• AAE

Missed abort

Hur ska man veta när BIM förväntas komma direkt efter ett MA/MF (skrapning)? Tänkte på BIM lisan... är det vanligast att mensen kommer som vanligt om man räknar med att blödningen efter skrapningen som senaste mensen?

Hoppas på en ny grav direkt efter mitt MA, men vet inte riktigt när jag ska testa mig för att vara på "den säkra sidan"...

• AAE

Någon som har koll på ÄL och mens?

Jag fick MA v. 10... idag kom mensen... alltså jag fattar inte, visst har man mens ca två veckor innan mens? för två veckor sedan visade gravtestetn fortfarnade starka utslag från MA-et (skrapades). Kan man få ÄL fast man har höga hcg i kroppen? Min läkare sa att man inte kunde det... fattar ingenting, för enligt mig så hadr jag ÄL för en vecka sedan ungefär (flytningar och ömma bröstvårtor), kan mensen komma så tätt inpå?
  • AAE
    Mamaobabba skrev 2010-07-28 00:20:10 följande:
    Beklagar ditt MA! Gråter
    Välkommen till tråden.. Trist att du behövt söka upp oss men trevligt att ha dig här.! 

Kan ju vara så att din mencykel rubbats lite av att den gått igenom MA.
    Det är inte säkert att man får en likadan cykel som innan, och även om det vanligaste är 28 dagarscykel så har inte alla det så..
    Har du några ÄL-stickor så du kan testa nu framöver? Kan vara skönt att få lite mer koll.. Inte alltid så lätt att lyssna på kroppen.

Vet inget om ÄL men höga halter av HCG, men om läkaren säger så är det säkert rätt och riktigt..

Men, det kan vara värt att kolla upp, om du nu inte riktigt litar på kroppen.
    Får jag fråga hur länge sedan det var du skrapades?
    Vill inte måla fan på väggen men när jag fick ännu en blödning efter skrapning så visade det sig att skrapningen inte var lyckad och jag fick göra en till. Det är iofs väldigt ovanligt, så vi får väl "hoppas" på att det är mens!
    Vet inte riktigt vad som händer med kroppen... började blöda i förrgår kom bara lite grann och tänkte att "nu kommer mensen" men sedan hade jag bara lite färgade flytningar fram tills igår kväll, nu verkar det ha slutat? Fattar nada... Skrapades för nu fyra veckor sedan, undrar om blödningarna är något med det... men om skrapningen inte var lyckad, borde inte gravtestet fortfarande visa postivit? Läkaren bad mig nämligen ha koll på att det blev negativt för då hade allt kommit ut ordentligt...hur mycket blödde du för att behöva åka in igen? 
    Har verkligen ingen lust med det, det var en hemsk upplevelse, jag hade mer ont än när jag födde dottern... :/
  • AAE
    bomullshuve skrev 2010-07-30 07:38:48 följande:
    Jag fick precis ett PLUS. Jag hade BIM i onsdags. Jag hade egentligen tänkt testa efter helgen men kunde bara inte hålla mig. Tredje gången gillt hoppas vi på nu!
    JIPPI! Stort gráttis! Den här gången går det nog bra, som sagt tredje gången gillt!! Grattis igen! :)

