Inlägg från: Anonym (midsommar-MF) |Visa alla inlägg
  • Anonym (midsommar-MF)

Missed abort

Vad härligt att läsa att det går bra för så många! Själv sitter jag här och blöder ut mitt första missfall, känns jättetråkigt och sorgligt. Hur länge blödde ni?

Vi vill försöka igen så fort som möjligt, skit samma om man inte kan beräkna graviditetens längd exakt eller inte, det känns som om det kvittar. Läkaren sade att det gick finfint att starta igen så fort blödningen slutat.

När hade ni er första ÄL efter MF? Många frågor, men jag vet ju inget om sånt här...
    Kram på er!

• Anonym (midsommar-MF)
    airamanna skrev 2010-06-30 12:56:52 följande:
    Jag beklagar verkligen din situation!

Jag fick göra ett medicinskt avlsut av ett MA,(missfall som kroppen inte stött ut själv), dvs samma behandling som man får vid frivillig abort men utan frivilligheten.... därefter blödde jag lite mer än en vecka, minns inte exakt. efter det fick jag mens igen nästan exakt 4 veckor efter behandlingen. Jag tror att jag fick det ganska lätt, har hört om många som haft det mycket värre... men det behöver det alltså inte bli och jag håller tummarna för att det går så fort som möligt för dig att komma tillbaka i "vanlig" cykel. Kollar inte ÄL med test eller liknande men tror att det funkat efteråt, har haft kroppsliga tecken på det iaf.

Vi tog det lite lugnt innan mensen kommit igång men lät inte bli att ha sex, efter mensen så har vi försökt pricka rätt dagar och hoppas att vi gjort det, väntar på BIM snart...

Kramar till dig!!!
    Tack för ditt svar!
    Håller tummarna för att du får ett fint plus snart!

Gjorde ett gravtest idag för att kolla om hormonerna gått ner, men det var fortfarande starkt. Funderar på om hormonerna måste ha gått ner innan man får ÄL igen... hmmmm
  • Anonym (midsommar-MF)
    airamanna skrev 2010-06-30 14:12:01 följande:
    tack för tummarna! får vi bara ett plus så är det 3e gången gillt (haft ett tidigt MF och så MA:t nu i maj),  så nu måste allt går bra, det har jag bestämt.
    Jag har läst att det ska var jätteovanligt att få ett tredje MF, mycket vanligare att få 2 på raken, men ett tredje slipper de flesta. Jag ska hålla tummarna extra mycket för sig, stackare, som fått genomgå två!
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-30 15:46:06 följande:
    Hormonerna måste försvinna för att ÄL ska komma igång igen, det sa iaf min läkare.... Lycka till!
    737 dagar skrev 2010-06-30 14:46:22 följande:
    Jag har inte läst hela tråden.. men vill fråga en sak. Ni som fått MA, har era symptom försvunnit under tiden?
    Jag hade fortfarande mjölk i tuttarna, illamåendet och foglossning, födde ju ut mina i v 20 och hade skrapning efteråt och så fick jag tabletter för att stoppa mjölkproduktionen...
    Men herregud! Så sent som i vecka 20! Stackars stackars dig. Kan nte ens föreställa mig hur hemskt det måste ha varit.
    Hoppas du mår bättre idag, stor kram!
  • Anonym (midsommar-MF)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-30 16:51:50 följande:
    Jag mår bättre, jag kan prata om Stella och Thilde som flickorna fick heta. Men det är ändå tufft nu då det skulle ha varit dags att bli mamma på riktigt nu om jag inte redan hade varit det... Men jag hoppas att de ska få bli storasystrar till ett nytt mirakel snart...

Vi ska ligga i den här veckan fast jag inte har ÄL förrän i början av nästa vecka men då har vi inte möjlighet på samma sätt
    Killen ska dock försöka jobba halvdag på tisdag så vi ska få till det då
    Ja hoppas det funkar nu! Vad skönt att din ÄL fungerar som den ska nu.
    Du ska se att du har din bebis snarare än du anar
  • Anonym (midsommar-MF)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-30 18:58:59 följande:
    Jag funderar lite på vilken "liggteknik" man ska använda sig av för att lättast bli gravid och om man ska sexa som mest innan ÄL eller under tiden. Det tar ju tid för spermien att hitta fram också...
    När vi blev gravida hade vi sex dagen före och dagen efter ÄL.
    Har läst att missionären är bra för då ligger kvinnan underst... Men jag tror nog att de flesta funkar faktikst.
    Du kan ju prova lite olika 
  • Anonym (midsommar-MF)
    Meria skrev 2010-06-30 17:50:33 följande:
    Ledsen att läsa om ditt MF

Jag fick ett ma i v.19 där fostret dött i v.13. Blödde i 2 veckor och fick mensen tillbaka efter 5 veckor, vilket var förra veckan. Jag tvivlar på att jag hade äl, för både mensvärken och blödningen var mindre än det brukar. Annars hade väl den varit 3 veckor efter MA:t.

