Inlägg från: Isabellee |Visa alla inlägg
  • Isabellee

Missed abort

Hej alla!

Får man hoppa in här i eran tråd?

I tisdags så pkte jag till gynakuten och ville göra ett VUL då jag kände att något var fel. Det visade sig att embryot slutade växa i vecka 5. Jag trodde jag var i vecka 10.
    Igår kväll tog jag några tabletter som fick det att komma ut. Idag blöder jag inte lika mycket.

Har en dotter som är född Dec 08. Hade jag inte haft henne tror jag inte att jag skulle ta det lika bra.

Jag har en liten fråga, hur länge blöder man efter på ett ungefär?

MVH/ Isabelle

• Isabellee
    Evve81 skrev 2010-08-04 19:02:46 följande:
    Tror också du ska räkna med någon vecka. Jag blödde bara några dagar men sedan gick det 1 vecka och jag blödde igen så jag har inget bra svar. Trist det som hänt men jag har som du barn sedan tidigare vilket underlättat en hel del
    Okej, fick för mig att man kunde blöda lika länge som efter en förlossning. Va skönt :)

Jo det underlättar en hel del, man hinner inte riktigt tänkta på det som har hänt.

Vågar man börja försöka igen direkt efter eller ska man invänta en mens först? Någon som vet?

Tack för svaren
  • Isabellee

Hej Alla!

Nuhar det gått 2,5 vecka sedan jag tog tabletterna. Idag ska jag tillbaka på kontroll då jag fortfarande får färgade flytningar. Hoppas verkligen jag slipper skrapa.

Hör av mig senare om hur det går.

• Isabellee

Läkaren såg ingen mer blödning och allt hade kommit ut :)
    Så det är bara att försöka igen :)

• Isabellee

Hej alla! Går in och läser ibland men skriver inte så ofta.

Tänkte bara fråga, när fick ni tillbaka mensen efter erat missfall?

• Isabellee
    Xperia skrev 2010-08-29 23:54:00 följande:
    Jag fick tillbaka den ca 4 veckor efter mitt MA. Hur länge var det sen du fick MA/MF?
    Okej, jag fick bekräftat att det blvit ett missfall den 2/8. Jag tog tabletter den 4e tror jag. Jag slutade blöda för två veckor sedan idag.
  • Isabellee

Har glömt att gå in och läsa.
    Håller tummarna för dom som väntar på plus.

Dessvärre blir det inga fler barn här på ett tag.
    Fick reda på för 2 veckor sedan att min sambo vart otrogen i 1 månads tid.
    Första gången var när jag fortfarande blödde efter missfallet :(

Men men.. Håller tummar och tår fö er.

• Isabellee

Hej allihopa! Var ett tag sen.

Hoppas det tar sig för er snart!

Jag själv plussade för två dagar sedan och vet inte vad jag ska tro.
    Som jag skrev innan så var min sambo otrogen mot mig. Så detta var ju inte det bästa tillfället. Arg på mig själv som var så klantig! Nu hoppas jag inte att någon tar illa upp som försöker. :$

Ska i alla fall på inskrivning den 18/11 :)

• Isabellee
    beingboring skrev 2010-11-12 12:29:48 följande:
    Grattis Isabellee! Förstår att det är knepigt men säger grattis till ditt plus! Önskar dig all lycka!

Hjärta
    Tack så mycket!
    Vi försöker få förhållandet att fungera. Så antingen blir detta jätte bra eller så.. aa :P
    Hoppas bara lill*n vill stanna denna gång :) Hjärta
  • Isabellee
    BIM-lista 

BF-lista

Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Tant Pruselius - 12/3 - 2011
    Bomullshuve - 10/4 2011 (Sveriges vanligaste födelsedag har jag hört....)
    Isabellee- 15/7- 2011
    Sommarbebis 2010 - 19/7 -2011 
    airamanna - 24/7 2011
  • Isabellee

Jag hoppas verkligen att jag får behålla denna lilla.
    Fick igår kväll en mörkbruna flytningar efter 3 dagars magsmärtor. Så vet inte om det är missfall på väg igen :(

• Isabellee

Tack! Har inte kommit något mer efter igår kväll. Men ska till BM i morgon bitti för inskrivning. Får prata med henne då :)

• Isabellee

Hej!

I torsdags morse så började jag få små blödningar. Framåt kvällen kom det mera och har blödit sedan dess :(
    Hade dock ett uppehåll på 24 timmar (i natt) men sen kom det tillbaka med dunder och brak.
    Det kommer även klumpar så missfall är nu ett faktum känns det som.
    Ska se hur länge jag blöder, sen till gyn för att kolla att allt är borta.

• Isabellee

Tack alla!

Ska på gynundersökning i morgon. Har inte blödit en droppe sedan i söndags eftermiddag. Vet inte riktigt vad det är som händer :S

• Isabellee

Hej alla!!

Det har gått så bra som det kan göra.
    Var hos läkaren för en vecka sen. Då såg han att allt var borta och jag blödde bara i 3 dagar. Han såg även att jag skulle få ägglossning 4-5 dagar senare så min kropp har forthoppningvis återställt sig :)

• Isabellee

Hej alla. Länge sen jag skrev något. Haft fullt upp med barnkalas. Dottern fyllde 2 igår :) Som jag sktev förut så såg läkaren att jag skulle ha ägglossninh inom några dagar. Hade mensvärk hela förra veckan. Ingen mens ännu. Får se om den beslutar sig för att komma. Har ingen aning om när jag ska ha den då jag inte fått mens efter sista missfallet. Hade bestämt mig för att inte testa på två veckor men är orolig för tidigt missfall och att jag ska ta det för mens. Vill gärna hålla koll då jag fått 2 missfall inom 3 mån.

Svar på tråden Missed abort