå fort.. Och gör det inte det så ska vi inte ge upp!
    Nu vet vi att det funkar, att vi kan bli gravida trots allt det tunga som pågår just nu..

Skickar många varma styrkekramar och tankar till er alla! Hjärta
    Jag beklagar verkligen och hoppas att det går ok för dig, även om situationen ni hamnat i är uschlig som bara den. Jag förstår precis hur du menar med att du längtar efter att få bli "klar" med det här, jag var precis likadan. Hoppas det går så bra som möjligt!

Styrkekramar och tankar till er i massor!
  • airamanna
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-06-14 10:28:02 följande:
    Jag (TS) får skriva till mig på BF listan till 23 dec :)
    Hur är det med er andra? Bommulshuve, anonym (ledsen), sommarbebis 2010 och er som jag pratat med? Kram
    Oj, oj, Grattis! va roligt!!! Själv hoppas jag på ÄL i slutet på veckan och sen får vi se vad som händer...
  • airamanna
    bomullshuve skrev 2010-06-16 19:15:25 följande:
    Jag sticker in ett huvud och säger att jag finns här.. men nu vill jag bara förföra.. hehe...
    jag me... så lets förför så det ryker :)
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-22 10:51:11 följande:
    GAAAAAAAAHHH!

JAg blir tokig över att jag tycker livet känns orättvist. Men var och varannan av gamla bekanta på FB skriver om att de ska få barn. 3 av mina vänner har precis fått barn, jag skulle ha varit en av dem och jag skulle dessutom fått två. Jag kände mig speciell över att bära två (kände mig lite utvald).
    Men för mig blev dte plattfall och nu är det enda man vill att bli gravid igen och det verkar ju inte funka. VARFÖR kan det inte bara ske? Skulle vara en perfekt bröllopspresent, vi ska ju gifta oss sista helgen i Juli och skulle vara dne lyckligaste bruden någonsin om jag fick gå mot altaretet med mannen jag älskar och vårt blivande barn i magen.

Varför känns det som om alla andra är gravida och inte jag?
    Jag förstår dig, kanske inte helt men utifrån min egen "värld", nu är nog din situation värre än min med tanke på vad du fick gå igenom med detta MA:t. Detta verkar vara ett utspritt fenomen. Känns som att varenda människa jag känner, både bra och mindre bra, "kommer ut" som gravida åt höger och vänster... Det är väl jätteroligt för dem ifs, och jag blir glad för deras skull, men visst f-n känns det så himla orättvist...

Även om det nu inte hjälper så så är du inte ensam om att inte vara gravid... jag är inte heller det, så vi är iaf 2... :)
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-22 11:28:51 följande:
    Det kanske lät som att jag inte var glad för de som är gravida, det vill jag väl framhålla att jag är samtidigt som bitterheten och och avundsjukan gör sig påmind.

Känns ju hemst att känna sig glad över att inte vara den enda ickegravida. Men jag hoppas att vi alla blir del av den där skaran som är gravid och går med sin stora gravidmage stolt i vädret
    Det var inte så jag tolkade dig utan precis som du menar (och som Mamaobabba menar med) :)

Klart vi ska gå med gravidmagar snart.... jag tror att jag haft ÄL nyss och har lite molvärk... säkerligen bara inbillning men ett litet hopp finns det alltid...

Måste säga att det lät väldigt okänsligt av din kompis, men väldigt starkt av dig att säga ifrån!

Vad är en secret box? kan eventuellt gissa mig till det, men blev nyfiken!

Heja oss alla!
Svar på tråden Missed abort