Jag ska precis ringa min BM och se med det här med blödningen. Lite nojjig men jag vill VERKLIGEN inte skrapas igen...
  • AAE
    Mamaobabba skrev 2010-07-30 01:13:43 följande:
    Då jag började blöda igen efter skrapningen var det först färgade flytningar och sedan tilltog det till att nästan vara som mens.
    Hade testat negativt för HCG-hormon, men det var ändå inte helt utskrapat.
    Så.. Man kanske inte riktigt kan veta.
    I mitt fall ringde jag sjukvårdsupplysningen som i sin tur rekommenderade mig att ta kontakt med en gynekolog för att kolla upp det.
    Så, jag skulle ju föreslå att du iaf kontaktar antingen sjukvårdsupplysningen eller din gynekolog.
    Better safe than sorry, liksom!
    Hoppas nu att det iaf är mens eller bara någon slags mellanblödning så att du slipper gå igenom det en gång till.
    Mig erbjöd de Zytotec, men jag avböjde eftersom jag legat i krystvärkar under första delen av MA:t och inte ville behöva göra det igen. Ville bara att allt skulle vara klart!
    Håller tummarna för att allt ska gå bra!
    Jag ringde till min BM (du peppade mig, hihi) och hon trodde att jag var gravid igen eller så är det en väldigt, väldigt, väldigt liten mens och det kunde ha att göra med skrpaningen såklart. Men hon tyckte inte jag behövde kolla upp det närmare men tyckte absolut jag skulle testa mig om en vecka (jag sa att jag trodde jag hade ÄL för ungefär en vecka sedan) och avstå från alkohol och äta som gravid. Frågade lite om det, för det gör man ju inte annars (eller?) och hon menade på att om man försöker bli med barn ska man egentligen bara dricka alkohol när man har mens, för det kan stada hjärnan på ev  foster??? Jag har fått lära mig att det sker inte fören vecka sex eller så (jag har såklart avstått tidigare så fortjag fått reda på att jag är gravid).
  • AAE
    bomullshuve skrev 2010-07-30 17:23:35 följande:
    Usch säg inte så... jag har ju haft semester och typ druckit rosévin varenda dag fram till för två veckor sedan ca... själva ägglossningen då typ...
    Oj, nej nej det var inte meningen att uppröra någon! Mens fram till ÄL sa hon såklart!! Men jag tyckte ändå det lät märkligt. Fram tills dess att man inte har några "bevis" (= positivt gravtest) så har jag  alltid levt som en "icke-gravid", dvs druckit alkohol och ätit vad jag velat. Så no worry, bomullshuve! Försök njuta av din graviditet nu, det är du värd!
  • AAE
    Isabellee skrev 2010-08-18 09:50:17 följande:
    Hej Alla!

Nuhar det gått 2,5 vecka sedan jag tog tabletterna. Idag ska jag tillbaka på kontroll då jag fortfarande får färgade flytningar. Hoppas verkligen jag slipper skrapa.

Hör av mig senare om hur det går.
    Hoppas det går bra och att du slipper skrapas!

Nu är det sju veckor sedan jag skrapade mig, inget mens inget plus. Men känner mig lite mindre stressad över det nu, det får ta den tid det tar. Forsätter att testa mig lite då och då till mens eller plus infinner sig. Vet inte riktigt hur länge det ska gå innan man kollar upp det, men än känns det ok....

Anonym blomman: Jag har också hört olika om badning och sex efter skrapning. En läkare sa en vecka, en annan två de var dock eniga om att om jag fortfarande blödde skulle jag avvakta längre. Jag gjorde en kompromiss och väntade 10 dagar, sedan kunde vi inte hålla oss längre... ;) Blödde bara två tre dagar efter skrapningen, hade sedan liiite färgade flytningar ytterligare några dagar.

HCG kan stanna i kroppen upp till åtta veckor tror jag det var. Jag testade själv positivt efter missfallet i 2-3 veckor innan det blev negativt. Men om ni ska försöka bli gravida direkt är det bra att ha litekoll och se att det blir negativt först så att du vet att när du väl plussar är det "på riktigt".
  • AAE
    bomullshuve skrev 2010-08-24 15:49:37 följande:
    Idag är en bra dag!

Var på hälsosamtal hos Mama Mia idag. Fick en urgullig barnmorska som jag gillar av det lilla jag märkt av henne så att säga. Hon fixade till och med ett UL till oss redan på en gång. Enligt mensen skulle jag vara i vecka 7+5 och en dag för tidigt för att de ska göra UL på magen, men vi gör ett försök sa de....
    Där fanns en bebis!! Den hade ett hjärta, som pickade på!
    och enligt UL mätningen är jag nu i vecka 8+4. Nästan en vecka att plussa på alltså.

Idag känns det bra!Idag är en bra dag!

Åh, gud så skönt med en förstående barnmorska! I vilken stad går du på Mama mia? Vågar jag fråga vad din barnmorska heter...? Om du bor i stockholm. Skulle vara så himla skönt att få ett tidigt ultraljud (om jag nu blir gravid), kan man kräva det även om man går hos den vanliga?

