• Evve81

Missed abort

Har varit här och läst och även jag råkat ut för ett MA för 1,5 veckor sedan. Hoppas det är OK att jag skriverÅkte på skrapning och tappade MASSOR med blod men nu börjar jag hämta mig igen. Kul att läsa att flera är gravida jag har några frågor. Jag har 2 barn sedan tidigare och trodde liksom att när det gått helt smärtfritt så råkar man inte utför något sånt här men det var tydligen fel.

Hur lång tid tog det att få tillbaka mensen och var den förändrad?

Hur lång tid tog det för er att bli gravid igen?

• Evve81

Ja jag förstår att det är individuellt.

bomullshuve skrev 2010-07-28 16:34:03 följande:
    Hej!
    Svaren på dina frågor är ju väldigt indivudella men så här har det varit för mig..

För mig konstaterades ofosterlig graviditet och MA sent i vecka 13. Det var i februari. Det tog ganska exakt 4 veckor innan jag fick min riktiga mens efter sytotecen (pillrena jag fick av läkaren). Hade en vanlig mens emellan och blev sedan gravid igen, men fick ett tidigt MF i maj. Idag har jag BIM igen och vågar nästan inte andas... ska man våga hoppas nu?
    Tack för svaret jag håller mina tummar för dig!
  • Evve81

Men jag tycker också att det ju det som liksom ger hopp. Att man ser att ni andra lyckas. För mig  har det ju "bara" gått 2 veckor sedan mitt MA men jag är skräckslagen att jag inte ska kunna bli gravid igen. Klart du ska handla!

Det jag spontant känner är att jag verkligen är rädd för att det ska hända något igen om j/när jag blir gravid. Jag kommer kräva ett tidigt vul om/när jag blir gravid igen...... Det hoppas jag verkligen att man inte ska bli nekad.

• Evve81
    bomullshuve skrev 2010-07-31 23:43:17 följande:
    Det tror jag faktiskt inte att man blir om man berättar om MA.
    Jag insåg idag att jag inte haft några bröstspänningar och då blir jag nojjig. Jag har inte haft det förut heller, men det har ju heller aldrig gått vägen så att säga. Så nu är jag orolig igen...
    Jag håller tummarna.

Jag har en tarmsjukdom med så jag har fått tidiga vul med de 2 barn som jag har. Det är dessutom inte bra att oroa sig för mig så därför tror jag att jag kan få det. Ska faktiskt fråga när jag ska till bm och ta om mitt blodvärde nästa vecka!
  • Evve81
    sugarrush skrev 2010-08-02 23:57:11 följande:
    Hur orkar man med att ens syster blir gravid och är 4 veckor efter man själv skulle varit om man fått behålla barnet? Känns jättebittert just nu, och så känner jag mig så hemsk som inte kan glädjas.
    Ge mig tips hur jag ska lyckas vara positiv och glad för hennes skull. Känner mig som världens sämsta syster och vän. Hon vet dock inte om missfallet, men jag vill inte skrämma henne genom att berätta min historia... Suck!
    Fast du kanske ska gratulera och ändå säga vad som hänt för er så hon vet. LIvet är ju bara SKIT orättvist ibland. Skickar en kram till dig!

Känner mig mycket piggare men jag måste nog erkänna att jag funderar mycket. Då har ju ju ändå 2 barn och det är nog min räddning. Känns som att det skulle kännas värre annars. Men det är ju därför jag funderar så mycket. Det har ALLTID fungerat förut men inte denna tredje gång liksom...... Nåja inget att göra åt det. NU ska jag ta och städa här hemma!
  • Evve81
    sugarrush skrev 2010-08-03 21:20:58 följande:
    Skönt att man inte är ensam.

Prommis: KLART att jag gratulerat henne! Allt annat hade ju varit ruskigt oartigt. Det är dock svårt att känna genuin glädje för henne, tyvärr överskuggar min sorg de flesta andra känslor just nu. Menmen, glädjen för hennes skull kommer väl antar jag.
    Jo det förstod jag men om hon känner dig väl så kanske hon märker att det är nåt...... Det är kanske enklast att vara ärlig för då vet hon om det.
  • Evve81

Tror också du ska räkna med någon vecka. Jag blödde bara några dagar men sedan gick det 1 vecka och jag blödde igen så jag har inget bra svar. Trist det som hänt men jag har som du barn sedan tidigare vilket underlättat en hel del

• Evve81
    Isabellee skrev 2010-08-04 19:09:05 följande:
    Okej, fick för mig att man kunde blöda lika länge som efter en förlossning. Va skönt :)

Jo det underlättar en hel del, man hinner inte riktigt tänkta på det som har hänt.

Vågar man börja försöka igen direkt efter eller ska man invänta en mens först? Någon som vet?

