• mammiz83

Missed abort

hej tjejer! får ja hänga med här?
    har försökt få barn i över tre år varav de senaste två bestått av utredningar och IVF, 5 ivf:er krävdes det för att få uppleva mitt livs första plus på stickan.
    Men lyckan blev kortvarig, på första VUL i v 8 visade det sig att fostret dött någon vecka tidigare. Tre dagar senare var missfallet ett faktum, detta är nu 3 veckor sen.
    Nu står vi på ruta ett igen, och får börja om med nya behandlingar. så jäkla tungt!
    för tillfället väntar jag på att mensen ska komma igång igen så att vi kan påbörja behandling inför ev återföring av frysta embryon.
    men jag har ingen aning om när den kan tänkas komma! hur snart efter era ma/mf har ni fått tillbaka er mens?

längtande själ
  • mammiz83

beingboring: tack snälla! Har läst lite i tråden och den verkar vara fylld av fina tjejer som ger varandra bra stöd. Precis vad jag behöver.

längtande själ
  • mammiz83

xperia: Tack för välkomnandet! Oj så spännande med behandlingsstart!  Är det första behandlingen?Är det något du undrar över i den här behandlingsdjungeln är det bara att fråga mig. Jag är allt annat än novis omkring det här med ivf-behandlingar.
    Lycka till!

längtande själ
  • mammiz83

mamaobabba: ibland är socker det enda som kan trösta...

xperia: japp, har nedreglerats 2 gånger med suprefact-sprutor. du kan absolut rucka på tiden en halvtimme, det gör ingen som helst skillnad. det skulle faktiskt kunna diffa ett par timmar utan att det alls påverkar resultatet.

längtande själ
  • mammiz83
    Xperia skrev 2010-11-04 23:09:05 följande:
    åh - det låter ju jättebra! Kanske man kan sluta noja för det då...Hur är det med förvaring? Är det ok om man har det rumstempererat? Ska resa bort nästa helg och vet inte om det finns minibar på hotellet..

kram!
    Sprutorna kan förvaras i rumstemperatur max tre månader, men inte över 25 grader, så det är absolut ingen fara om du ska iväg några dagar.
    längtande själ
  • mammiz83

xperia: samma sak där, gonal-F kan också förvaras i rumstemperatur i 3 månader. inga problem där!
    kram

längtande själ
  • mammiz83
    Xperia skrev 2010-11-05 23:06:50 följande:
     Mammiz83: Åh vad bra att höra! Där räddade du min kväll!
    kram!
    Anytime! Jag har ju själv gått omkring och nojat om precis samma grejerna så många gånger. kramar
    längtande själ
  • mammiz83
    Anonym (ännu en gång...) skrev 2010-11-06 13:29:39 följande:
    Hej.

Jag har väntat tvillingar tre gånger sedan 2008,
    sonen på snart två år är tvilling,där den andre dog i tidigt stadie.
    I maj i år fick jag efter 14 veckor missfall på siamesiska tvillingar,
    och nu i veckan avslutades även denna tvillinggraviditet då ingen hjärtverksamhet längre fanns.
    Det har varit helt naturliga graviditeter, men något gör att jag inte behåller dom små liven..
    Vi vill bara ha ett jämngammalt syskon till sonen, hans syskon är så mycket äldre,men det verkar vara svårt...

www.hossophie.blogg.se
    Hej!
    jag beklagar verkligen din historia, usch så tungt!
    kramar
    längtande själ
  • mammiz83
    Xperia skrev 2010-11-06 23:48:17 följande:
    Glad
     En annan behandlingsfråga: Har du testat att förbereda suprefact-sprutorna? Funderar på att göra några i förväg så att man sparar lite tid på framförallt morgonen.. Tänkte att det borde gå att ladda sprutan i förväg och sätta på nålen när man ska använda den sen..
    kramar!
    Hm, ja det har jag gjort ett par gånger, när vi skulle iväg på nåt och inte ville hålla på att strula med det när man inte var hemma. då är det ju lättare med redan förberedda sprutor.
    längtande själ
  • mammiz83

Ms Hällsten: Stor kram till dig. Förstår att det känns oerhört tungt för dig nu. Jag fick mf för nästan exakt 1 månads sen och först nu har kroppen hittat tillbaka och ägglossat. Tyvärr kan inte jag bli med barn naturligt, men läkaren har gett oss klartecken till nytt ivf-försök på nästa mens.
    Antagligen fungerar det på samma sätt när man ska försöka på egen hand, att man kanske låter det gå en "ren" menscykel emellan så att kroppen verkligen hittar tillbaka till sin rytm i lugn och ro.
    Jag tror och hoppas att du snart är gravid igen och att det då kommer gå hela vägen fram.
    Tills dess är det fritt fram att skrika ur dig all frustration och sorg här bland dina "medsystrar", jag lovar, här kan du tycka och säga precis hur du känner.

längtande själ
Svar på tråden Missed abort