Anonym (ledsen) skrev 2010-08-20 07:57:01 följande:

Igår var jag upp till gynakuten, fick för mig att jag kanske drog på en urin-infetion eller liknande.

Kom därifrån med goda nyheter, fick även se den lilla sprattla runt där inne med ett perfekt litet pickande hjärta, 2 armar, 2 ben och den va hela 3,5 cm stor Lill räkan! Iallafall så trodde doktorn att jag igår va i v10+2, så mitt Bf blir då istället 14/3, kan man få en bättre födelsedagspresent? (Jag fyller den 12/3 )

Åh, vad underbart!! Världens bästa födelsedagspresent!

beingboring: ja, här är verkligen slut-på-semester koma...

Jag vill också vara med på BIM-listor :( Jag har börjar fundera (grubblar för mycket) om den lilla, lilla blödningen (inte så mycket mer än färgad flytning) jag fick kan varit typ mens? Den kom relativt punktligt om man räknar skrapningen som senaste mens. Och att jag inte blödde så mycket pga utebliven ägglossning (har läst att man kan ha mens utan ÄL)? För om jag nu ska utgå från den färgade flytningen så borde jag ha BIM idag! Testade mig senast i fredags vlket ivisade neg... såklart...

Men nu är det alltså åtta veckor sedan skrapningen (det är hela TVÅ MÅNADER). Hur lång tid ska det behöva ta? Skulle bli så glad bara jag fick mens... behöver inte vara ett plus men så man ser att allt kommit igång igen. Jag hoppades att skulle gå ganska fort att få igång ÄL iom att jag är relativt ung (22).

Kanske ska våga mig på ett gravtest imorgon.... eller ska jag hålla mig...

• AAE

Tjoho! Ett plus!

Fast ... lyckan är inte lika stor denna gången som med dottern eller missfallet... känner mig såklart glad men även rädd och osäker... Antar att det kanske är normalt?

Ska ringa min gamla BM om någon dag och se om man får ett tidigt UL annars går jag till Mama Mia. Nu vet jag ju inte heller hur jag ska räkna på hur långt gången jag är (strecekt vad dock ganska svagt så jag kan tänka mig att jag plussade ganska precis dagen efter BIM). och då kanske jag får ett UL bara därför? *håller tummarna*

Håller tummarna för dig Muffe!

• AAE
    Evve81 skrev 2010-08-26 15:18:26 följande:
    AAE: Grattis! Vad kul!

Jag tycker man får hopp av att läsa om era +. Jag hoppas på ett + innan jul men jag antar att man kommer vara JÄTTEOROLIG. Här får man VUL även om det inte behövs MEN man får betala för det! Vanlig sjukvårdstaxi så 300 kr
    Jag betalar gärna bara jag får göra det... försökte få tid privat senaste graviditeten (som slutade i MA) men det fanns ingen tid till mig NÅGONSTANS. Då bor jag ändå i Stockholm och jag hörde mig för på alla ställen som kunde tänkas. Nu var det på sommaren så många sa att de hade "personalbrist", hoppas det inte är likadant nu... Är det någon som vet om det innebär någon risk att göra många VUL? Just nu känns det som om jag vill göra minst ett varannan vecka Skäms

Tack för era grattis, det värmer jättemycket! Håller tummarna för alla här inne som hoppas på plus! Snart är det er tur!!
  • AAE

Nu är jag inte helt säker riktigt vilken vecka jag är i, men jag gissar att det är något sådant här. Jag ringde BM i går och innan jag skrev in mig frågade jag om tidigt VUL, hon lovade att jag iaf skulle få ett runt v 11-12. Vi skulle boka tid för det när jag kom dit på inskrivning om två veckor. Funderar på att boka ett privat lite tidigare dock...

BIM-lista

Mammaobabba - BIM ca 14/8
    beingboring - BIM ca 15/8
    Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    Xperia - BIM ca 14 september (men tror att jag fått en nidblödning!! ;D)
    airamanna - BIM ca 24/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 14/3 2011 (enligt Ul i v 10+2)
    Bomullshuve - 1/4 2011
    Sugarrush - 30/4
    Muffe80 - 1/5
    AAE - ca 4-9/5

Svar på tråden Missed abort