Inlägg från: Ledsen hoppfull |Visa alla inlägg
  • Ledsen hoppfull

Missed abort

Hej.. ska prova att det funkar först...ny här..

• Ledsen hoppfull

Jag är så otroligt ledsen nu. Har haft det mycket kämpigt i mitt liv med sjukdom och otur otur otur. Till sist har jag lyckats gå vidare och äntligen efter ett halvår blev jag gravid och allt var underbart! Vi gjorde tidigt ultraljud v6 och såg pickande hjärta. Fick komma på ett läkarbesök nu i måndags, förrigår, och då frågade de om jag ville kolla att allt var som det skulle när jag ändå var där. Inget hjärta pickade längre och hade varit stilla ca 3 dagar tror de. Gjorde 2 till ultraljud efter det på gynakuten med samma trista svar.  Nu väntar jag på skrapning imorgon. Har blödigt pyttelite idag men har inte kommit mer. Jag har panik inombords och kämpar för att orka och hoppas på att snart vara gravid igen, vi vill försöka så snart allt är okej igen. Jag har läst denna tråd de första 40 sidorna och kände att jag ville skriva och försöka få hoppet att ta över paniken.

• Ledsen hoppfull
    airamanna skrev 2010-09-08 15:15:07 följande:
    Nä fy, nu började jag nästan gråta när jag skrev om vad som hände vår mini... tycker jag varit så himla stark och positiv  i detta men just nu orkar jag inte längre... igår fick jag veta om ännu ett par i vår närhet som ska ha barn och jag blev så himla ledsen... klart jag blir glad för deras skull men jag tycker det är så j-vla orättvist nu....

sen tror jag att det är fel på mig... har inte fått utslag på äl-test en enda gång sen MA:t, känns som att min kropp har sagt tack och adjö och aldrig kommer funka mer igen....

sry att jag gnäller så men idag är en dålig dag....

kram till er alla, hoppas ni mår bättre än jag.... 
    Ja berg-och-dalbanan kommer finnas kvar för alltid efter sådana här fruktansvärda händelser. Hoppas du mår okej, och tack för orden.
    Alla är gravida och jag är sist, men jag ska f-n komma tillbaka. Jag ska hålla mig ovanför isen. Tack vare att jag kan sörja bra (stor erfarenhet) så läker man förhoppningsvis aningen lättare. Jag hoppas på att trots det hemska imorgon så innebär det att man liksom kan ha ett litet nytt fokus, framåt och få hoppas igen...
    Kram tillbaka och till alla!
  • Ledsen hoppfull
    Ledsen hoppfull skrev 2010-09-08 15:28:31 följande:
    Ja berg-och-dalbanan kommer finnas kvar för alltid efter sådana här fruktansvärda händelser. Hoppas du mår okej, och tack för orden.
    Alla är gravida och jag är sist, men jag ska f-n komma tillbaka. Jag ska hålla mig ovanför isen. Tack vare att jag kan sörja bra (stor erfarenhet) så läker man förhoppningsvis aningen lättare. Jag hoppas på att trots det hemska imorgon så innebär det att man liksom kan ha ett litet nytt fokus, framåt och få hoppas igen...
    Kram tillbaka och till alla!
    Jag hade även bihåleinflammation dagarna då lille bäbisen somnade in, man kan inte låta bli att tänka på det...var det därför och skulle jag inte jobbat då.. Men säkert hade det hänt ändå.
  • Ledsen hoppfull
    Ledsen hoppfull skrev 2010-09-08 14:47:12 följande:
    Jag är så otroligt ledsen nu. Har haft det mycket kämpigt i mitt liv med sjukdom och otur otur otur. Till sist har jag lyckats gå vidare och äntligen efter ett halvår blev jag gravid och allt var underbart! Vi gjorde tidigt ultraljud v6 och såg pickande hjärta. Fick komma på ett läkarbesök nu i måndags, förrigår, och då frågade de om jag ville kolla att allt var som det skulle när jag ändå var där. Inget hjärta pickade längre och hade varit stilla ca 3 dagar tror de. Gjorde 2 till ultraljud efter det på gynakuten med samma trista svar.  Nu väntar jag på skrapning imorgon. Har blödigt pyttelite idag men har inte kommit mer. Jag har panik inombords och kämpar för att orka och hoppas på att snart vara gravid igen, vi vill försöka så snart allt är okej igen. Jag har läst denna tråd de första 40 sidorna och kände att jag ville skriva och försöka få hoppet att ta över paniken.
    Hej...Nu är det gjort. Allt gick bra, nu gäller det att hålla vid tanken på att kunna bli gravid på nytt när det är som det ska igen. Visst går det att bli gravid igen, vi lyckades ju i alla fall bli det en gång...

Lycka till alla.
Svar på tråden Missed abort