Inlägg från: Bebislängtan82 |Visa alla inlägg
  • Bebislängtan82

Missed abort

Beklagar era missfall och grattis till er som är gravida.

Jag har själv haft 3 missfall (missed abortion) så jag vet hur ni känner det. Vi har gjort en massa utredningar osv men det visar inga fel på oss.

Tyvärr så gick vi i sär i juli efter 8½ år tillsammans. Allt blev för mycket och jag förlora känslorna totalt för honom. Nu har jag dock en ny man i mitt liv sen 4 månader och jag tycker allt känns bra.

Vi planerar väl inte barn men vi skyddar inte oss heller och har sex när som oavsett om det är ägglossning eller inte, så  tar det sig blir vi bara glada.

Jag funderar dock på att ringa sjukhuset och fråga m man kan göra en spolning av äggledarna för att se hur passaget är.

• Bebislängtan82
    RamonaMaria skrev 2011-02-22 10:19:51 följande:
    Har bara läst TS. Jag fick konstaterat mitt andra MA igår. Embryot slutade växa för ca 10 dagar sen. i vecka 9. Det här är vårat andra MA på raken och jag vet inte hur eller om jag ska våga tro och hoppas på ett fulbordat barn. Känns som jag är den enda som haft två MA på raken och är utan barn. Jag vet inte vad jag ska göra o paniken är så stor och fruktansvärd påtagande. Finns det ingen som har varit i min sits?? Gråter
    Vet hur du känner. Jag har haft 3 MA på raken och har heller inga barn.

Beklagar dina MA
    Är 2011 vårt år
  • Bebislängtan82
    Xperia skrev 2011-02-23 22:44:47 följande:
    Smyger försiktigt in för att berätta en liten nyhet som jag knappt tror på själv.... vi har lyckats bli spontant gravida!!!
    {#emotions_dlg.flower}
    Grattis
    Är 2011 vårt år
  • Bebislängtan82
    RamonaMaria skrev 2011-02-24 08:46:44 följande:
    Bebislängtan82: beklagar dina också. Får man fråga vilka veckor du va i o hur du fick göra för att få bort allt? Ska till gyn imorgon o hoppas inte att dom säger att jag ska vänta ut det, som sist. Det tog ca 2 månader innan allt var borta. Påfrestande till tusen.
    Första missfallet upptäcktes i 11 veckan, fostret hade dött ngn dag tidigare. Andra missfallet var i 12 veckan och då hade varit dött en månad och mitt tredje upptäcktes i vecka 13 via rul 2 dagar innan vi skulle till Cypern. Jag blev skrapad alla gånger och vi åkte ändå på vår resa trots avrådan från läkaren.

Nu har jag en ny kille i mitt liv och vi försöker bli gravida, får hoppas det går bättre nästa gång.
    Är 2011 vårt år
  • Bebislängtan82
    RamonaMaria skrev 2011-02-26 09:00:47 följande:
    Bebislängtan82: fick ordinerat cytotec så dom tog jag igår. Det var det värsta jag har varit med om. Vilken jävulsk smärta.
    Ja, hoppas du får ditt plus o en lyckad graviditet snart. Det här verkar ju vara lite av en lyckotråd ;)
    Jag förstår det. Det gjorde dom andra gången på mig för dom tänkte jag skulle blöda ut det. Jag låg i 23 timmar med såna jäkla smärtor men det kom inte ut så dom skrapade till slut.

Hoppas du också får ditt plus snart och att det går bra då Otroligt vad många som har plussat i tråden, hoppas det smittar av sig.
    Är 2011 vårt år
  • Bebislängtan82

Jag har visst också missat att berätta plussade i måndags och är 4+1 idag. Hoppas nu det går hela vägen så man slipper ett 4 ma.

Är 2011 vårt år
Svar på tråden Missed abort