---

Annars ville jag bara hoppa in här och läsa hur det går för er. Hoppas det blir nya fräscha plus och att det går mycket bättre nästa gång! Kram på er!
    Beklagar ditt missfall också, fy vad ledsamt med så sent besked.
    Hoppas verkligen att din ÄL drar igång nu när mensen äntligen kommit!
    Kram!
  • Anonym (midsommar-MF)
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-30 19:35:00 följande:
    Hejsan,
    Jag har precis blött ut mitt MF och har nu mens för första gången efter MF. Jag fick ÄL under tiden som jag blödde ut mitt MF.. så kör på! Vi kunde inte köra på eftersom jag inte får bli gravid förrän vaccinet mot röda hund slutat verka (annars kan fostret bli missbildat)
    kramar!
    Oj, medan du blödde alltså?? Då antar jag att du blödde ganska länge?

Vad fint du berättade om din vän och dennes pappa, nästan så man blir lite rörd...
    Kram på dig!
  • Anonym (midsommar-MF)
    Anonym (ledsen) skrev 2010-07-01 07:53:41 följande:
    BMI nästa vecka...tror jag. Fast ingen lär ha fasnat denna gång heller....fast vi "legat i"
    Men det är inte säkert! Kanske, kanske....! Man vet aldrig. Hoppas ni fått till det!
    airamanna skrev 2010-07-01 08:53:27 följande:
    borde ha BIM nu i helgen/början av nästa vecka...
    Åh, lycka till! Skulle vara så kul om du vore gravid igen!
  • Anonym (midsommar-MF)

Åh, idag gjorde jag ett gravtest igen för att testa hormonnivån. Och döm om min förvåning när de gått ner en hel del från igår! Idag är det alltså 5 dagar sedan missfallsklumpen kom ut, och redan är testet bara SVAGT positivt!

Jag har läst att ÄL-cykeln sätter igång när man kommit under 50 mIU/ml, och mina test är sådana som reagerar redan på 20 mIU/ml så förhoppningsvis har jag inte över 50 nu. Hoppas, hoppas de ligger under 50! DÅ är det ÄL om två veckor! Tjohoooo!

Känner mig väldigt optimistisk nu alltså!

• Anonym (midsommar-MF)
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-07-01 19:21:10 följande:
    Åh- Härligt att höra! Så glad för din skull! Låter ju absolut som att du har ÄL på gång! Ligg i!  =D

ÄL-kramar!
    Tack sötis! Nu gäller det bara att blödningen (eller rättare sagt, de bruna flytningarna) avtar, så är vi på g igen!

Hur går det för dig? Fortfarande mens eller ÄL på gång?
  • Anonym (midsommar-MF)
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-07-01 20:06:36 följande:
    Tyvärr fortfarande mens! Mutter! Men det hade iofs inte spelat ngn roll eftersom vi inte får bli gravida förrän i slutet av augusti (har tagit vaccin mot röda hund och det är tre månaders avhållsamhet som gäller). Men det hade ju varit nice och få sexa
    Väntar dessutom på att få operera bort mitt myom - står på väntelista och har just satt upp mig på avbokningslistan.

kram på dig!
    Attans, vilken otur, både vaccin och myom! Fast det var ju bra att du fixar båda sakerna samtidigt, hade varit drygt att vänta på först det ena och sedan det andra..
    Två månader kvar alltså... håll ut!
  • Anonym (midsommar-MF)

Hmm... förstås din frustration!
    Men kan ni inte sexa fast med kondom nu?

• Anonym (midsommar-MF)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-05 07:16:35 följande:
    Igår fick jag reda på att min syster är i v15, hon har inte vågat säga nåt pga att jag förlorade flickorna så sent och haft en tuff vår. Kändes tufft att se hennes mage och avundsjukan kom till ytan men självklart är jag jätte glad för hennes skull...
    Sånt är jättejobbigt. Träffade själv en nära väns nyfödda i helgen. Det var svårt att inte börja gråta, men självklart var jag glad för hennes skull ändå! Bebisen var underbart söt. Jag nämnde inte missfallet, ville inte ta udden av hennes lycka. Får ta det någon annan gång.
    airamanna skrev 2010-07-05 07:58:41 följande:
    tack för tummar och tår!

ingen mens, så testade igår, inget plus.... så det är väl bara en sen mens kan tänkas... bläää,

för övrigt har helgen varit fantastisk sommar och sol i stora lass!
    Hoppas hoppas !!!!!!!!
  • Anonym (midsommar-MF)
    Anonym (L) skrev 2010-07-05 11:32:31 följande:
    Här har förövrigt helgen varit strålande! Gud så underbart med riktig sommar. Jag och min sambo har dessutom semester nu och många veckor framåt. Ljuvligt! Och så har jag slutat blöda också. Yay. Så nu har jag badat och..hm..gjort annat (hehe)... hela helgen. Vet att jag kunde ha väntat några dagar till men är liksom trött på att livet ska stå på paus. Tycker saker varit tillräckligt jobbigt innan så nu får det faktiskt räcka. Sådetså! Borde få min mens snart också. Och sen, då jävlar... hehehe..