Tack för svaren
    Den läkare jag var till sa att man ska vänta en mens innan man blir gravid igen för det var något ökad risk för missfall igen om man blev gravid direkt MEN jag har ju läst att det tydligen är väldigt olika bud på det. Jag måste ju ta om mitt blodvärde hos bm nästa vecka så då ska jag fråga igen.

Jag har fortfarande 2,5v efteråt av och till ont i magen ungefär som mensvärk eller jag har haft det 2 dagar. MEn jag vet inte om det kanske är ägglossning eller nåt... Har inte känt det alls idag.

Jag väntar ju på mensen. Kan nästan känna mig besatt av tanken på att bli gravid igen fast jag aldrig vill gå igenom detta igen. Det känns som att man känner efter varje tecken på mens........ Fast det kanske är så för de flesta..... Jag väntar ju på mensen men ni andra hoppas ju på att den inte ska komma
  • Evve81
    airamanna skrev 2010-08-05 13:31:56 följande:
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-04 21:10:38 följande:
    Vi får ta nya tag tillsammans, men jag förstår besvikelsen... *krama om*
    Tack ni båda, känns så hopplöst ibland och som att alla andra lyckas hela tiden... skönt att inte vara ensam, även om jag inget annat vill än att ni och vi ska få plussa snart igen!

En positiv sida av det hela är att jag kan ta en semesteröl

Kram till er, och alla andra som behöver!
    Jag hoppas att jag också får min mens så jag får ta nya tag med er!
  • Evve81

jag frågade igår då jag tog om mitt blodvärde hos bm hur det funkar när man blir gravid om man vill ha ett vul för att se att allt är OK. Då fick jag till svar att det kan man få MEN man får betala det själv. dvs 300 kr. Så funkar det i mitt landsting. Den dag jag blir gravid så kommer jag göra det!

• Evve81

Jag har fått tillbaka min mens nu på pricken 4 veckor efter mitt missfall. Det känns riktigt skönt trodde aldrig att jag skulle längta efter mensen så nu hoppas jag på ett snabbt +...........

• Evve81
    Anonym (ledsen) skrev 2010-08-20 07:57:01 följande:

Igår var jag upp till gynakuten, fick för mig att jag kanske drog på en urin-infetion eller liknande.

Kom därifrån med goda nyheter, fick även se den lilla sprattla runt där inne med ett perfekt litet pickande hjärta, 2 armar, 2 ben och den va hela 3,5 cm stor Lill räkan! Iallafall så trodde doktorn att jag igår va i v10+2, så mitt Bf blir då istället 14/3, kan man få en bättre födelsedagspresent? (Jag fyller den 12/3 )

Härligt! Min son är född på min födelsedag. Det bästa med det är att jag slutade fylla år när han föddes jag fyller 27 varje år

om man får tillbaka mensen måste ju allt ha försvunnit och man skulle testa neg med ett grav test? Jag vill ju liksom köra igång NU med att få ett +
  • Evve81

AAE: Grattis! Vad kul!

Jag tycker man får hopp av att läsa om era +. Jag hoppas på ett + innan jul men jag antar att man kommer vara JÄTTEOROLIG. Här får man VUL även om det inte behövs MEN man får betala för det! Vanlig sjukvårdstaxi så 300 kr

• Evve81
    Ledsen hoppfull skrev 2010-09-08 15:31:00 följande:
    Jag hade även bihåleinflammation dagarna då lille bäbisen somnade in, man kan inte låta bli att tänka på det...var det därför och skulle jag inte jobbat då.. Men säkert hade det hänt ändå.
    Jag blev skrapad och tyckte det gick hur bra som helst. Såklart kändes det värre psykiskt för rent fysiskt kände jag INGENTING.

Jag hade ju hoppats på ett + denna månad iofs bara första försöket efter mf MEN imosre kom ju mensen. Men kroppen kanske inte är redo än så att det beror på det nåja min tid kommer ju.

Håller mina tummar för er andra och skickar kramar till er som behöver det.
  • Evve81
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-09 20:48:38 följande:
    Börjar känna av att mensen är på G
    Usch vad trist! Men det är ju inte säkert heller. Jag håller tummarna ändå.
    airamanna skrev 2010-09-09 21:47:22 följande:
    usch vad trist... lika tråkigt varje gång! men ge inte upp, snart är det vår tur med!!!

en annan har haft ett smärre bryt här idag... men nu är det bättre efter lite tårar och en fantastiskt klok mamma <3 

Kram till dig!

Jag är besviken för att mensen kom MEN jag får väl hoppas på nästa månad istället!
  • Evve81
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-12 12:21:51 följande:
    Ingen mens än, har bim idag, ska iväg och köpa ett test och testa imorgon om den inte kommit...
    Spännande! Jag håller mina tummar!
Svar på tråden Missed abort