Hur är det med alla er andra?
    Härligt med semester!
    Jag har skjutit upp min semester, skulle åkt till min familj en vecka på egen hand, men nu vill jag inte riskera att missa ägglossningen tillsammans med sambon. Så nu väntar jag in den innan jag åker bort. Vill absolut inte missa någon chans att bli gravid igen! 
    Om det skulle innebära att det bara blir en enda semestervecka i sommar får det väl bli så. Det är värt det.
  • Anonym (midsommar-MF)

Jag använder FL i min iphone. Men tycker inte att det är så himla bra faktiskt.
    Man kan inte vara anonym när man gör inlägg, man kan inte söka på inlägg, man kan inte läsa folks presentationer, man kastas ut (programmet kraschar) emellanåt, man kommer alltid till första sidan i ett forum när man går in i ett forum. Så jag hoppas de förbättrar programmet snart.
    Tycker det funkar till att läsa i forumen samt att skriva inlägg om man inte vill vara anonym men inte till mycket mer.

• Anonym (midsommar-MF)
    airamanna skrev 2010-07-12 09:02:16 följande:
    mensen i det närmaste slut och nu har jag inhandlat äl-test. smygtränade lite igår och påbörjar ny seriös sexningssattsningsfas snart Heja oss alla!  

Låter lovande! Här har det också sexats och ägglossats i helgen! Heja heja!
  • Anonym (midsommar-MF)
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 13:54:15 följande:
    Ja, det låter ju rimligt att räkna från skrapningen.

Men, nu är jag ännu mer förvirrad än tidigare. Ska på bröllop i helgen och bara för att vara på den säkra sidan (och eftersom jag är lite besatt av tester...hehe..) så gjorde jag ett graviditetstest idag som visade PLUS! FörvånadVet inte vad jag ska tro alls även om jag lutar mot att det nog är hormoner från den förra graviditeten som dröjer kvar... Men det är trots allt över 6 veckor sedan första behandlingen så det är ju möjligt att jag faktiskt är gravid. Vill/orkar dock inte tänka i dom banorna riktigt, vill inte bli besviken..

Jag har inte gjort något hemmatest för att få negativt resultat utan bara ett på sjukhuset och kanske är de olika känsliga? Vad tror ni? Om mensen inte kommit före fredag så funderar jag på att åka till sjukhuset igen och göra ett test där.. Vi åker utomlands på måndag och blir borta i fyra veckor så jag vill ju gärna veta innan såklart.

Vad tror ni? Haha förlåt för mitt röriga inlägg, mycket tankar och känslor som snurrar nu...
    Wow!!! Inte alls omöjligt att du är gravid igen!!!
    Spännande, nu måste du uppdatera oss!
    (Om jag varit du hade jag åkt bums till sjukhuset!)
  • Anonym (midsommar-MF)
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 16:15:25 följande:
    Och jag som just rört mig neråt landet från Norrland. Vart ska ni ta vägen? Vi har hus i underbara Ångermanland..

Pratade nyss med gynavd som sa att det kan vara så när man haft många turer fram och tillbaka och att hormonerna kan komma och gå vilket kan göra att man testar negativt, sedan positivt osv. Aldrig hört talas om det. Trodde att om man börjat testa negativt efter missfall så var det färdigt så liksom. Jaja, man lär sig något nytt varje dag. Bara att vänta och se sa barnmorskan. Så det blir väl en bröllopsfest utan alkohol och semester också antar jag. Så himla jobbigt att inte veta, känns inte som att de har någon förståelse för det alls på sjukhuset.

Funderar ändå på att ta mig dit och be att få göra blodprov på fredag om inget hänt då. Vill ju inte vara borta i fyra veckor och inte ha en aning. Och är jag inte garvid vill jag ju kunna unna mig en semesteröl eller två. Det är ju typ det enda positiva med att inte vara gravid...
    Pendlande hormoner... det var något nytt det! Jag tror henne inte, åk in till någon motttagning när du kan och kräv att bli undersökt! 
  • Anonym (midsommar-MF)

Åh vad trist mammaobabba! Lider verkligen med dig! Speciellt badet nu när det är så himla varmt!
    Vad bra att de tog tag i det direkt på sjukhuset iallafall, så du slapp gå med blödningar ännu längre. Snart kommer du vara "back to normal" igen!

Ang. avsaknaden av bad: Du får ladda upp med lite uteduschar ala Skalman - en vattenkanna fylld med kallt vatten som du hänger i ett träd, och så ett snöre som hänger ner från pipen som du kan dra i när du står under.

Svar på tråden Missed abort